Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.11.2014, 10:07
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Tuossa noin vuosi takaperin oli oikein epidemia, jossa hyökättiin adsl-modeemeja ja reitittimä vastaan suoraan netistä. Näihin päästiin sisälle ja sen jälkeen muutettiin asetuksia. Käytännössä näissä tapauksissa ainoastaan DNS-palvelimet, jolloin saatiin käyttäjät ohjattua haitallisille sivuille. Samalla tyylillä saa auki vaikka suorat portit nettiin, jonka jälkeen sitten onkin suora reitti koneelle. Muistetaan nyt itse viruksista vaikka 2000-luvun alussa ollut erittäin laajamittainen Sasser-mato joka tuli XP koneisiin ilman mitään käyttäjän toimia.

Eli ei se vaadi käyttäjän toimia välttämättä että koneelle voidaan murtautua NAT:in taaksekin.
Niin mutta mutta..... jos koneeseen on suora ulkoinen ip niin juttu on toinen... jos adsl nodeemin asetuksia oli käyttäjän toimesta muutettu niin sitten...

Edelleen alkuperäinen kysymys luuluu että miten tämä se virus tulisi minun koneelle ilman minun apua? kun tämä kone on natin takana...

Vastaa lainaten
Vanha 28.11.2014, 10:30
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Niin mutta mutta..... jos koneeseen on suora ulkoinen ip niin juttu on toinen... jos adsl nodeemin asetuksia oli käyttäjän toimesta muutettu niin sitten...

Edelleen alkuperäinen kysymys luuluu että miten tämä se virus tulisi minun koneelle ilman minun apua? kun tämä kone on natin takana...
Tuossa edellisessä tapauksessa ei vaadittu käyttäjältä mitään muutosta mihinkään asetukseen. Siinä käytettiin hyväksi modeemin softan haavoittuvuutta, jolla pääsi hyökkääjä tekemään muutoksia modeemiin julkiverkon puolelta. Eli pystyy vaikka muuttamaan reitittävästä siltaavaksi, tai tekemään portinohjaukset koneille. Tällöin NAT pystytään ohittamaan ongelmitta. Sen jälkeen kyse on vain siitä mitä haavoittovuutta itse tietokoneessa pyritään hyväksikäyttämään.

NAT antaa kyllä ihan hyvän turvan verkostapäin tuleviin hyökkäyksiin, mutta ei se ole mikään aukoton järjestelmä jos itse NAT-ohjelmistossa on haavoittuvuuksia. Näitä haavoittuvuuksia on ja niitä on käytetty hyväkseen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Google Chrome selain mikjus Chit-Chat 7 04.09.2008 08:54
Selain hyppää aina sivun alareunaan. WTF? Palex Chit-Chat 13 08.07.2006 00:54
Selain/aakkos ongelma Chit-Chat 1 28.06.2006 07:01
MÄTÄÄKÖ SELAIN MUILLA? Cental73 Chit-Chat 6 28.03.2006 20:44
Nörteille vah Romance and Relationships 2 22.12.2003 19:48

Sivu luotu: 04:56 (GMT +2).