![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mun kokemukset.Kerrotaan nyt vielä kerran mun ruuvailukokemukset. Jos kone on kokonaisuudessaan hyvä ja säädöissään niin pelkkä ahdonalaisen ruuvin avaaminen nostaa ahdot 0,7bar ja saa liikettä aikaan sopivasti. Ahdot voi nostaa 1 bariin ja tehot nousee kivasti. 1,2 bar ahdoilla vakio turbo alkaa kuullostaa ahtaalta ja turbo suhisee mutta merkittävää tehonlisäystä ei tapahdu, mulla kytkin kuitenkin alkoi luistaa. Pakopaineet ja lämmöt varmaan nousi jo vaara-alueelle. Jos ei halua perehtyä koko pumpun säätöihin niin tuo ahdonalaisen säätö riittää hyvin, se riittäisi hieman isommalle ahtimellekin. Parasta että motti ei savuta oikein mitään eikä kulutus lisäänny normiajossa. Vakioahdoilla penkissä tehoja oli vakiot, ahdon tuplaus ja ruuvin avaus n 10r luulis nostavan tehot 160-170hp tuntumaan. Ainakin perstuntumalla muutos oli huomattava. Jos kone on susiväljä paska kuten pumppu ja suuttimet ja ajoitus pielessä niin syötön ruuvailu ei ole mielekästä.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tosiaan mk3 supran vakio ahdin, cooleri, ahdot 1bar, 3"/2,5" putkisto ja pumpusta ei enää irronnu enempää kakkua, koitin penkissä viel ruuvata hiukan mut ei vaan tullu enempää ![]() Perussyöttö otettu niin auki ettei ees koske siihen vipuun enää, ahdonalast varmaan 8r auki, ja sitä toista mikä on ahdonalast vastapäätä kirrattu(en muista enää kuin mont kierrost) Ja koneelle ei o tehty mitään muuta ku noi yllä olevat, eli kaikil perus palikoil (esim. pumppu,suuttimet) on ajettu se 0,5miljoonaakm Jos lisää woimaa haluais ni pitäs varmaan suuttimet huoltaa ja pumppu lähettää pajalle, ihanan kallista ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61 SYÖTTÖPUMPUM SÄÄTÄMINEN | Pierunkuori | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2010 19:50 |
Vetopyörästön säätäminen Toyotassa? | ZwA | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.01.2010 22:27 |
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen | jkholma | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 14.03.2008 23:32 |
Ohjaustehostimen tehon säätäminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.08.2007 21:36 | |
Pyöränkulmat ja säätäminen | Tron | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 23.07.2003 09:21 |