Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic
Auton vaihto olis edessä ja kovasti kiinnostais tollane 5.2 v8 grandi...
Mitäs kannattaa tutkia ja huomioida tollasta ostaessa?
|
Tutki enemmin 5.9- vaihtoehtoja. Bensaa palaa ihan yhtä paljo, mutta hymy on paljon herkemmässä
Kerrohan tarkemmin minkä ikäistä katsomassa? '93-'95 5.2 on vahvemmalla ja offiystävällisemmällä 46RH- laatikolla, mutta toisaalta heikommalla taka- akselilla (Dana35) ja tuon ikäisissä koneissa on EGR.
'96-'98 5.2 koneiset on pienemmällä sähkölaatikolla (44RE), mutta ilman EGR:ää koneessa, uudemmat sähköt (ODBII vs. ODB I) ja vahvempi taka-akseli Dana 44a (joissa tosin on taipumus murikan ja pinionin laakeriongelmiin n.200tkm välein).
Kaikki V8- koneiset on alunperin 249- jakolaatikolla, jossa on vain jatkuva neliveto (ts. ei takavetoa). Vanhemmat ('93-'95) on viskolla sekä nopea että hidas puoli ja hölmömmällä välityssuhteella (teoriassa jatkuva 50-50 voimanjako nopealla puolella, lyhyellä puolella ei pitkittäislukkoa). Uudemmat ('96-'98) on 10/90 voimanjaolla kunnes takapää sutii, ja hidas puoli on kiinteä pitkittäislukollinen.