Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2014, 10:48
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Ite asentelin ex kzj:hin vetokoukun ja konttorilta kyselin merkintää otteeseen, niin sanoivat, että ei sitä tarvi merkitä. Olivat sitä mieltä, että valmistajan ilmottaman mukaan menee.
Otteella ei siis lukenu vetopainoa ollenkaan.

__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2014, 13:46
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mites kun mulla on tossa pajerossa otteen etusivulla 3300kg koukkupaino, ja kakkossivulla lukee lisäteidoissa 3500kg. Kumpaakohan näistä pitäs uskoa?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2014, 14:56
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2014, 17:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Ite asentelin ex kzj:hin vetokoukun ja konttorilta kyselin merkintää otteeseen, niin sanoivat, että ei sitä tarvi merkitä. Olivat sitä mieltä, että valmistajan ilmottaman mukaan menee.
Otteella ei siis lukenu vetopainoa ollenkaan.
No se valmistajan ilmoittama olis syytä lukee otteella. Sitä varten se lokero otteessa on. Jos ei lue, valmistajankilvestä saa sen laskettua (yhdistelmämassa-kokonaismassa), mutta vanhemmissa ei ko. kilpeä tarvii olla tai voi olla ettei siinä lue mitään muuta kuin valm.nro. Olis niitten pitäny se sinne merkata.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Mites kun mulla on tossa pajerossa otteen etusivulla 3300kg koukkupaino, ja kakkossivulla lukee lisäteidoissa 3500kg. Kumpaakohan näistä pitäs uskoa?
3500 kg on vanhaan ristiinkytkentäaikaan siunattu, joten sitä saa edelleen käyttää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Se on Fiiatti sanellu ton 2000 kg ja se on siinä ja pysyy, valmistajan edustajan todistuksella lisää jos sellaisen saa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2014, 19:59
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No se valmistajan ilmoittama olis syytä lukee otteella. Sitä varten se lokero otteessa on. Jos ei lue, valmistajankilvestä saa sen laskettua (yhdistelmämassa-kokonaismassa), mutta vanhemmissa ei ko. kilpeä tarvii olla tai voi olla ettei siinä lue mitään muuta kuin valm.nro. Olis niitten pitäny se sinne merkata.
No sillä minä siellä muutoskatsastuksen (korinkorotus & pakettiautoksi muutos) yhteydessä siitä vielä mainittin, että pitäskö merkata, kun on myös koukku laitettu.
Tais olla vaan ku ekalla kerralla meni joku pieleen ja oli jo toisen kerran tulostanu laput ulos, niin ei kolmatta kertaa viittiny alkaa tulostelemaan papereita ja sano vaan, että ei sitä tarvi sinne merkitä En miekään kehannu sitte alkaa tinkaamaan
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2014, 20:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.

-sami-
Varmasti vetää, kun woimaa on...
Mutta, katoppas missä se on kiinni ja kuinka paksua tuo palkki on.... Sitten selviää välittömästi miksi fiude rajoittaa painon 2ton rajaan!

Ja kaikenkukkuraksi takariiputhan on kiinnityspisteiden takana, jolloin revetessä saattaa tulla äiteetä ikävä!!!
Ja Ducato 2 on kuuluisasti mädäntyvä juuri takahelmastaan!!!

Ei provosoiden vaan jokapäiväisesti näitä autoja (poistuu koko ajan vahvuudesta) skruuvaillen...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2014, 17:37
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Mitenkäs se nykyään on noitten verrokkien kanssa, kun tota wagoneeria on saanut 3500kg:n koukulla mutta tossa vihreesssä vessassa on vain 1740kg ja konttorilla inttävät että olis muka valmistajan ilmoittama.

Valmistaja vaan on ilmottanut noille jotain ihan muuta.. Toi 1740kg on jollain konttorilla leivottu otteeseen.

Kuopiossa kuulemma saa 3500 otteeseen mut ei jaksais sinne asti lähteä..

Mites asianlaita oikeesti menee?

Olis kaksikin, toine samaa vuosikertaa ja toinen vuoden pari vanhemi wago/chero, jonka paprut sais verrokiksi ja kummassakin 3500kg koukku.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2014, 19:08
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Mie kanssa inisin tuosta cherokeen (vm-90) huimasta 450 kg jarruttomasta vetopainosta. Mutta jotain muminaa oli vastauksena. Jotain et joo, paska Mäihäniemen, ja voi voi... Eli jos haluan laillisesti vetää venettä, pitää aina ottaa tuo käyttöperhebussi Transportteri ajoon. Jotenki tuo Jeeppi ois minust siihe hommaan vaan parempi...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.12.2014, 13:02
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

