Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2014, 11:32
hjp hjp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.14
Sijainti: -
Viestit: 27
Perusasetus

En löytäny haulla, vaika olen joskus lukenut lavan irroituksesta.
Milanen homma on kinkusta käyttää lava pois, pitäs vähän hitsailla ja samalla vois tankkia käyttää irti.

Kuvassa yksi kiinnityspiste.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2014, 11:36
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lavan irroitus


Se on Cäpissä maailman helpoin juttu. Lava on kuudella pultilla kiinni ja ne kun irroitat (tai katkaiset) ja otat perästä valojen virrat irti pistokkeesta ja irroitat tankin täyttöputken niin sen kaks miestä nostaa käsin pois. Helpottaa toki jos nakkaa liinan alle ja nostaa etukuormaajalla pois.

Pultit löytyy etureunasta ja takaa kaksi kiinnitystä. Kiinnityskohdat siis lavan molemmissa reunoissa kuitenkin aina.

Irroittaminen on semmoinen tunnin puolentoista homma.

EDIT: Siinä on muuten sitten helppo tarkistella rungon ruostepaikat ja kaikki muutkin.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.

Viimeksi muokannut NiFa1 : 10.09.2014 11:39
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2014, 11:48
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lavaa irrottaessa vielä maadoitusjohto irti ennen nostoa, jos ei ole ajansaatossa syöpynyt pois
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2014, 11:52
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Lavaa irrottaessa vielä maadoitusjohto irti ennen nostoa, jos ei ole ajansaatossa syöpynyt pois
Mulla ei ollut ees koko maadoitusjohtoa?

Valoilla on omat maadoitukset pistokkeessa, multa löytyy muuten pistokkeiden sähkökaaviot kans jos joku tarvittee. Sitä kun on ite niin prkleen tyhmä tuon autosähkön(kin) kanssa niin kaikki pitää testata ja kokeilla ja piirtää ylös.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2014, 12:18
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Allekirjoittaneella oli vahva maadoituskarva siitä lavan alla olevasta "poikkipalkista" lavaan. Liekö edellisten omistajien tuhrauksia?
Kätevä kuitenkin olemassa mikäli asentelee auton takaosaan lisävaloja tms.

Jokainen vanhan nissanin omistaja korjauksen yhtedessä maalaa kuitenkin osat niin hyväksi ettei maadoitusta tapahdu kunnolla lavan kiinnityspulttien kautta
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2014, 12:42
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

Kiitos avusta. Pystyykö ton kytkimen korjailemaan ilman, että pudottaa laatikkoa alaha? Toiseksi mistä kantsis hakia uus kytkinsatsi?

Mikäli joku tietää Pohjanmaalla/pääkaupunkiseudulla jonku koijjarin, joka tekis ton kytkinrempan ilmaiseksi, tai mieluusti maksaisi mulle siitä, että saa sen tehdä, niin olisin kiitollinen tiedosta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2014, 14:07
hjp hjp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.14
Sijainti: -
Viestit: 27
Perusasetus

Mullaki näky sielä maadoitusjohto olevan,. Roikku lavasta, mutta ei ollu rungossa kiinni. Liekkö katkennu tai irronnu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2014, 14:42
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sahkojanis Näytä viesti
Kiitos avusta. Pystyykö ton kytkimen korjailemaan ilman, että pudottaa laatikkoa alaha? Toiseksi mistä kantsis hakia uus kytkinsatsi?

Mikäli joku tietää Pohjanmaalla/pääkaupunkiseudulla jonku koijjarin, joka tekis ton kytkinrempan ilmaiseksi, tai mieluusti maksaisi mulle siitä, että saa sen tehdä, niin olisin kiitollinen tiedosta.
ei muuten ole sitten kaikista kevyimmästä päästä tuo kc loota ja irti pitää ottaa jos vaihtaa, lootan elopainoa en nyt muista mutta yks mies ei ilman tunkkia maassa sitä nosta, ja asennuksessa on monta muuttujaa mukana, esimerkkinä nuo oikein ruoste ystävälliset vääntösauvat ja niiden pultit.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.09.2014, 14:46
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hjp Näytä viesti
En löytäny haulla, vaika olen joskus lukenut lavan irroituksesta.
Milanen homma on kinkusta käyttää lava pois, pitäs vähän hitsailla ja samalla vois tankkia käyttää irti.

