Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2014, 22:05
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ookoo, pittää laittoo nuo ylös tahi sit luntata ja tehhä ostoslista. tuota moottoriöljyä lähinnä arvoin et mitä tollaseen kärsii laittaa, kun chevyissä puskee kaiken pellolle jos se öljy on liian luirakkaa, nimimerkillä kokemustaon ni heti aattelin et aikalaisensa jenkki ja että 10W alkusta notkeempaa sinne ei tohi laittaa

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2014, 11:50
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

4.0 koneisesta vekottimesta hyökkäsi startatessa tyhjäkäynti suoraan kahteen tonniin. Pikagoogletuksella selvisi, että vika voisi olla IAC-kikkareessa ja sen putsaus joskus auttaa. Kikkare irti, putsaus ja vielä vähän puunausta läppärungossa olevaan pesäänkin ja kierrokset palasi normaalitasolle. Onnistunut korjaus siis tähän asti, mutta kysymys kuuluukin: onko kokemusta kuinka pitkäaikainen elvytys tuo putsaus on? Kannattaako siis laittaa heti uusi osa tilaukseen vai voiko odotella seuraavaa ongelmaa vasta ajan päästä?

Kovasti paljon nyt osui samaan saumaan ongelmaa, kun akku kyykähti, kuskin puoleinen etujarru jumitti ja iski vielä samalla salamalla tuo tyhjäkäyntiprobleemakin. Tyhjäkäynti käy, akku on laturissa (jos vaikka vielä heräisi) ja jarrut enää ilmaamatta. Kohti seuraavia remontteja!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2014, 12:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pstj Näytä viesti
4.0 koneisesta vekottimesta hyökkäsi startatessa tyhjäkäynti suoraan kahteen tonniin. Pikagoogletuksella selvisi, että vika voisi olla IAC-kikkareessa ja sen putsaus joskus auttaa. Kikkare irti, putsaus ja vielä vähän puunausta läppärungossa olevaan pesäänkin ja kierrokset palasi normaalitasolle. Onnistunut korjaus siis tähän asti, mutta kysymys kuuluukin: onko kokemusta kuinka pitkäaikainen elvytys tuo putsaus on? Kannattaako siis laittaa heti uusi osa tilaukseen vai voiko odotella seuraavaa ongelmaa vasta ajan päästä?

Kovasti paljon nyt osui samaan saumaan ongelmaa, kun akku kyykähti, kuskin puoleinen etujarru jumitti ja iski vielä samalla salamalla tuo tyhjäkäyntiprobleemakin. Tyhjäkäynti käy, akku on laturissa (jos vaikka vielä heräisi) ja jarrut enää ilmaamatta. Kohti seuraavia remontteja!
No johan sulle viat lykkäs! Mulla ei tyhjäkäynnin kanssa ollut mitään tollasia ongelmia. Ton ikäsissä ja noin paljon ajetuissa musta on pienet tyhjäkäyntihäiriöt - kuten vaeltelu - ihan normaalia.

Akku kyykähtää helposti yhdessä yössä, jos yksikin kattosisävalo jää päälle; kokemusta on.

Jarrut pelas mulla varsinkin levyjen vaihdon jälkeen todella hyvin, mutta männät sitten kai tuli tiensä päähän. Toisin kuin aluksi Grand ZJapassa, niin Uncle ZJamin jarrut ei jumineet missään vaiheessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2014, 12:12
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Yhdeksi yöksi saattoi tosiaan jäädä takapenkin lukuvalo päälle. Vaimokaan ei muistanut kun aamulla lähti töihin, että joutuiko sammuttamaan sen vai ei (valveillaolon taso aamuvuoroon mennessä ). Melkein voisi jonkun summerin niihinkin askarrella, kun muksut kuitenkin puuhastelee takapenkillä juttujaan.
Jarruissakin meinasin, että helpommalla pääsee, jos hakisi paikalliselta romarilta koko satulan pari vuotta uudemmasta laitteesta. Tosin kun tuolla toisessa ketjussa Jamant sanoi, että mäntä turpoaa jarrunesteen vaikutuksesta, niin totesin männänvaihdon fiksummaksi. Enää kun saa nuo jarrunipat houkuteltua auki, niin helpottaa hetkeksi.

