Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #17  
Vanha 04.12.2004, 22:56
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

No niin! Kokeilin nuo ohjeet läpi ja ihna hyvin toimii kaikki. Nyt tuli tänään sitten käytännössä todistettua että kyllä se neluri toimii niin kuin pitääkin... Vedin vähän turhan nopeita johtopäätöksiä varsinkin kun ei vielä ollut tiedot maastureista täysin ajantasalla .

Olin menossa käymään vanhempien luona ja tie joka sinne vie alkaa suht jyrkällä ylämäellä ja totta kai se oli peilijäässä ja hiekoittamatta. Edessäni mennyt volvo säikähti mäen reunassa ollutta primeraa ja tajusi vasta siinä vaiheessa myös että mäkihän on täysin jäässä. Viimesillä vauhdeilla se pääsi tien reunasta haukkaamaan pitoa ja nilkutteli mäen ylös. Itse jäin totta kai keskelle mäkeä kun en viittinyt ihan perseessä ajaa kun ei tiennyt valuuko vulva päälle loppujen lopuksi. Takavedolla ei toivoakaan että olis päässyt eteenpäin, joten äkkiä autosta ulos, napalukot päälle, neluri päälle ja avot, lähti todella nätisti kiipeämään.

Erona edelliseen "testiin" oli myös tuliterät nastarenkaat (Hakkapeliitta C2), kun vanhat oli loppuunkuluneet M+S:t ilman nastoja... Voi olla että vanhoilla nakeilla jäällä sujuvasti liikkuminen olisi ollut vaan fysiikan lakien kumoamista

Tuo neluri homma on nyt ratkaistu, muuta resonointi vaivaa vielä. Kävin näyttämässä autoa Jykille ja luultavasti tuo Toyotan laatikon ja jakovaihteiston välinen kardaani on ongelman ydin. Pitää alkaa tutkimaan sitä tarkemmin. Ensin voisi kyllä kokeilla katsoa muut ristikot läpi ja vaihdella vaikka kardaanien asentoja. Lisäksi taitaa hidas neliveto olla kiinni vaan kapin liikeradasta eli pelti taitaa ottaa kiinni ennen kun keppi ehtii tarpeeksi pitkälle, pitää tutkailla...

Lisäongelmia tuli vielä kun lämppärin vaijerit meni sijoiltaan (kaikki!), joten piti repiä pakkasessa koko kojelauta irti ja laittaa vaijerit takaisin paikoilleen + rasvata kaikki nivelet ja "vesihana" konehuoneen puolella. Lisäksi sai siivota edellisen omistajan sähköpatentteja, huoh! Seuraavaksi on luvassa vielä etunapojen putsaus ja tiivistys (vuotaa hiukan). Toinen takaiskari on ihan loppu, joten nekin menee vaihtoon. Hommaa riittää, mutta onneksi ei tuon kummoisempia ole... kop kop...

Kiitos vielä kommenteista! Asiallinen palsta!

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M. Suitsa sj 410,,hintaa tarkistettu AP-1 O/M/V Ajoneuvot 7 23.01.2007 16:35
M: suitsa sj410 -85 tossu O/M/V Ajoneuvot 3 11.11.2006 14:19
M: suitsa 410 -83 tossu O/M/V Ajoneuvot 8 16.02.2006 17:15
M:suitsa O/M/V Muut 1 07.07.2005 07:09
Vessun suitsa Tekniikka & Jutustelu 0 01.10.2003 19:03


Sivu luotu: 06:09 (GMT +2).