Ebaysta on tullu tilailtua tavaraa aika paljonkin ja aina on tullut tavara perille. Kerran olen joutunut reklamoimaan, tilasin ajoneuvoon kameran, vähän kuten peruutuskamera, mutta ilman peiliefektiä ja sain kuitenkin peilikameran. Myyjä ehdotti, että pidän kameran ja he hyvittävät pari euroa, mikä kelpasi minulle, kun kameran hintaki oli alle kympin.
Yksi sarja auton ledihehkuja on ollut ihan paskoja, kestänyt käytössä vain jonkin viikon. Työvaloja olen tilannut, peruutuskameroita, verkkovirralla toimivia valonheittimiä sekä verkkovirralle ledihehkuja. Nuissa 230V ledihehkuissa tuntuisi säästävän kaikkein eniten, täällä maksaa n. 7w hehku kympin luokkaa ja ebayssa alta kaksi euroa. Vanhimmat on jo jonkin vuoden ollu käytössä, eikä yhtään valoa tai kameraa ole vielä hajonnut. Niin ja muutamia xenon-sarjojakin on tullut ostettua, niistä jotkin eivät oikein tykkää pakkasesta ja bi-xenoneissa halvimmat ovat olleet valokuviolta aika surkeita.
Tullauksesta sen verran kokemusta, että ne joskus jää tullin haaviin ja joskus ei, sillä ei ole mitään merkitystä minkälaisia lappuja paketin päällä on. Kerran yritin tullivirkailijalta udella, että onko pakettiin merkitty lähetyksen arvoa, kun oli useita paketteja tulossa enkä tiennyt mikä niistä oli kyseessä. Virkailija sanoi, ettei niillä ole väliä, kun kiinalaiset merkkaa niihin mitä sattuu. Ei ole kyllä tulli kertaakaan tarkistanut tavaran arvoa, aina on se hinta kelvannut minkä olen itse sinne laittanut, enkä ole lähettänyt tilausvahvistuksia.
|