Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2014, 11:17
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2014, 12:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
Ei kai siinä nyt sentään ryyppyä ole ja rattipylvään vieressä on käsikaasu. Tuossa kuvia alipaineputkista ja muista aiheeseen liittyvää tietoa.

http://www.peoplehelp.com.au/landcru...m%20piping.pdf
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2014, 14:40
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

siellä on lohkossa oikealla puolella se kylmäkäynin anturi joka alipaineella ohjaa kierrokset ylös kylmänä. maksaa toyotalla 180e. siihen menee muistaakseni 2 alipaine letkua mulla jossain albumissa kuva siitä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2014, 17:11
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
Mulla ei nosta kylmänä kierroksia ku johku vajaasee tonnii, normaalityhjäkäynti jotai 700-800.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2014, 09:48
Kierrejousi:n Avatar
Kierrejousi Kierrejousi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 74
Perusasetus

mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
__________________
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2014, 16:33
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kierrejousi Näytä viesti
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
kommentoin sen verran että siihen omaan mittariin ei oo mitään luottamista.

siis onko autoon yhtäkkiä nyt tullut joku vika? tai kolina?

jos ei niin laita se konepelti kiinni ja jatka ajamista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2014, 21:38
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

ottamalla kopan pois vai pelkästä korkista katsottuna
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2014, 02:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kierrejousi Näytä viesti
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
Jos näyttää kuivalta, varsinkin hiacessa L-sarjan koneella, niin silloin on jotain pahasti vialla. siis L-sarjalainen on ohc-kone, siis nokka kannessa, ja siellä oljyn pitä liikkua aina. se loiskepelti ohjaa öljynroiskeet pois täyttökorkista.
12h-t on ohv-kone, siis nokka-akseli lohkossa, ja yläkerrassa voitelua kaipaa vaan keinuvivut molempine päineen, ja pikkasen öljyroiskeita venttiilin ohjareille/niiden kumeille.
Jos asia epäilyttää, niin nokkakoppa pois, ja kone käymään, ja katsomaan
L-moottorissa pitäs öljyn lentää hiljalleen mm. naamaan, 12h-t nätisti räpistää keinuvipujen akselin/pukkien juuresta...
ja noihin toyotan 20-40 vuotta vanhoihin orkkis sähköisiin öljynpainemittareihin ei kannata luottaa liikaa.... ne tuppaa näyttämään aina liian vähän, varsinkin kuumana.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2014, 07:37
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2014, 08:33
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2014, 09:25
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Juu kiitos vastauksesta. Mahtaako se startin pois nyppääminen olla iso ruljanssi? ku en kerinny tutkimaan sitä sen enempää aamulla kiireessä..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:54 (GMT +2).