EDIT: Lisätään vielä sen verran, että kun Jeeppi odotti pukeilla uutta mäntää jarruun, hukkasi käyttis ajovalonsa. Ne on nyt korjattu ajatuksella "toistaiseksi", eli palataan asiaan seuraavan kerran kadotessa. Toivotaan että isomman ongelmasuman jälkeen vähän taas rauhoittuisi... *koputtaa puuta*

Viimeksi muokannut pstj : 10.12.2014 12:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2014, 12:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Uusi satula vaan Jenkkilästä tai Saksan eBaystä, niin tulee samalla uudet tiivisteet ja halvalla. Tai sitten jos siellä on moskaa, nii nputsaus ja rasvaus.

Nippaan hommaa 6-kulmainen 3/8" lenkki, niin ei nyplähdä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2014, 14:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Asensin Jeeppiin 46RE vaihdelaatikkoon uudet solenoidit ja governorin tunnistimen, sekä Transgo:n shift correction kit:in. Nyt toimii laatikko taas kuten pitää - ja tuollainen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta tullessa. Normikaasulla pehmeät vaihdot, joskin hieman jämäkämmät kuin alunperin. Reilummalla kiihdytyksellä eron huomaakin sitten jo paremmin. Pysyy laatikko paremmin hengissä kun ei turhaan luistata vaihdoissa isolla kaasulla


Tehtaan korjausopasta selatessa tuli vastaan mielenkiintoinen fakta RE- sarjan laatikoista: ne itse asiassa osaa tunnistaa kun jakoaski on hitaalla puolella, jolloin PCM muuttaa vaihto-ohjelman erilaiseksi PCM siis nuuhkii sekä vaihdelaatikon että jakolaatikon nopeusantureita, ja tunnistaa siitä että pikkupuoli on päällä. Minulla oli jonkinlainen aavistus tästä ihan käytännön ajamiseen perustuen, mutta vasta nyt löysin siitä ihan vedenpitävää faktaa että näin todellakin on.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2014, 17:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tässä vielä noiden RE- laatikoiden sielunelämästä, jos kiinnostaa..:

Lainaus:
GOVERNOR PRESSURE CURVES:

LOW TRANSMISSION FLUID TEMPERATURE
When the transmission fluid is cold the conventional
governor can delay shifts, resulting in higher
than normal shift speeds and harsh shifts. The electronically
controlled low temperature governor pressure
curve is higher than normal to make the
transmission shift at normal speeds and sooner. The
PCM uses a temperature sensor in the transmission
oil sump to determine when low temperature governor
pressure is needed.

NORMAL OPERATION
Normal operation is refined through the increased
computing power of the PCM and through access to
data on engine operating conditions provided by the
PCM that were not available with the previous
stand-alone electronic module. This facilitated the
development of a load adaptive shift strategy - the
ability to alter the shift schedule in response to vehicle
load condition. One manifestation of this capability
is grade 9hunting9 prevention - the ability of the
transmission logic to delay an upshift on a grade if
the engine does not have sufficient power to maintain
speed in the higher gear. The 3-2 downshift and
the potential for hunting between gears occurs with a
heavily loaded vehicle or on steep grades. When
hunting occurs, it is very objectionable because shifts
are frequent and accompanied by large changes in
noise and acceleration.

WIDE OPEN THROTTLE OPERATION
In wide-open throttle (WOT) mode, adaptive memory
in the PCM assures that up-shifts occur at the
preprogrammed optimum speed. WOT operation is
determined from the throttle position sensor, which
is also a part of the emission control system. The initial
setting for the WOT upshift is below the optimum
engine speed. As WOT shifts are repeated, the
PCM learns the time required to complete the shifts
by comparing the engine speed when the shifts occur
to the optimum speed. After each shift, the PCM
adjusts the shift point until the optimum speed is reached.
The PCM also considers vehicle loading,
grade and engine performance changes due to high
altitude in determining when to make WOT shifts. It
does this by measuring vehicle and engine acceleration
and then factoring in the shift time.

TRANSFER CASE LOW RANGE OPERATION
On four-wheel drive vehicles operating in low
range, the engine can accelerate to its peak more
rapidly than in Normal range, resulting in delayed
shifts and undesirable engine 9flare.9 The low range
governor pressure curve is also higher than normal
to initiate upshifts sooner. The PCM compares electronic
vehicle speed signal used by the speedometer
to the transmission output shaft speed signal to
determine when the transfer case is in low range.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).