![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min. Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://www.peoplehelp.com.au/landcru...m%20piping.pdf |
#3
|
||||
|
||||
![]()
siellä on lohkossa oikealla puolella se kylmäkäynin anturi joka alipaineella ohjaa kierrokset ylös kylmänä. maksaa toyotalla 180e. siihen menee muistaakseni 2 alipaine letkua mulla jossain albumissa kuva siitä
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ei nosta kylmänä kierroksia ku johku vajaasee tonnii, normaalityhjäkäynti jotai 700-800.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä?
![]()
__________________
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen Äänellään se mielen kohentaa Ujellus kuin rajun myrskytuulen Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>> |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siis onko autoon yhtäkkiä nyt tullut joku vika? tai kolina? jos ei niin laita se konepelti kiinni ja jatka ajamista ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ottamalla kopan pois vai pelkästä korkista katsottuna
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
12h-t on ohv-kone, siis nokka-akseli lohkossa, ja yläkerrassa voitelua kaipaa vaan keinuvivut molempine päineen, ja pikkasen öljyroiskeita venttiilin ohjareille/niiden kumeille. Jos asia epäilyttää, niin nokkakoppa pois, ja kone käymään, ja katsomaan ![]() L-moottorissa pitäs öljyn lentää hiljalleen mm. naamaan, 12h-t nätisti räpistää keinuvipujen akselin/pukkien juuresta... ja noihin toyotan 20-40 vuotta vanhoihin orkkis sähköisiin öljynpainemittareihin ei kannata luottaa liikaa.... ne tuppaa näyttämään aina liian vähän, varsinkin kuumana. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Terve.
Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone.. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Juu kiitos vastauksesta. Mahtaako se startin pois nyppääminen olla iso ruljanssi? ku en kerinny tutkimaan sitä sen enempää aamulla kiireessä..
|