![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nykyinen hallitunkki painaa saman verran, ja ainut ongelma on tuo vaatimaton nostokorkeus, kun se on vain noin puoli metriä. Ja tuo on kohta 20v vanha, toki koko työuransa säilytetty katon alla, ja yleensä puolilämpimässä. ja tarrassa muistaakseni 2,25 tai 2,5 T, ja yhtään kertaa ei ole jäänyt nosto yritykseksi, ja k.o tunkilla on käännetty nimimekkini mukainen bj hallissa paikallaan 180 astetta, siis keula edellä talliin, ja keula edellä samoista ovista ulos. Toki tuo tunkki on nykyään "laiton", sillä auto tulee ala todella rivakasti, jos haluaa! (minulle haluttu piirre, ja osaan "varoa", siis laskea sentin kerrallaan, jos tarve, mutta äkkinäinen voi loukata itsensä, jos ei ymmärrä...) Tuo tukesin testi on tosi hyvä, sillä NORMI-autoillijoille saatiin juuri kerrottua, että se auton mukana tullut tunkki ei ole tarkoitettu renkaiden vaihtoon, siis monikossa, toki nyt ei enää ole autossa edes tunkkia... Siispä ostetaan "kunnon tunkki-", ja kun maksaa vaan parikymppiä, ja luvataan 2000 kg, niin kyllähän se on hyvä hankinta; vaihdetaampa renkaat yhdessä koko naapuruston kanssa, kun tuli ostettua korjaamo-tunkki.... Suurimmalle osalle tämän palstan kirjaantuneista on selvää, että esim. 20 eurolla ei saa hyvää tunkkia.... p.s muutaman kerran olen noille renkaanvaihdon maalliikkoammattilaisille huomauttanut, että jos tekee mieli työntää pää pyöräkoteloon tai auton alle, niin työntäkää edes se irtonainen rengas sinne helman alle; jos/kun tunkki pettää, niin hautaustoimiston ei tarvitse rakentaa rautalangalla koko kalloa entiselleen. monen näköisia pakoputken/jarrujen tarkistajia on katsellut takaisin ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mutta tuolla 1,5tonnin nostokapasiteetilla tee mitään autohommissa, saati kun maksat siitä kauhean rahan ja takuu vuosiko?! Kuvankin perusteella niin huteran oloinen että se hautausurakoitsija kiittää... Painaa tuo oma bahcokin 50kiloa, ei siinä painossa sinänsä mitään mutta tuohon nostotehoon nähden suhteutettuna...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oma LJ, Pajero sekä Hiace joita ajattelin pääasiassa tunkkailla painaa kukin aikatarkkaan 1850 kg. Eikä ollut ajatus nostaa koko autoa kerralla ilmaan, ainoastaan jompi kumpi pää tai kylki. Ja käyttö olisi aika harvaa, eli useamman vuoden takuu menee tavallaan hukkaan ellei käyttöä ole paljoa. Painokaan ei haittaa kun ei tarvii nostella tunkkia mihinkään ja tallinlattia on tasainen sekä piha asfalttia niin jaksaa kyllä liikutella.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mihin se käytännössä ikuinen takuu menee hukkaan vaikka käyttö olisikin vähäistä
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja siis jos kyse on tuosta bilteman 1500kg 85cm nostavan tunkin 3000 kg ikuisella takuulla oleva huomattavasti jämerämpi versio, ja vielä laatu merkkiä, niin minulle heti! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tommosella bilteman 2.t tunkilla nosteltu 25 vuotta nyt ruvennut vuotamaan eikä toi nostokorkeus oikein riitä tohon läjään tarvis varmaan hommata uusi noita kiina paskoja kannattaa välttää.
Viimeksi muokannut Jarski lj 70 : 02.11.2014 17:34 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Esim Tauno kiviranta myy 239€ tuota tunkkia... |