Minne hävisi 3500KG katsastuksessa


Matti miksi hävisi trafin tietojärjestelmä uudistusten jälkeen rekisteri otteista tuo 3500Kg, kun vain katsasti auton mikä muuttui entisillä vanhoilla autoilla. Uusilla ymmärrän kyllä koukku vaatimusten uusiutumisen tosin aika järeitä nuo koukut saa nykyään olla, kuin ei entisilläkään 3500Kg nyrjäyttänyt koukkua tai vieny vetoautoa?Ihmettelen vain Käytännön muuttumista myös vanhemmista maailman tappiin isoilla kuormilla vedetyillä autoilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.12.2014, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
No mites sitten kuin on kyseessä kevyt-ka ja otteessa lukee max vetopaino 2000kg?! Saako muutettua isommaksi jotenkin?

Kyseessä ducato 2

Konttorilla leiman yhteydessä olivat huulipyöreänä.... Eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata.

Käytännössä tuo vetää PALJON paremmin vaikka 3tn kuin esim. transhit sille sallitut maximit.
Tuossa jo yllä tulikin joku maininneeksi, että katso niitä palkin irvikuvia missä se koukku on kiinni (jopa 90- luvun Jeepissä ne on vahvemmat, ja ne on sentään heikot ).

Meillä on työpaikalla EHDOTON ohje, että alustamallin Ducatoja mihin voidaan laittaa irtonainen lava, kusikoppi tjsp. päälle, ei saa missään nimessä ajaa pelkällä tyhjällä alustalla kovempaa kuin 10km/h, ja laivan rampeissa/ kuopissa/ töyssyissä sitäkin hitaammin. Ennenkuin tämä ohje tuli voimaan, niin useampikin Ducaton takapää nitkahti hytin takaa lehmänselälle - eikä niillä sentään ajettu 30km/h kovempaa nopeutta Tuo uusi Ducato on muuten kamalimpia ajokokemuksia elämäni aikana - ajoasento on niin järkyttävä ja ergonomia sitäkin huonompi, ettei mitään rajaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.12.2014 20:19
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.12.2014, 21:38
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Omasta LN110stä katoin kilvestä niin oli 2515kg 4515kg massat ja otteessa siis näitten erotus 2000kg.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.01.2015, 02:30
[-make-] [-make-] ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.12
Sijainti: Masku
Viestit: 122
Perusasetus

No niin,tuli hommattua tollanen nissan patrol ja siinä vetomassat ykkös sivulla ilmoitettu vain jarruttomalle kärrylle ja se on 750kg. Jarrullisen kärryn kohta tyhjänä,mutta kakkos sivulla ilmoitetaan jarrullisen kärryn painoksi 1500kg ja jarruttomalle tuo 750kg. Katsoin sitten tyyppikilvestä massa lukemat ja ykkös kohdassa oli 2600 ja kakkos kohdassa 5200kg. Eli eikö nyt ole mahdollista korottaa tuo jarrullisen painon massa ylemmäs? Tarvitseeko vahvemman koukun?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.01.2015, 08:45
[-make-] [-make-] ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.12
Sijainti: Masku
Viestit: 122
Perusasetus

Onko kenelläkään tietoa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.01.2015, 20:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja [-make-] Näytä viesti
No niin,tuli hommattua tollanen nissan patrol ja siinä vetomassat ykkös sivulla ilmoitettu vain jarruttomalle kärrylle ja se on 750kg. Jarrullisen kärryn kohta tyhjänä,mutta kakkos sivulla ilmoitetaan jarrullisen kärryn painoksi 1500kg ja jarruttomalle tuo 750kg. Katsoin sitten tyyppikilvestä massa lukemat ja ykkös kohdassa oli 2600 ja kakkos kohdassa 5200kg. Eli eikö nyt ole mahdollista korottaa tuo jarrullisen painon massa ylemmäs? Tarvitseeko vahvemman koukun?
On mahdollista, se (oikea isompi massa) luultavasti näkyy Trafin tiedoissa, mutta ei tulostu kun joku on syöttänyt 1500 kg joskus. Et tarvii koukkua ollenkaan tuota varten. Tietysti jos koukun kilvessä näkyy tuo 1500 kg niin kaikki tiedothan on oikein.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Peräkärryn kierrejouset BJ45 Tekniikka & Jutustelu 7 12.10.2007 12:51
Jos peräkärryn rakentaisi Masu Chit-Chat 6 23.03.2007 22:02
Peräkärryn talvirengastus hector Tekniikka & Jutustelu 17 14.11.2006 23:46
OT:Peräkärryn rengaskoko ? Jyri Tekniikka & Jutustelu 2 09.07.2005 21:44
OT: peräkärryn vääntösauvajousituksesta -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 10 29.05.2005 18:42


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).