Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 03.12.2004, 22:49
hietsu hietsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: jkl, Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

[quote]quote:
Shuttle:
puhuit toisessa series II/III laatikon eroista ja yhdistämisestä,
eli jos jättää II jakolootan rattaat ja siihen sen III täyssynk. päälaatikon(emäntä vois tykätä jos on synkronoitu)
niin silloinko saa tippumaan hitaita pykäliä 1/50?


Ja alla hieman siitä vaihteisto-kikkailusta.

Leikkaa-liimaa landroverenthusiast-forumilta.
Mikäli ei kieli lontoolle taivu voin yrittää kääntää.
Lainaus:
I've been mixing around with gearboxes.
Will put in my new suffix B T-case with suffix D gearbox in today/tomorrow. Then can telll you how big the differce is....

This is the theoretical part.
""""
What is all this talk about Suffix A, B, C and Gearboxes?
Land Rover produced 3 basic forms of the Series IIa transmission.
Suffix A: Has a small intermediate shaft in the transfer case (parenthetically used for the Ashcroft High Ratio conversion)
The Suffix A small intermediate shaft is felt by many to wear faster than the larger shafts.
Suffix B: Has a large intermediate shaft like all the later Series IIa and Series III transfer boxes BUT has a 2.888:1 low ratio in the 2 speed transfer box (like Suffix A) not 2.350:1 like later Series IIa and Series III transfer boxes
Suffix C and later: Has the larger intermediate shaft AND has a 2.350:1 low ratio in the 2 speed transfer box (like Series III's)
To make up for the difference in the low ratio gear, Suffix A (and B) main gearboxes have slightly "taller" first gears than suffix C and later Series IIa main gearboxes (2.996:1 in the A/B versus 3.60:1 in C onwards) to give an overall low ratio gearing of about 40:1 in 1 low.
HOWEVER, with some mixing and matching, interesting things can occur:
Final Drive ratios
Suffix A/B mainbox Suffix A/B mainbox Suffix C-on mainbox Suffix C-on mainbox
Gear A/B tranferbox C-on transferbox A/B tranferbox C-on transferbox
4 Hi 5.396 5.396 5.396 5.396
3 Hi 7.430 7.430 8.093 8.093
2 Hi 11.023 11.023 11.978 11.978
1 Hi 16.165 16.165 19.424 19.424
Rev Hi 13.743 13.743 16.295 16.295
4 Lo 13.574 11.045 13.574 11.045
3 Lo 18.691 15.210 20.360 16.568
2 Lo 30.541 22.565 30.133 24.520
1 Lo 40.667 33.091 48.865 39.762
Rev Lo 34.572 28.132 40.992 33.356
As can be seen, A suffix C main gearbox with A suffix B transfer box can reach a crawl ratio of nearly 50:1!!
These data are generated from the IIa Repair Manual. The high ratio transfer gear is always 1.148:1
Low ratio is either 2.888 (suff A/B) or 2.350 (suff C-on)
Differentials are 4.7:1 ratio in these calcuations
tuolla noita välitys suhteita, eli näyttää että olisi otettava ennen 63 olevasta se jakolaatikka
http://users.mrbean.net.au/~rover/gearbox,.htm

Caravaanari Land Rover

Edited by - hietsu on 03/12/2004 22:51:39
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Rover Series IIA 109 1970 hietsu Maasturiprojektit 25 02.12.2008 20:31
land rover vuosimalli 1970 diesel rytokasa Tekniikka & Jutustelu 6 02.05.2007 14:24
M: Land rover series II Hippo O/M/V Ajoneuvot 1 26.02.2007 20:37
Land Rover Series III Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2005 09:03
Lantikka, tojota vai land rover? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 33 08.07.2004 15:59


Sivu luotu: 23:47 (GMT +2).