Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2014, 07:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Nyt on alla sitten Ironman jousta. Lähtökohta kuskin puolella 42.5cm ja apparin puolelle 43cm. Mitta otettu keskiön päältä helmaan. Jousien jälkeen kuskin puolella 48.5cm ja apparin puolella 50cm. Ehkä ne tuosta vähän tasoittuu. Keula oli 41.5cm ja näköjään aivan maksimi oli sitten 47.5cm. Ei nouse enempää. Mut nyt näyttää kyllä hyvälle ja autoon saa oikeesti nousta jo. Jouset ei ollut yhtään alkuperäisiä pidempiä, mutta paljon paksummat ne oli. Kuskin puolelle tappelin pari tuntia sitä hemmetin jousta irti ja uutta jousta tilalle. Aivan perseestä oli. Lisäksi tuli havaittua että vaikka iskarinkin irroitti niin ei se akseli pudonnut kuin pari senttiä. Ei auttanut edes kallistuksen vakaajan irroitus. Apparin puolella sen sijaan kun irroitti kallistuksen vakaajan ja iskarin alapäään niin akseli tippui niin paljon että tuo jousi lähti ilman mitään työkaluja irti. Sellainen 5min homma vaihtaa apparin puolelle jousi. En tie sit mikä tuolla kuskin puolelle estää joustoa?

Kuvaa en ottanut jousien vaihdon jälkeen kun oli jo niin pimeetä. Pitää tänään ottaa. Otin kuitenkin kuvan ennen vaihtoa ja laitoin vielä hienosti cola tölkin etu ja takarenkaan päälle. Saa hieman mittasuhdetta siitä. Aattelin hetken ajella vielä niin alusta alkaa olla kohdillaan ja kokeilla saako keulaa vielä ylöspäin ja sen jälkeen vaan kulmien säätöön.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2014, 07:55
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt on alla sitten Ironman jousta. Lähtökohta kuskin puolella 42.5cm ja apparin puolelle 43cm. Mitta otettu keskiön päältä helmaan. Jousien jälkeen kuskin puolella 48.5cm ja apparin puolella 50cm. Ehkä ne tuosta vähän tasoittuu. Keula oli 41.5cm ja näköjään aivan maksimi oli sitten 47.5cm. Ei nouse enempää. Mut nyt näyttää kyllä hyvälle ja autoon saa oikeesti nousta jo.
Keskiöstä helmaan ? tarkoitat varmaan lokasuojaan ? paljon jää ilmaa helman alle korotuksen jälkeen ? joko nyt loppuu tien rakentaminen
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2014, 08:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Juu, tosiaan keskiöstä siis lokasuojan helmaan En itseasiassa mitannut paljon jää tuohon helman alle tyhjää. Pitääpä mittaa. Mut ei tuo tien rakentaminen mihinkään loppunut. Keulassa on niin onnettomat joustot, että kyllä siinä pitää vielä jonkin asteista tietä rakentaa. Mut ehkä sen ei pidä enää olla niin sileää tietä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2014, 08:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Virallinen tölkkikuva. Tästä ensin ilman Ironman palikkaa



Ja tästä sitten Ironman palikoiden kera.



Aikaisemmin koko tölkki ei tullut näkyviin, mutta nyt tulee ja tyhjää jää vielä tuohon yläpuolelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2014, 12:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kylläpä muuten kohentuu ulkonäkö x100 tuolla pikku korotuksella ja isommilla renkailla, on tosi ankeen näköinen pikkupyörillä lintassa:

http://www.artonauto.fi/vaihtoautot/...erracan/101302
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2014, 08:58
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Juu, tosiaan keskiöstä siis lokasuojan helmaan En itseasiassa mitannut paljon jää tuohon helman alle tyhjää. Pitääpä mittaa. Mut ei tuo tien rakentaminen mihinkään loppunut. Keulassa on niin onnettomat joustot, että kyllä siinä pitää vielä jonkin asteista tietä rakentaa. Mut ehkä sen ei pidä enää olla niin sileää tietä
Varoitus, citymaasturi vertailua !!

Mittasin ihan vittuillessani pyörän navan keskeltä lokasuojan reunaan ja sain 54 cm auto siis omilla tassuilla, sama edessä että takana. Pitäisi ajaa noi vehkeet vierekkäin ja tehdä pieni vertailu. Eeppinen Hyndai vs Chevy, risukeulavertailu
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2014, 09:17
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Veikkaan että chevyssä on jo vakiona vähän suurempi maavara Kyllä yksi korean ihme silti yhden riistäjä amerikkalaisen päihittää

Mutta tuossa viimeisessä kuvassa auton takana on muuten Land-Cruiser. Yyyyhhh mitä paskoja sitä pitää Hyndaikkelin viereen ajella. Tuli siihen tartuttamaan vikoja ja ruosteet. Siinä on vielä samankokoiset renkaat alla, mut se on matalampi Perässä ja keulassa vähemmän maavaraa. Lisäksi siinä oli jotkin blingbling helmaputket niin ei se helman osalta tainnut olla Corollaa kummoisempi maavaran suhteen. Tosin cruiserin eduksi myönnettäkööt että siinä on paljon suuremmat pyörän kaaret. Sinne saa isoa nakkia. Mulle ei tuohon oikein isompaa nakkia taida mahtua, ellei leikkele noita muovilevikkeitä. Lisäksi cruiserissa oli oletettavasti ihan vakio alusta ja silti siinä oli renkaan ja pyöränkaaren välillä yhtä paljon ilmaa kuin mulla nyt.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2014, 09:28
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Eeppinen citymaasturi tölkkivertailu sitten



Ruosteista kaarta vasten jää vielä tilaa suunnilleen saman verran edessä että takana, vakiona siis.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.10.2014, 10:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

OMG! Teho tölkki!! Eikö tuo ole vähän huijausta? Auto ja kuski saa extra tehot.. Vanhoissa maastureissa tuo ruoste toimii myös kevennyssarjana. Mulla kun ei ole ruoste ongelmana niin ei ole kevennyssarjaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan TOPPAHOUSU O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.03.2013 11:15
Hyundai Terracan Terracani Tekniikka & Jutustelu 2 28.06.2012 09:58
Mielenkiintoinen Terracan Nerd-O Chit-Chat 8 30.08.2011 09:47
Terracan Nerd-O Chit-Chat 28 15.02.2011 22:23


Sivu luotu: 02:07 (GMT +2).