Nonniin, nyt on kuukautisvaurio paikallistettu. Sieltä se öljyn pirulainen hiipi banjon ja lohkon välisestä liitoksesta. Ilmeisesti siellä on jonkinlainen roso tiivistepinnassa josta sitten tiputtaa. Törmäsin paikalliseen raskaan kaluston huoltajaan ja hän tokaisi vakuuttavalla äänellä että laita sinne semmonen "uzitti"-rengas(tai jotain sinnepäin) kummallekkin puolelle. Sanoi vielä että semmosia nykyään käytetään noissa vehkeissä. Kävin hakemassa osaset hydrauliikkaliikkeestä ja pistin paikalleen. Ei vuotoa tähän mennessä havaittavissa.
Minulle tuo vempele näyttäysi ratkaisevan asian. Miten lie kestävyyden laita? Ideahan tuossa näyttää olevan sellainen että metalliprikan sisällä on hiukan stefaa muistuttava kuminen rengas. Kiristettäessä kumi tiivistyy huuleksi väliin ja prikka ympärillä estää kirimästä liitosta liian tiukaksi.
Jos joku joutuu turboa irrottelemaan niin kannattaa katkaista se alkuperäinen putki ja viedä hydrauliikkaletkulla se putki lohkon kylkeen. Pääsee tiivistysongelmista helpommalla jos niitä esiintyy. Hydrauliikka liikkeestä saa sopivat osaset kohtuu hintaan. Näin itse tekisin jos nyt joutuisi rusetin irrottamaan.
|