Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2014, 07:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Normi ihmisistä tiedä paljoakaan, mutta kyllä sen näkee kulutusmittarista, haistaa nenälläkin milloin poltetaan ... Ainakin noissa Volvoissa ja MB ssä joissa mulla on pöntöt olleet

Näkyviä pölähdyksiä en oo omistani kyllä koskaan bonGannu

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2014, 09:20
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Jep ja Audi ja Subaru...kyllä huomaa. Audin (+ klongswagen ja skeida) pöntön täyttyminen tulee yleensä n. 200tkm jälkeen...voi olla että näissä ihan viimeisissä generaatioissa kestää pidempäänkin.

Ympäristöasioita voi miettiä myös siten, että DPF:n toiminta vaatii siis enemmän polttoainetta kuin ilman sitä...eli joka tapauksessa DPF:n vuoksi jotain paskaa tulee enemmän kuin ilman sitä...samoin sen pöntön valmistus aiheuttaa päästöjä ja siinä käytetään kalliita/harvinaisia materiaaleja. Ja sitten se on yksi kuluva/huollettava osa lisää ja tietenkin kuluttaa moottoria enemmän toimiessaan (Audissa pitää grillata pakosarjan lämmöt...oliko se +800c että lämpö on sopiva polttotapahtumalle)...joissain tilanteissa ylimääräinen palamaton polttoaine kulkeutuu tosiaan öljyjen sekaan eli voitelukyky heikkenee...

Miten lie "kokonaisjärkevyys" tuossakin asiassa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2014, 19:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuohon kulutusasiaan liittyen, meillä vertailupohjaa Volvon D5 malleista, vanhempi II koppanen 163 hp malli 5 vaihteisena automaattina kulkee maantietä hiukka yli 6 litran keskikulutuksella ympäri vuoden ja uudempikoppanen samantehoinen D3 6 vaihteisena samassa ajossa vei yli litran enempi. Molemmat siis AWD mallisia XC versioita. Uudempi DPF pöntöllä, vanhempi ilman. Renkaat ja painot vertailukelpoisia, muuta eroa en keksinyt kuin mokoma komposti putkessa. Pöntöllisessä pysyi rst putken päät kirkkaina, vanhempaan en sormeani ilman kumia työntäis, vaikkei sekään mikään savukone ole.

Ihan sairasta, päästöt muka pienenee ja todellinen kulutus lisääntyy !!!!

Onneks oikeista autoista sen saa näppäiltyä pois
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Sytytysjohdoista mietiskelyä Revolver Tekniikka & Jutustelu 33 31.03.2007 09:53


Sivu luotu: 10:15 (GMT +2).