Kuvassa yksi kiinnityspiste.
ja kova seppä vaihtaa itse. muutama rima tai jotain muuta tukevaa lavan alle ja ajelee käppyrän pihan isoimman puun oksan alle ja kiskasee muutamalla räikkä liinalla oksaan kiinni ja ajelee ilosesti auton alta pois, näin tein itse mutta rakensin kakkosnelosista telineen johon hirtin lavan kiinni, ei tarvii repiä hulluna. niin ja sitten saattaa olla joku seppä hitsannut lavan alaosat runkoon kiinni kuten monessa lavassa olen nähnyt joten ne kannattaa ottaa myös irti tai katsoa ettei moisia ole.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2014, 18:25
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Turbo ja välijäähdytin


Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 10.09.2014 18:36
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.09.2014, 20:11
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

Vielä kerran kiitoksia avusta.

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.09.2014, 06:09
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sahkojanis Näytä viesti
Vielä kerran kiitoksia avusta.

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia?
no se vähän riippuu jotkut hakee marmorilta kaiken ja toiset hakee motonetistä, itse ostin hiluxiin juuri tuon motonetin paketin kun sopivasti oli kulmalla ja ei vittinyt ajella ilman kytkintä kovin pitkälle. motonetista hakisin itse.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.09.2014, 06:11
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
mimmoset paineet tuli otteeseen?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.09.2014, 07:39
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin


Omassa dynottu setup:
TD25
TD04-11B, 0,3bar
Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi.

Koneen päästä MAX 78kW
Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.09.2014, 19:15
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

"Autossa turboahdin ja välijäähdytin. Ahtopaine 0,6 baria. Turbon tyyppi "Nissan" välijäähyn mitat tuli myös otteeseen.

Mulla on se alkuperäinen TD25 moottorin pumppu paikoillaan ja siinä testissä sano testaaja että ihan selvästi loppuu polttoaine kovilla kierroksilla.
Nyt lisäsin syöttöä noin kierroksen lisää. Ahtopaineen nostin 0,75-0,8 bar.
Ei savuta vieläkään, voisi lisätä vieläkin syöttöä.
Mutta jos tuntuu hyvältä niin jätän tuohon.
Ahtopaineen noston tein lyhentämällä säädöstä sitä vartta noin 2,5 kierrosta.
Mielenkiinnolla testata paljon kuluttaa nyt...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.09.2014, 06:43
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin


Omassa dynottu setup:
TD25
TD04-11B, 0,3bar
Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi.

Koneen päästä MAX 78kW
Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW
Väännöt ja tehot alkaa nousta tuossa 1500 kierroksen jälkeen ja
n 2200-2400 kierrosta on jo melkein täysi vääntö ja teho käytössä. Teholappu piti liittää katsastuspapereihin.
Kun saan pikkuhiljaa säädöt kohdilleen niin käyn mittauttaan uudelleen nuo tehot.

Teitkö itse tuon pakosarja/ahdin liitännän?
Mulla on terranon pakosarja ja ahdin kaikki suoraa puttaamalla kiinni.
Pakoputki on uusittu kokonaan 2,5" putkella ja siinä on turbosaabin vaimennin kuskin kohdalla ja motonetin suora vaimennin ihan takana.
Tuo motonetin vaimennin pudottaa huomattavasti ääntä maatienopeuksilla.
Ilmanputsarina on Primera P10 kotelo.

Mulla on Saabin turbo (TH05) oottamassa hyllyssä kaikkine vehkeineen. Se on isompi kuin tuo Terranon ahdin. Netistä tutkin että siinä tuo ahtokäyrä olis parempi. Isompi ilmanottoaukko ym. Sillä ahtopaine nousis nopeammin ja alempaa. Tuossa on vain se juttu että se ahtimen liitos on hieman isompi kuin terranon pakosarjassa. Onko sulla kokemusta noista ahtimista kannattaako alkaa vaihtaan?
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.09.2014, 07:50
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Oma setup ei ole aivan noin hienostunut

Vakio pakosarjan jatkeena U-mallinen soviteputki turbolle, tein itse ja säästin. Pakoputki yhdellä mätänetin suoralla vaimentimella, ei voi moittia kovaääniseksi. Ilmanputsarina joku rottaa isommat esineet suodattava vapari.

Täysi vääntö 217Nm / 2200 rundia.
Turbo heräilee 1500 rpm paikkeilla, tuolloin 150 - 160 Nm.
Suurin teho (kW) saavutetaankin sitten vasta 4000 rpm paikkeilla

Voisihan tuosta käppyrän skannata...

En oo muuta ahdinta kokeillut, ja tämä oma rojekti oli tällainen enemmän "pidetään hauskaa ja kokeillaan" -tyylinen kuin vakavasti matematiikkaan ja tieteeseen perustuva
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).