Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tommi j
Astro on normaali ajossa (joskus lyhkäsiä ja välistä pitkiä matkoja ) noin 20-30 tkm vuodessa. Pelkkä takaveto ei ole vaara että "sutii asvaltilla" on sen verran laiska. Olen vaihtanut tietokoneen ostin Koskiselta Hartolasta tehdas kunnostetun, ilman "sinistä satiaista" ei ole kuulemman saatavissa. Vaihdoin osan vanhalla "satiaisella", ei toiminut. Laitoin vanhan takaisin. Seuraavaksi ostin purkaamolta toisen ( sama nr kuin omassa 16197427 jossa oli paikallaan "satiainen", mutta eri kirjaimet BJYL. Omassa BPKZ. Tämäkään ei toiminut kuin vanhalla satiaisella , on aivan sama kumpi tietokone on käytössä, pelaa samalla tavalla, eli kuluttaa paljon. Onko tämä sininen "satiainen" tietokoneen muisti?. Olen yrittänyt saada joltain taholta tietoa, mutta ei ole sellaista sattunut kohdalle. En tiedä onko Imatran lähettyvillä ketään joka tietäisi, olen käyttänyt astroa Kempsu huollossa LPRssä ja Savonlinnassa paikalisessa GM hullossa, ilman mainittaavaa tulosta "paitsi lasku on kyllä ollut kunnossa". Ovat kehottaanet vain että heidän on"kaivettava vika selville" enkä ole varmaa kestääkö se vian kaivaminen päivän vai viikkoja.
|
miksi se tietokone alunperin piti vaihtaa...
se "satiainen" on muisti joka sisältää ajoneuvo ja moottorikohtaiset tiedot sitä boksia varten, en usko että tietokoneessa tai satiasessa on mitään semmosta vikaa mikä nostais kulutusta, niissä olevat viat ainoastaan estää moottorin käynnistymisen ja käymisen.
moottorinohjauksen osalta siihen kulutukseen vaikuttaa eniten alipainevuodot sekä lambda ja imuilmanlämpöanturi, sen liskäsi sitten se vesilämpö ja sytytysosien kunto.
seuraavai isoimmat kulutuksen nsotajat on katalysaattori ja laahaavat jarrut
yks vanhempi, 1227477 kone meni aivan sekaisin kun siihen vaihdettiin uusi halpa labda anturi, lämpösenä ei toiminut yhtään, ei vetoja, ja kokoajan laihensi seosta, vaihdettiin vanha takaisin, siinäkin oppi ettei niitä kolmen neljän euron labdoja kannata ostaa vaan uhraa edes kympin ja ostaa ac delcon tai bochin edes.