Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2014, 10:34
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

HYVIÄ IDEOITA KAIPAAN MÄ:

Tähän berttaan pitäiskin alkaa varmaan seuraavaks suunnitteleen levyjarruja taka+akselille, että pääsis pikkuhiljaa niputtaan akselin kiinni autoon.

Akselinahan on tommoonen C-lukituilla vetareilla oleva vanhempi bertan akseli. Millaisilla osilla on noita muut toteuttanu?
Levyt??
Satulat?? (yhet patrolin liukusatulat rautoineen oon jemmannu....mut onks niistä mihkään??)
Satulan kiinnikkeet akseliin??
OLISKO OIKEE KUVIA miten toteutettu????


Ei muuten, mutta ettei tarviis "keksiä pyörää uudestaan"

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2014, 11:31
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.832
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
HYVIÄ IDEOITA KAIPAAN MÄ:

Tähän berttaan pitäiskin alkaa varmaan seuraavaks suunnitteleen levyjarruja taka+akselille, että pääsis pikkuhiljaa niputtaan akselin kiinni autoon.

Akselinahan on tommoonen C-lukituilla vetareilla oleva vanhempi bertan akseli. Millaisilla osilla on noita muut toteuttanu?
Levyt??
Satulat?? (yhet patrolin liukusatulat rautoineen oon jemmannu....mut onks niistä mihkään??)
Satulan kiinnikkeet akseliin??
OLISKO OIKEE KUVIA miten toteutettu????


Ei muuten, mutta ettei tarviis "keksiä pyörää uudestaan"


Jos laitat patrollin satulat taakse niin laita sitten jäähdytetty levykin. Eikä niin kuin kaikki osaavat sepät palstalla laitaa jäähdyttämättömät levyt. palat ja levy kun kuluu pikkusen niin sit hämmästellää että miten ne palat pääsee häviämään kesken ajon.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2014, 11:54
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Jos laitat patrollin satulat taakse niin laita sitten jäähdytetty levykin. Eikä niin kuin kaikki osaavat sepät palstalla laitaa jäähdyttämättömät levyt. palat ja levy kun kuluu pikkusen niin sit hämmästellää että miten ne palat pääsee häviämään kesken ajon.
Tämän mä jo tiesinkin, mutta siitä arvuutteluun jäi just levyt....vanhemman patrolin etulevyt ...vai mitkä?????

Ja yleensäkkin onko Patrolin satulat liian tehokkaat tuohon?? Että pitäskö kuitenki suunnitella jollekki muille satuloille tota takapäätä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2014, 12:31
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.832
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Tämän mä jo tiesinkin, mutta siitä arvuutteluun jäi just levyt....vanhemman patrolin etulevyt ...vai mitkä?????

Ja yleensäkkin onko Patrolin satulat liian tehokkaat tuohon?? Että pitäskö kuitenki suunnitella jollekki muille satuloille tota takapäätä?
Ei oikeen pasaa ne levyt kun niissä ei oo yhtään offsettiä sisään päin. Aika toimivan oloinen paketti on lj etulevyt jäähdyttämätön ja siihen rangen taka satulat.

Pää sylkkä kannattais vaihtaa sellaiseen mikä on joka nurkassa levyt vakiona. Meinaan takapalat kulua aika joutuun kun jää pikkusen laahaamaan koko ajan kun rummuille tarviaa olla pieni paine koko ajan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2014, 13:20
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Ei oikeen pasaa ne levyt kun niissä ei oo yhtään offsettiä sisään päin. Aika toimivan oloinen paketti on lj etulevyt jäähdyttämätön ja siihen rangen taka satulat.

Pää sylkkä kannattais vaihtaa sellaiseen mikä on joka nurkassa levyt vakiona. Meinaan takapalat kulua aika joutuun kun jää pikkusen laahaamaan koko ajan kun rummuille tarviaa olla pieni paine koko ajan.

Ameriikan pojat näyttää käyttelevän tietty jenkkien osia, eli esim 80-lukusen Blazerin levyt, jotka ilmeisesti kaipaa sorvia levyn keskireikään? Pitää tutkailla HJ:n omia levyjä, että saako niistä? Saaha noita jenkki levyjäkin tietty hankittua. Satuloina esim 80 lukuisen monte carlon satulat.

Pääsylkystä löysin juttua, että tehostimen kalvoa lähemmässä olevassa jarruputken lähdössä olis venttiilli rakennettu sinne sisään, joka pitää poistaa, niin toimiis....mut silti tän lisäks saattaa tarvita rajoitin venttiilin, ettei tuu liian takapainoiset jarrut.


Mut juu edelleen olis kiva nähdä muiden toteutuksista kuvia


Mitäs laki vaatii satuloilta?? Olin joskus käsittävinään, että kunhan satulat on samalle tai isommalle akselimassalle tarkoitetusta, niin homma ok....onks näin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2014, 13:57
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti


Mitäs laki vaatii satuloilta?? Olin joskus käsittävinään, että kunhan satulat on samalle tai isommalle akselimassalle tarkoitetusta, niin homma ok....onks näin
Paikallinen katsuri ohjeisti näin: taka akselille satulat piti ottaa sellaselta taka akselilta jossa isompi akselimassa ku kohde auto. Hänen perustelu en muista... mutta etusatulat ei taakse kuulemma kelpaa...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2014, 14:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Mistä tunnistaa etu- ja takasatulat ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2014, 11:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pafo Näytä viesti
Paikallinen katsuri ohjeisti näin: taka akselille satulat piti ottaa sellaselta taka akselilta jossa isompi akselimassa ku kohde auto. Hänen perustelu en muista... mutta etusatulat ei taakse kuulemma kelpaa...
Onha erikoista....meinaan siis mekaanisestihan ei ne satulat tiedä, että onko ne auton etupäässä tai takapäässä. Ja toisekseen, jos nyt vaikka menisin ja ostaisin vaikka wilwoodin satuloita, nii ei niissä varmaan oo mitää erittelyä etu/taka satuloissa??

Taitaa olla taas niit katsastuskonttorien eroja

Noh, jokatapauksessa takajarrut on vielä siis suunnittelu vaiheessa ja koitan keksiä millä osilla sopivasti sais tehtyä.

Joten vielä saa viljellä lisää ideoita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Optiman herätys Micco Tekniikka & Jutustelu 22 01.09.2009 23:59
M: Swamp Jumper projekti.....ehkä! Jare O/M/V Ajoneuvot 19 11.02.2008 22:16
veneilijät herätys mettäsika Chit-Chat 9 09.08.2007 17:37
AMC miehet herätys chief Tekniikka & Jutustelu 30 17.01.2007 20:54
Swamp Jumperin eloon herättäminen??? Jare Tekniikka & Jutustelu 28 02.12.2004 11:03


Sivu luotu: 08:12 (GMT +2).