Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 24.11.2004, 22:41
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Käyhän ne vaikka päittäin vaihtaa, mutta kuinka paljon iloa toimenpiteestä on onkin sitten eri juttu. Jos lukko yhtään puree, voi auto puskea aika pahasti liukkailla jos pitää napalukkoja kiinni vaikkei veto olisikaan kytkettynä. Lueskele rauhassa näitä palstojen lukkojuttuja ja saat ehkä paremman käsityksen aiheesta.

Niin ja hitsailut kannattaa jättää vehkeisiin joilla ei muutenkaan ole niin väliä.

Se lukko toimii ihan puristamalla vetareiden päihin ja murikan kuoreen vuorotellen tulevia kitkalevyjä toisiaan vasten, ja siellä oikean ja vasemman puolen pakkojen välissä on myös esijännitysjousi. Varsinainen puristus- ja siten lukitusvoima tulee kuitenkin poskihammaspyöristä jotka puristavat em. levyjä yhteen kuormituksen alaisina. Toisin sanoen kun toinen rengas on ilmassa, jäällä tai muulla tarpeeksi liukkaalla pinnalla, ei pitävään pyörään kohdistu muuta vetoa kuin mitä esijännitysjousi tuottaa levyjen kautta.

Jotenkin tuo Powertrax- video tuntuu huijaukselta... se takaveto (jossa Powertrax oli) tuli vauhdilla testirullille, kun ne muut tulivat tyhjäkäynnillä.



Edited by - JF on 24/11/2004 23:02:47
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: HJ-60 -88 100% lukot juhasiren O/M/V Ajoneuvot 5 10.06.2007 23:42
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
BJ:n lukot tmato Tekniikka & Jutustelu 7 16.01.2005 23:01
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38
lukot Tekniikka & Jutustelu 0 27.05.2003 19:44


Sivu luotu: 07:18 (GMT +2).