![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitää purkaa jossain vaiheessa tuo rakennelma autosta irti ja kasata johonkin palamattomaan telineeseen ja alkaa tutkia miten se toimii... Tuo uudempi hankinta on vastustanut jo sen verran ettei uskalla ottaa mitään riskiä tuon lämmittimen kanssa... ![]() Ja saahan siitä sitten tietoa että kannattaako niitä alkaa keräilemään talteen jos siitä saakin ihan käypäsen pelin ![]() Kun ei muka muuten olisi mitään tekemistä noissa rojuissa ![]() Luulisi että joku on moista hökötystä edes yrittänyt herättää?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin äskettäin veneeseen tuollaisen planar 44d lämppärin. Kokemusta nyt ei ole kerenny suuremmalti karttumaan mutta ensivaikutelma on positiivinen. Komeesti pöhistää lämmintä. Tuohan vaikuttaa melko lailla samalta kuin eberin vastaava pöhistin. Käyttöpaneelin näyttö on melko vaatimaton, eivät vissiin ole vielä nestekidenäyttöä keksineet laittaa 7-segmenttisen tilalle.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minulla on ollut nyt puolitoistavuotta käytössä tuo Planarin 44d malli ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen. Tuosta ohjaimen näytöstä olen kyllä samaa mieltä että aika alkeellinen se näyttö on mutta kyllä se hienosti asiansa ajaa. Käyttötunteja tuolle kyllä tulee vuodessa aika paljon. Syksyllä käytän lämmitintä paljon kun kuljen metsätys reissuilla tuolla autolla ja talvella metsätöissä ollessa tuo paku toimii taukokoppina ja lämmitin pöhisee melkeen yötä päivää. Tuollaisen caravellen tällä lämmittimellä saa hetkessä todella lämpimäksi ja termostaatilla saa lämmön pysymään nätisti tasaisena.
Plussaa vielä se että tämä laite on todella virta ja polttoainepihi. Laitteen mukana tulee oma polttoainetankki johon on hyvä lurauttaa polttoöljyä. Lämmittimellä minulla on vielä oma akku joka eroitusreleellä auton sähköjärjestelmästä. Lämppärin pakoputki vedetty niin että siitä tuleva lämpö pitää konehuoneen ja lohkon kyljen lämpimänä koko ajan. Lämppäristä tulevan lämpimän ilman kanavoin ilmanvaihtoputkella eriosiin autoa. Yksi putki puhaltaa lämpimän ilman käyttövesisäiliön kylkeen joten minulla on talvellakin koko päivän lämmin pesuvesikin tarjolla ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minkälainen termostaatti sulla on? Miten kytketty? Mukana ei tullut mulle mitään tuollaista vaikka siinä vehkeessä on se lämpötilan säätömoodi. Laitoin kyselyä jo maahantuojalle mutta se ei ole vielä vastannu.
Olis hyvä jos saisi lämpötilan säädettyä sisällä tasaiseksi. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siitä säätimestähän voi valita kolme eri lämpöanturia. Eli yksi anturi itse laitteessa ja yksi säätimessä tai kolmas vaihtoehto on lisäanturi mikä ei tule laitteen mukana jonka voi kyllä ostaa lisävarusteena. Itselläni ei sille käyttöä. Minulla nyt käytössä siis tuo ohjaimen anturi koska tuo ohjainyksikkö siinä tilassa missä itsekkin aina autossa olen. Ohjaimeen vaan asetukseksi vaikka 21 astetta niin laite pitää koko ajan sen lämpötilan autossa. Saitko mukaan suomenkielisen käyttöohjeen. Minulle se tuli sähköpostina.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
On siihen suomenkielinen manuska. Pitää perehtyä paremmin. Eli siinä käyttöpanelissä on ittsessään se anturi sisäilman lämpötilalle?
Keresin sillä asennuksen jälkeen se verran lämmitellä että testasin toiminnan. Huomenna testataan lisää. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Siinä käyttöpaneelissa on yksi anturi ja itse siinä laitteessa myös ja sitten se lisä anturi jota siinä ei ole vakiona paikoillaa. Se anturi valitaan siitä ohjaimesta. Lämpötila lukeman oikealla puolella on viiva joka kertoo mikä anturi on asetettu ohjaamaan lämpötilaa. En nyt muista ulkoa että mikä viiva tarkoitti mitäkin anturia. Minä olen käyttänyt sitä ohjauyksikön anturia koska laite on minulla takapenkin alla lokerossa jossa on eri lämpötila mitä tilassa jossa itse olen. Manuska on hiukan epäselkoinen ja samoin itse ohjain mutta kyllä sen laitteen kanssa pääsee sinuiksi kun hetken harjoittelee sitä käyttöö.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita | Mase | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 07.02.2014 09:08 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin | Sam66 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.06.2012 20:39 |
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet | korjaushuolto | O/M/V Renkaat ja vanteet | 40 | 04.08.2011 22:34 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |