![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No tuo viimeisin oma on 1/80 f/8 ISO 160 32mm, Lightroomissa lisätty kontrastia ja terävyyttä, varjoja vähän avattu.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tommonen piha/valvontakameran nappaama lintukuva
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#3
|
||||
|
||||
|
1/80 sek, F/9, ISO320, 32mm
Stevens Pass; BNSF Railway GE C44-9W: ![]() 1/500sek, F/9, ISO320, 100mm. Mullan Pass; Montana Rail Link - 60 sylinteriä, 634 litraa sylinteritilavuutta, 10800 hevosvoimaa ja 546 tonnin painosta vetovoimaa. Soundit oli kohdallaan.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kakka ei irtoa!
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kertokaas kun ei tyhmä googlesta löydä. Olis tommonen tele vivitar merkkinen 500mm 1:6,3 putki ,tekeekö mitää saako ympättyä d5100 nikoniin? Ja mitähän tosta kannattas maksaa?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Manuaalitarkenteinen, ja noin pitkällä polttovälillä turha yrittää kuvata kuin TUKEVALTA jalustalta, montaa kymppiä ei varmaan kannata köyhtyä. http://camera-wiki.org/wiki/Vivitar_...tible_T_System |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itsellä on Reflex-NIKKOR 1:8 F=500mm ja D200 etsimen läpi on hankala saada teräviä kuvia todella pienen syväterävyysalueen takia ja vähäisen valon mikä tulee objektiivin läpi. F4 ja D3x aavistuksen helpompia täyden kennon/filmin koon takia ja suuremman etsimen, silti valoa edelleen vähän. Ja omaan silmään syväterävyyden ulkopuolisen alueen kuvio on ärsyttävä... Ja tosiaan kolmijalka alkaa oleen vähimmäisvaatimus. Monopodikaan ei riitä vakauttaamaan mielestäni tarpeeksi. D200 kamerana ja reflexi... en muista oliko vielä 2x telekonvertteri välissä ![]() telen kanssa ajat tahtoo laskea sinne 1/80 luokkaan keskellä päivääkin ja 500x2x1.5=1500mm alkaa vaatimaan melkoista kolmijalkaa tai tuuria. Mielestäni jos halvalla saat putken niin kannattaa hankkia, mutta varauksin. Ei sovellu mielestäni jatkuvaan luontokuvaukseen vähäisen valon takia vaikka onkin pieni ja näppärä kuljetella mukana. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
D5100 etuna on LiveView, jolla voi tarkistaa tarkennuksen just eikä melkein kohdalleen. Aavistuksen hidas tapa luontokuvausta harrastaessa, mutta kun sitä oppii käyttämään niin saa kyllä veitsenteräviä kuvia joka kerta.
Itse putken laadusta en osaa sanoa mitään, mutta kyllähän nuo kiinteäpolttoväliset piirtää yleisesti ottaen ihan kohtalaisesti varsinkin vähän himmennettynä. Siis kunhan ei ole peilitele... Valovoimaisemmasta saakin sitten maksaa kultaa ja mirhamia.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Isoja avatar-kuvia poistettu | Lars | Uutiset | 0 | 17.11.2008 23:47 |
| Kuvia kuunpimennyksestä (isoja sellaisia!!!!!!!) | Kelaperse | Chit-Chat | 30 | 22.02.2008 15:08 |
| M: Kaasujouset (esim. takaluukkuun) - ISOJA KUVIA | Paavo | O/M/V Muut | 3 | 20.04.2005 21:17 |
| Jarruprojekti - isoja kuvia | ToniH | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 14.05.2003 09:19 |