![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ite asentelin ex kzj:hin vetokoukun ja konttorilta kyselin merkintää otteeseen, niin sanoivat, että ei sitä tarvi merkitä. Olivat sitä mieltä, että valmistajan ilmottaman mukaan menee. Otteella ei siis lukenu vetopainoa ollenkaan.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mites kun mulla on tossa pajerossa otteen etusivulla 3300kg koukkupaino, ja kakkossivulla lukee lisäteidoissa 3500kg. Kumpaakohan näistä pitäs uskoa?
![]()
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?
Kyseessä ducato 2 Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata. Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit. ![]() -sami- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tais olla vaan ku ekalla kerralla meni joku pieleen ja oli jo toisen kerran tulostanu laput ulos, niin ei kolmatta kertaa viittiny alkaa tulostelemaan papereita ja sano vaan, että ei sitä tarvi sinne merkitä ![]()
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta, katoppas missä se on kiinni ja kuinka paksua tuo palkki on.... Sitten selviää välittömästi miksi fiude rajoittaa painon 2ton rajaan! Ja kaikenkukkuraksi takariiputhan on kiinnityspisteiden takana, jolloin revetessä saattaa tulla äiteetä ikävä!!! Ja Ducato 2 on kuuluisasti mädäntyvä juuri takahelmastaan!!! Ei provosoiden vaan jokapäiväisesti näitä autoja (poistuu koko ajan vahvuudesta) skruuvaillen...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs se nykyään on noitten verrokkien kanssa, kun tota wagoneeria on saanut 3500kg:n koukulla mutta tossa vihreesssä vessassa on vain 1740kg ja konttorilla inttävät että olis muka valmistajan ilmoittama.
Valmistaja vaan on ilmottanut noille jotain ihan muuta.. Toi 1740kg on jollain konttorilla leivottu otteeseen. Kuopiossa kuulemma saa 3500 otteeseen mut ei jaksais sinne asti lähteä.. Mites asianlaita oikeesti menee? Olis kaksikin, toine samaa vuosikertaa ja toinen vuoden pari vanhemi wago/chero, jonka paprut sais verrokiksi ja kummassakin 3500kg koukku.
__________________
Broken Back Team #1 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mie kanssa inisin tuosta cherokeen (vm-90) huimasta 450 kg jarruttomasta vetopainosta. Mutta jotain muminaa oli vastauksena. Jotain et joo, paska Mäihäniemen, ja voi voi... Eli jos haluan laillisesti vetää venettä, pitää aina ottaa tuo käyttöperhebussi Transportteri ajoon. Jotenki tuo Jeeppi ois minust siihe hommaan vaan parempi...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Minne hävisi 3500KG katsastuksessa
Matti miksi hävisi trafin tietojärjestelmä uudistusten jälkeen rekisteri otteista tuo 3500Kg, kun vain katsasti auton mikä muuttui entisillä vanhoilla autoilla. Uusilla ymmärrän kyllä koukku vaatimusten uusiutumisen tosin aika järeitä nuo koukut saa nykyään olla, kuin ei entisilläkään 3500Kg nyrjäyttänyt koukkua tai vieny vetoautoa?Ihmettelen vain Käytännön muuttumista myös vanhemmista maailman tappiin isoilla kuormilla vedetyillä autoilla.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Meillä on työpaikalla EHDOTON ohje, että alustamallin Ducatoja mihin voidaan laittaa irtonainen lava, kusikoppi tjsp. päälle, ei saa missään nimessä ajaa pelkällä tyhjällä alustalla kovempaa kuin 10km/h, ja laivan rampeissa/ kuopissa/ töyssyissä sitäkin hitaammin. Ennenkuin tämä ohje tuli voimaan, niin useampikin Ducaton takapää nitkahti hytin takaa lehmänselälle - eikä niillä sentään ajettu 30km/h kovempaa nopeutta ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.12.2014 20:19 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Omasta LN110stä katoin kilvestä niin oli 2515kg 4515kg massat ja otteessa siis näitten erotus 2000kg.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
No niin,tuli hommattua tollanen nissan patrol ja siinä vetomassat ykkös sivulla ilmoitettu vain jarruttomalle kärrylle ja se on 750kg. Jarrullisen kärryn kohta tyhjänä,mutta kakkos sivulla ilmoitetaan jarrullisen kärryn painoksi 1500kg ja jarruttomalle tuo 750kg. Katsoin sitten tyyppikilvestä massa lukemat ja ykkös kohdassa oli 2600 ja kakkos kohdassa 5200kg. Eli eikö nyt ole mahdollista korottaa tuo jarrullisen painon massa ylemmäs? Tarvitseeko vahvemman koukun?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Onko kenelläkään tietoa?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Peräkärryn kierrejouset | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.10.2007 12:51 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |
Peräkärryn talvirengastus | hector | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.11.2006 23:46 |
OT:Peräkärryn rengaskoko ? | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.07.2005 21:44 |
OT: peräkärryn vääntösauvajousituksesta | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.05.2005 18:42 |