![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
![]() Jotain tommosta vissiin sitten. Meinaa muodostua ongelmaksi laitteen hauska ajettavuus, sanoin että tällä viikolla tarttis vähän kaverin muuttoavuksi ehtiä ja veli meinas että no tuota tuota kun kun ![]() P.S. ruusut ei jää...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Etukardaani ja oikean puolen etupyöränlaakeri löytäneet tiensä paikalleen, mittarissa n. 388 tkm. Ajaessa ihmettelin kun vehjes kampesi pari kertaa todella voimakkaasti ojaan päin, pysähtyessä totesin navan melko tulikuumaksi. Tarkempi tutkiskelu paljasti sisemmän pyöränlaakerin räjähtäneen aivan säleiksi, en olisi tunnistanut kartioita enää kartioiksi jos en olisi tiennyt... Samalla sai vaihtaa pilalle sorvautuneen navan ja sen akselintumpin jonka päälle laakerit tulevat - kai silläkin joku oikea nimi on. No, nyt on uutta.
Montaako erilaista etupyöränlaakerin kiristyssysteemiä näissä muuten on? Ostamassani navassa oli ihan erilainen kuin alkuperäisessä. Alunperin on ollut tuossa tumpissa kaksi hahloa, laakerin kiristys sellasella isolla klunssilla jossa ulkokehällä pykälät ja lukitus sellasella levyllä jossa on sisäkehällä noihin tumpin hahloihin vastaavat kynnet ja ulkokehällä sakarat jotka menevät noiden pykälien väliin. Uudessa oli tumpissa vain yksi hahlo ja "perinteisempi" kiristys muttereilla ja näiden väliin tulevalla taitettavalla lukkolevyllä. Terveisiä muuten Japaniin, että osaa olla 52 millin hylsy aika kallis ostaa, etenkin jos se tarttee saada heti. Nyt tais hoitua muuten vihdoin viimein hallipaikka, ties mitä tässä talven mittaan saakaan aikaan. Näin kun erehdyin sanomaan, niin varmaankin öljynvaihdon ja muutaman tankkauksen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
muistelen et Rolpatti puhu, että siihen on vaihettu mittaristo tyyliin auton alkuperäsen 480tkm tilalle 350tkm tms. näät huoltokirjasta orkkismittariston viimesen lukeman, siel on merkinnät
![]() sit tuo laakerihomma alkaa minua ainakin vituttamaan, tuosson kiinni 10tkm ajetut tamgearsin laakerit, joista meni terranossa vaihtoon 8tkm myös molemmat puolet, eli nyt noita viallisia paketteja on tullu miulle kaikkineen 4kpl.. eli vaiha se apparinki puoli suosiolla, ennen kun porsii ja ota jostain muualta kun tamgearsilta, ne on tainnu saaha viallisia ihan aimo läjän.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juuh, todellinen määrä vissiin jossain 500-600 tkm kantimissa. Emmää tota mittarilukemaa muuten kuin siks vain että muistaa montako tonnia mistäkin remontista on aikaa.
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kilometrejä on karttunut ongelmitta, käytiin mm. joulun alla Kolilla jossa oli mukavaa tykitellä auraamattomia teitä nopea nelikko päällä ja hyödyntää "Mörri parking only"-pysäköintilevikkeitä joissa n. puolen metrin lumikerros.
Vaan nytpä myrkyn lykkäs, vilkkuja lukuunottamatta kaikki etupään valot hävisivät kokonaan (lyhyet, pitkät, parkit). Setvin asiaa siinä määrin, että valokatkaisijan liittimeltä kun vetelee sopivasti nastoja yhteen, saa pitkät, lyhyet ja parkit kyllä palamaan. Tämä viittaisi siihen että valokatkaisija on sökönä niin, ettei mikään kytkeydy enää mihinkään... Sain autoon värkättyä toistaiseksi tilapäiset lyhyet valot rakentamalla neljästä abikosta ja piuhanpätkistä viritelmän, jonka kytkin toiselle liittimelle joka tulisi apumiehen puolella rintapellissä olevaan siniseen laatikkoon. Mulla ei juuri tämänvuotisen sähkökaaviota ole mutta '85-mallisen kuvasta päättelin että sekä tuo että "DPC module" ovat jotenkin yhteydessä ajovaloihin. Samassa yhteydessä tuli purettua autosta pois kaikki jälkeenpäin asennetut sähköt. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kun saat ne toimimaan niin suosittelen että releytät nuo ajovalot uudelleen,käytät tuota alkuperäistä katkaisiaa ja piuhastoa vain valojen ohjaukseen. katkaisijan kuormitus vähenee ja vois kestää pitempään. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Purkaat sen katkasijan, hiot ne kaikki kontaktipinnat ja pikkusen laitat jotain rasvaa sinne.. näin ainaki mulla on valot löytyny jo pari-kolme kertaa.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Patrol Gr Lyhyt "Töpö"? | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 18.11.2013 22:01 |
Myyty Datsun "talvisota" Patrol " 499e | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 05.09.2013 21:39 |
Myydään Nissan Patrol GR, rakennettu pätkä "töpö" ei myynnissä enää. | jv | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 17.02.2013 19:59 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |