Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2014, 09:12
Olma88 Olma88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 79
Perusasetus

nyt on ilmentynyt uus ongelma ohjauksen kanssa. kaks viimistä suunistus kisaa on jäänyt kesken sen takia että vasemman ylälaakerin pinnapultit menee poikki tai mutteri lähtee jenkoineen päivineen. olisko jotai neuvoja miks näin käy? ja lähes joka kera kun kokeilen (15min välein) niin ovat osa löystyneet jo. Alla on ihan vaan 35 kummit et ei se siitä voi johtua. Oikealla pultit pysyy kiinni ilman löystymisiä tai muuta vastaavaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2014, 07:29
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Hyvä topikki, suunnittelen vastaavaa muutosta LN65 hiluksiin,
onko kartioprikat ehjiä ja niiden päällä normi rikat?
Lukitteella kiinni, tarpeeksi kovaan?

Miten selvitit öljypohja ongelman?
Onko autossasi joku ero, vai onko tuo sama ongelma odotettavissa LN65 öljynpohjan kanssa?
Joutuko letkuja uusimaan vai kävikö LN110 simpukka suoraan olemassa oleviin letkuihin?
Entä ohjausakseli?

Olma kuvat ois kivoja, ohjauksesta ja sen toteutuksesta jos semmosia on, kuvia siis.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 29.10.2014 07:31
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2014, 21:10
Olma88 Olma88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 79
Perusasetus

molemmilla kerroilla kartiot ja lukkoprikat ovat olleet paikoillaan. Nyt jälkimmäisellä kerralla oli kääntöpäähän liimattuna kiinni. Raidetanko ei voi ottaa mihinkään kiinni koska maalit ovat raidetangossa tallella.Nyt tällä kerralla meni laakeri ihan paskaksi joten tuli mieleen että jos laakerissa on ollut klappia ja siksi ryskinyt pultit poikki. näin jälkikäteen tuli mieleen etten huomannut tarkistaa parkanon kisan jälkeen vaan laitoin uudet pultit. Mitä tarkoitat simmauksella? En ihan tajunnu parempi varmistaa

Viimeksi muokannut Olma88 : 30.10.2014 21:19
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2014, 21:33
Olma88 Olma88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 79
Perusasetus

Nyt pitäis kuva tulla missä näkyy ohjaus ryjät. Kuva otettu nyt turaoffista. En tiedä sopiiko letkut suoraan kun mulla oli tossa ennen hydrauli ohjaus niin on sen pumppu edelleen paikoillaan, letkut on uudet. Simpukka on kertaalleen lähtynyt rungosta irti. (parkanon suunistukseessa) silloin oli normaali 8.8 pultit. Nyt näytti pysyvän 10.9 pulteilla. Öljypohjan annon ammatti hitsarin madaltaa ja mokasin siinä sen verran että pahuksen mitta virhe tuli. Laitoin pohjan paikalleen ja meni normisti paikoilleen. Auto käymään ja jumalaton naputus. Otti öljyputki öljypohjaan kiinni ja kierokangen laakeri pultin päät putkeen. Nyt on putki väännetty sellasee solmuun sinne et huh huh mut ei ota kiinni enää. Ja kestänytkin on älytöntä koneen repimistä. Eli hiukaa liikaa madallettiin mut toisaalta nyt ei tarvitse missään tilanteessa pelätä öljypohjan ja raidetangon kosketusta. Ehdotan myös et nosta konetta ylöspäin. Mun kone vakio paikalla mutta olis mahdollista nostaa aika lailla kun koria nostettu 70mm.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20141030-WA0001.jpg‎
Views:	469
Size:	127,3 Kt
ID:	53898  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2014, 09:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Tuo kone/loota paketin nosto ois kyllä erittäin hyvä idea, kunhan viittis ruveta sais jakiksen kannatin palkkia nousemaan ylöspäin, oon muutenkin aatellut korvata sen jollain hardox levyllä, sais vähän tilaa pohjan alle.
Mitähän tossa tulee muutoksia tossa konepaketin nostossa, ekana tulee mieleen rattiakseli ja syyläri/flekti/tuulitunneli.

Muuta huomioitavaa?

Onkohan tuo selvä että tuo trailgearin ohjausvarsi sarja EI KÄY ilman tuota öljypohjan muokkausta tai koneen nostoa.
Tällästä olen aatellut, LN110 simpukalla:
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/32469
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/32475

edit.
Kun tota kuvaasi katsoo niin:
täytys olla toi simpukassa kiinni oleva varsi olla semmonen mikä laskis sitä alaspäin, että ois suunnilleen samassa tasossa ja korkeudessa kun toi raidetanko?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2014, 09:42
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Shimmauksel tarkoitetaa laakerin oikeaan tiukkuuteen laittoa säätölevyillä. Olkavarren ja kääntöpään välii tulee säätölevyt, niit on eri paksuisia. Liian paljo, olkalaakerit jää löysäks ja...
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 31.10.2014 12:54
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2014, 09:48
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Ja vilkutin, ei tota simpukan sektorivartta mihinkää tartte vaihtaa, jos sitä pudottaa ni se osuu jousee kii sisää joustos, raide ja vetotangon kulmal ei ole väliä kunhan nivelien liikeradat riittää. Vetotangon ja panhard-tanko ei saa mennä ristii
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2014, 08:54
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olma88 Näytä viesti
nyt on ilmentynyt uus ongelma ohjauksen kanssa. kaks viimistä suunistus kisaa on jäänyt kesken sen takia että vasemman ylälaakerin pinnapultit menee poikki tai mutteri lähtee jenkoineen päivineen. olisko jotai neuvoja miks näin käy? ja lähes joka kera kun kokeilen (15min välein) niin ovat osa löystyneet jo. Alla on ihan vaan 35 kummit et ei se siitä voi johtua. Oikealla pultit pysyy kiinni ilman löystymisiä tai muuta vastaavaa.
Onko se ohjausvarressa kiinni oleva olkatappi tiukka siihen kääntöpään reikään? Oletko koittanu toista kääntöpäätä?
Voiko sisäänjoustossa raidetanko osua johonkin niin että painaa ohjausvartta alaspäin?
Olkatapin laakerit on olleet hyvät ja shimattu suht oikein?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hilux, ohjaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hilux LN 46 / 65 ratigan90 O/M/V Ajoneuvot 2 08.12.2013 20:47
Myydään Hilux ln 46 Akselit ninnunannu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.11.2012 20:04
Myyty Hilux ln-46 osina antti4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.08.2009 21:01
Myydään HILUX LN-46 w1llys O/M/V Ajoneuvot 5 26.03.2009 15:10
Myydään Hilux LN-46 & LN-65 osia kivinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.01.2009 16:40


Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).