![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Deleten tonttiako se nyt sitten on..? Joku aika sitte siirtyny kauemmas tiestä kasan päälle, eli kaiketi liikkuu omalla voimalla..?
Oisko tossa ulosotto- vai sähköhydraulinen takalauta? ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä kenen tonttia on, viimeks se seisoskeli heti siinä tien vieressä ja sillon liikkui omin voimin hienosti. Sähkö käyttönen lifti. Ehkä saattaisin saada omistajankin numeron vielä kaverilta ongittua jos joku kiinnostuu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kerro ihmeessä jos yhteystietoja on mannista!
vois käydä kattoo tarkemmin... Toinen mannimies, mutta villen kanssa yhdessä saatas varaosii ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyselin kaverilta numeroa mutta oli sen hukannut. Lupas laittaa kyselyä eteenpäin ja voi olla että se tonne myyntipalstalle ilmestyy muutenkin jos omistaja saa jotain aikaiseksi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänään otin asiaksi tankin putsauksen, kun epäilys oli, että roskat haittaa välillä polttoaineensaantia.
Olihan siellä vähän roskia, mutta ei kovin paljon. Tyhjennyksen jälkeen oli yllätys, että tankki näytti tuolta. Sitten liuotinta tankkiin ja pesua... Olikohan taas ihan fiksu homma? En kuitenkaan muuta keinoa keksinyt. Tämän näköinen sitten pesun ja kuumailmapuhaltimella kuivauksen jälkeen... Tuossahan ei nyt sitten ollutkaan mitään sihtiä imuputken päässä. Tankkausaukossa kuitenkin on. Sen toinen kiinnitysruuvi oli irronnut ja löytyikin tankin suuaukolta. Prikkaa ei kuitenkaan näkynyt. Oiskohan se voinut harhailla siellä imuputkessa? Viime ajelua ennen nimittäin puhalsin siirtopumpulta päin tuon linjan paineilmalla ja ei ollut sitten ajellessa hyytymisongelmaa sen noin 300 km matkalla. Edellis viikonlopun ajeluissa otti osumaa peili, joka näyttää tuohon oikealle sivulle. Aattelin nyt sitäkin katella, miten saisi varren oikaistua, kun peili säilyi ehjänä. Oli kuitenkin kiinnitys ottanut vähän itteensä ja hitsailuhommiksi menee. Kestävä peili kuitenkin, kun ei hajonnut, vaikka aika kovasti näköjään osunut... Sitten piti vielä keksiä, mihin sen litran roskaista dieseliä laittaa. Sille löytyi hyvä käyttö! Tuli kaunis ulkotuli ja samalla tuhkiksen tyhjennys. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tänään piti taas jotain tän kimpussa puuhailla, mutta tuli sadekuuro ja sitten ei huvittanutkaan. Rupesin sitten suunnitteluhommiin...
PTO-osaa on tullut välillä etsittyä, mutta eipä ole vielä ainakaan löytynyt. Mietin sitten, että voisiko hydraulipumpun nosturille toteuttaa korvaamalla ohjaustehostimen pumppu isommalla? Tilaa olisi ainakin aika hyvin: Nykyisen pumpun arvot on 143 bar ja nähtävästi 6 l/min, tai ainakin tuossa tyyppikilvessä lukee L 6. Tuon voisi kuvitella olevan joku standardikiinnytys, kun kompuralla ja pumpulla eri valmistajatkin. Hihnat on mitattuna n. 12 mm, eli vissiin 13 millisiä. Mitä tuommoiset hihnat pystyy tehoa siirtämään? Laskurista kattelin, että nykyisen pumpun tehontarve noin 1 kW ja esim 200 bar ja 30 l/min olisi 10 kW. Tuleekohan kampiakselille liikaa rasituksia, kun tuossa kuitenkin tuo suurin kuorma otettu kauimpaa kampiakselin päätylaakerista? Tuossa vielä mittakaavakuva. Taas siis neuvoja tarvitaan, että olisiko toteuttamiskelpoinen homma. Kuinkahan simpukka reagoi, jos paine nousisi sinne 200 bariin? Entä onko isommalla tuotolla sille merkitystä? Muutenhan tuo kai onnistuisi haaroittamalla vaan tuo painelähtö? |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |