![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En löytäny haulla, vaika olen joskus lukenut lavan irroituksesta. Milanen homma on kinkusta käyttää lava pois, pitäs vähän hitsailla ja samalla vois tankkia käyttää irti. Kuvassa yksi kiinnityspiste.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lavan irroitus
Se on Cäpissä maailman helpoin juttu. Lava on kuudella pultilla kiinni ja ne kun irroitat (tai katkaiset) ja otat perästä valojen virrat irti pistokkeesta ja irroitat tankin täyttöputken niin sen kaks miestä nostaa käsin pois. Helpottaa toki jos nakkaa liinan alle ja nostaa etukuormaajalla pois.
Pultit löytyy etureunasta ja takaa kaksi kiinnitystä. Kiinnityskohdat siis lavan molemmissa reunoissa kuitenkin aina. Irroittaminen on semmoinen tunnin puolentoista homma. EDIT: Siinä on muuten sitten helppo tarkistella rungon ruostepaikat ja kaikki muutkin.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. Viimeksi muokannut NiFa1 : 10.09.2014 11:39 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Valoilla on omat maadoitukset pistokkeessa, multa löytyy muuten pistokkeiden sähkökaaviot kans jos joku tarvittee. Sitä kun on ite niin prkleen tyhmä tuon autosähkön(kin) kanssa niin kaikki pitää testata ja kokeilla ja piirtää ylös.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Allekirjoittaneella oli vahva maadoituskarva siitä lavan alla olevasta "poikkipalkista" lavaan. Liekö edellisten omistajien tuhrauksia?
Kätevä kuitenkin olemassa mikäli asentelee auton takaosaan lisävaloja tms. Jokainen vanhan nissanin omistaja korjauksen yhtedessä maalaa kuitenkin osat niin hyväksi ettei maadoitusta tapahdu kunnolla lavan kiinnityspulttien kautta ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos avusta. Pystyykö ton kytkimen korjailemaan ilman, että pudottaa laatikkoa alaha? Toiseksi mistä kantsis hakia uus kytkinsatsi?
Mikäli joku tietää Pohjanmaalla/pääkaupunkiseudulla jonku koijjarin, joka tekis ton kytkinrempan ilmaiseksi, tai mieluusti maksaisi mulle siitä, että saa sen tehdä, niin olisin kiitollinen tiedosta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mullaki näky sielä maadoitusjohto olevan,. Roikku lavasta, mutta ei ollu rungossa kiinni. Liekkö katkennu tai irronnu.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ja kova seppä vaihtaa itse. muutama rima tai jotain muuta tukevaa lavan alle ja ajelee käppyrän pihan isoimman puun oksan alle ja kiskasee muutamalla räikkä liinalla oksaan kiinni ja ajelee ilosesti auton alta pois, näin tein itse mutta rakensin kakkosnelosista telineen johon hirtin lavan kiinni, ei tarvii repiä hulluna. niin ja sitten saattaa olla joku seppä hitsannut lavan alaosat runkoon kiinni kuten monessa lavassa olen nähnyt joten ne kannattaa ottaa myös irti tai katsoa ettei moisia ole.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#10
|
||||
|
||||
![]() Turbo ja välijäähdytin
Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.
Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW... Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan. Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä. Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot. Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%. Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() Viimeksi muokannut Guffaw : 10.09.2014 18:36 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Vielä kerran kiitoksia avusta.
Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
no se vähän riippuu jotkut hakee marmorilta kaiken ja toiset hakee motonetistä, itse ostin hiluxiin juuri tuon motonetin paketin kun sopivasti oli kulmalla ja ei vittinyt ajella ilman kytkintä kovin pitkälle. motonetista hakisin itse.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Ahtopaineet ja väännöt kiinnostaa täälläkin
![]() Omassa dynottu setup: TD25 TD04-11B, 0,3bar Välijäähy, syöttöä rukattu, pakoputki mallia avarampi. Koneen päästä MAX 78kW Pyöriltä (31x10.5) - 14kW = n. 64kW |
#15
|
||||
|
||||
![]()
"Autossa turboahdin ja välijäähdytin. Ahtopaine 0,6 baria. Turbon tyyppi "Nissan" välijäähyn mitat tuli myös otteeseen.
Mulla on se alkuperäinen TD25 moottorin pumppu paikoillaan ja siinä testissä sano testaaja että ihan selvästi loppuu polttoaine kovilla kierroksilla. Nyt lisäsin syöttöä noin kierroksen lisää. Ahtopaineen nostin 0,75-0,8 bar. Ei savuta vieläkään, voisi lisätä vieläkin syöttöä. Mutta jos tuntuu hyvältä niin jätän tuohon. Ahtopaineen noston tein lyhentämällä säädöstä sitä vartta noin 2,5 kierrosta. Mielenkiinnolla testata paljon kuluttaa nyt...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
n 2200-2400 kierrosta on jo melkein täysi vääntö ja teho käytössä. Teholappu piti liittää katsastuspapereihin. Kun saan pikkuhiljaa säädöt kohdilleen niin käyn mittauttaan uudelleen nuo tehot. Teitkö itse tuon pakosarja/ahdin liitännän? Mulla on terranon pakosarja ja ahdin kaikki suoraa puttaamalla kiinni. Pakoputki on uusittu kokonaan 2,5" putkella ja siinä on turbosaabin vaimennin kuskin kohdalla ja motonetin suora vaimennin ihan takana. Tuo motonetin vaimennin pudottaa huomattavasti ääntä maatienopeuksilla. Ilmanputsarina on Primera P10 kotelo. Mulla on Saabin turbo (TH05) oottamassa hyllyssä kaikkine vehkeineen. Se on isompi kuin tuo Terranon ahdin. Netistä tutkin että siinä tuo ahtokäyrä olis parempi. Isompi ilmanottoaukko ym. Sillä ahtopaine nousis nopeammin ja alempaa. Tuossa on vain se juttu että se ahtimen liitos on hieman isompi kuin terranon pakosarjassa. Onko sulla kokemusta noista ahtimista kannattaako alkaa vaihtaan?
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85. ![]() Nissan King Cab 4x4 SD25 -87. ![]() Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo) ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Oma setup ei ole aivan noin hienostunut
![]() Vakio pakosarjan jatkeena U-mallinen soviteputki turbolle, tein itse ja säästin. Pakoputki yhdellä mätänetin suoralla vaimentimella, ei voi moittia kovaääniseksi. Ilmanputsarina joku rottaa isommat esineet suodattava vapari. Täysi vääntö 217Nm / 2200 rundia. Turbo heräilee 1500 rpm paikkeilla, tuolloin 150 - 160 Nm. Suurin teho (kW) saavutetaankin sitten vasta 4000 rpm paikkeilla ![]() Voisihan tuosta käppyrän skannata... En oo muuta ahdinta kokeillut, ja tämä oma rojekti oli tällainen enemmän "pidetään hauskaa ja kokeillaan" -tyylinen kuin vakavasti matematiikkaan ja tieteeseen perustuva ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |