![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() juu ja nyt erillinen mekaaninen mittari ja tyhjäkäynnillä enää kilo ja 2000 rpm 2,8 kiloo
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko kukaan laittanut isompaa laturia hodariin. Ainakin ulkomailta saa ja kun googlasin niin ainakin mister osan kautta sais 110A laturia. Onkohan bocshilla tuohon sopivaa laturia. Nykyinen Denso jumissaja halki, joten jotain sen tilalle vois kehitellä. Ja ainoa vaihtoehto on että menee alkuperäiselle paikalle ja ilman että joutuu kiinnitystä muuttamaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lexus LS400 laturi käy. Kokeiltu on. Vm. -91.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#4
|
|||
|
|||
![]()
onko muuta paikkaa kun toyota mistä noita laakereita saa jos ny vaihtais ne kun luki ton slck jutun
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
paljon riskimpi kuin tuo alkuperäinen kylmän ilman alan laturi (oli Kiinnityspultti löysässä, hakkasi laturista päätyreiät väljäksi) Ja tuo 110/120a laturi oli muuten yhteensopiva, mutta siinä oli ovaali? liitin noille 3:lle ohuelle johdolle, Ja hodarissa, ainakin alkupään, on pyöreä liitin.... Tilasin tuommoisen tarvikesäätimen, mikä on tuolla pyöreällä liittimellä, ja se sopi laturiin suoraan, mutta tuota suojakopporia piti pikkusen avartaa, siis terävät sivuleikkurit ja linjapihdit, ja kohta sopii kopporiin myös pyöreä liitin. (tuo alkuperäinen 80a laturi on kunnostettu, kun nuo "kiinan paskat" voi olla lyhytikäisiä, muutaman vuoden kuitenkin toiminut....) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hdj etuperä välitys?????
Päivää että pätkähtää, onkos kellään kokeneemmalla ymmärrystä mikä välitys on hdj 80 etuperässä vm 91 ja manuaali, ja jos vielä on kokemuksia eri valmistajien kestävyyksistä niin sekin tieto ois paikallaan.
Kiitokset jo etukäteen!!! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
41/11 hammasta, eli 3,727 (ja esim. hj 61 on 37/10, eli 3,700, ettei vaan mene sekaisin kun tutkit asiaa)
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja etummainen on 8" murikka ja high pinion, eli käänteinen hammastus.
Kun taas takana 9,5" normaali. Automaatissa ja turbottomassa muuten 4.1 välitys. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa käykö HDJ100 laturi 80:een. Näyttäisi olevan satkussa 120A laturi. Motonetissä näytti olevan listoilla mutteiyhtään hyllyssä, jotta voisikäydä vertailelmassa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paljoks Toyossa pitäis olla öljynpaine kuumana tyhjäkäynnillä, mun korvaan kilo on vielä aika hyväkin paine, jos öljy on normaali viskoista
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
![]()
0.3 ja 3000 rpm kohdalla 2.5 minimit
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Suutinremontti 760e, kilingggg. Riihimäen dieselhuollon äijä sanoi kyllä että olivat jo todella huonot. Toivottavasti tulee jotain positiivista vaikutusta kun laittaa kiinni. Sitten kun vielä pumppua käyttäs jossain... ja tietty välijäähdytintä voisi viritellä ja ja.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Onks mitää mahdollisuutta, että 630 000tkm ajetussa vm.1992 HDJ:ssä on alkuperäset alakerran laakerit moottorissa? Vai onko noi kaikki vaihettu pakostikkin 500tkm kohdilla? Mistä tommosen tietäis kaikista varmimmin jossei huoltokirjassa ole merkintöjä, että olis toi remontti tehty?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja orkkis liima on erikoisen väristä, jos pitäis veikata, niin harmaata? (siis pohja on tiivistetty pelkästään liimaamalla) Ja kaikki öljypohjat, mitä minä olen nähnyt, on saaneet irroituksessa ainakin maalivaurioita, isommatkin irroituksen jäljet aika tavallisia, koska pohja on alunperin melko lujassa... Myös öljypohjan pulteista vois katsoa/arvailla, että onko jossain vaiheessa pyöritetty auki-suuntaan. Ja jos sieltä lähtee kk-laakerit pettämään, niin sitä ei kuule käyntiäänestä, ennen kuin alkaa olla myöhäistä, siis kalkatuksen ja kampiakseli/kiertokanki/lohkovaurion välinen aika voi olla huomattavan lyhyt. ja tuon öljypohjanhan saa käytettyä irti kohtuu helposti. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin 1995 jälkeen on liima ollut punaista. Sen mitä itse olen purkanut niin aina ollut punaiset liimat, ja ovat siis avaamattomia olleet.
Pieni tutkimus kierros osoittaa että on nuissa uudemmissakin harmaata liimaa. Eli molempia väriä löytyy riippumatta siitä onko avattu vai ei Viimeksi muokannut Killer-Wo : 30.11.2014 12:42 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
En muista minäkään, mutta mulla oli vm.- 93 ja siinä kk-laakerit sitä huonompaa sarjaa. Eli oisko sitten 94 missä ois paremmat?
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Toi öljynpainemittarin näyttämä on kyllä surkuhupaisa. Lämpimänä yli 2000rpm se on tokalla viivalla ja tyhjäkäynnillä näyttää nollaa = ekalla viivalla (minkä alle se ei edes mene moottori sammutettuna). Normaalissa ajossa jossain siinä nollan ja tokan viivan välissä.
Tietty vois viritellä mekaanisen painemittarin johonkin läpeen, jos hyvä lähtö olisi kätevästi käsillä. Mutta taitaa vaan antaa soittaa ja jos kilahtaa niin kilahtaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |