Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2014, 12:17
janiy janiy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.13
Sijainti: h,joki
Viestit: 38
Post

Suzuki sj410 dieselöinti.


Oliskos kellään apuja kun olen ajatellut dieselöidä oman sj410,n, tarkoituksena olis heittää vw,n 1,6 td nokalle. Tiedän kyllä jo miten toteutan lähes kaiken muun asiaan liittyvän mutta moottorin liittäminen vaihteistoon sekä moottorin korvat tuottaa pientä probleemia. Elikkäs oliskos kellään esim mallia/piirrustuksia/mittoja moottorin korvista sekä adapterista jolla laatikko ja kone liitetään sekä kytkimestä/vauhtipyörästä? Noihin on myynnissä kyllä esim acme adapterin valmiita sarjoja mutta muutamasta pultista ja palasesta rautaa on mielestäni yli 500€ hieman liikaa, siksi ajattelin kirjoitella tänne josko jollakin olis visioo asiaan........

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2014, 14:40
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Itellä sama homma kohta edessä. Bemarin laatikon aattelin istuttaa koneen perään eli Volokkarista kytkinkoppa hitsaten Bemarin laatikkoon (tai sitten tehen välilaipan) ja vauhtipyörä isolle kytkimelle niin ei sillä saralla tule enää ongelmia. Minusta vähän turhaa tilailla 500€ adaptereita ja silti on myöhemmin ongelmia ku pieni kytkin ei pidäkkään ja joutuu jos jonkinmoista Centerforcea laittamaan.. Laatikolle voi joutua vähän tekemään tilaa, mutta samallahan sitäkin tulee ku ruosteita poistelee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.08.2014, 18:27
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Ihan ensimmäisenä et meinaatko leimata tuolle koneelle. Voipi tulla ongelma akselimassoista. Moottorista löytyy hyviä reikiä missä on kierteet mihin saa sopivaa 4-5mm levyä kiinni. Itse siirsin kuskinpuolen moottorin kiinnikkettä rungossa n.5cm eteenpäin. Syyläriin kannattaa kanssa panostaa ajoissa niin pääsee monesta murheesta. Mittoja ei multa löydy mut kytkin loppuu aikas nopeesti. Moposportista löytyy sintteriä mikä mullakin on paikoillaan mut muitakin vaihtoehtoja löytyy. Vaihtipyörään joutuu tosiaan koneistaan vw pulttijaon joka mahtuu just ja just suzukin väliin. Mulla ainakin kestänyt.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2014, 19:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Ihan ensimmäisenä et meinaatko leimata tuolle koneelle. Voipi tulla ongelma akselimassoista.
Eikä vain voi vaan tulee, 413:n akseliputkella/massalla voi just just onnistua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2014, 06:01
keijo17 keijo17 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.13
Sijainti: suolahti
Viestit: 120
Perusasetus

volvon laatikko m47 tuli ite naitettua 1.9 td perään välilaipalla tietty audin vp ja startti toimii hyvin, kytkin tuli audi s2. akselin vahvuus sama volvon askissa käy aika lailla suoraan silmälaakerille kaikissa kampuroissa ei tosi oo vakiona laakeria mutta saa laitetua reijän koko sama. joittain kuvia hello kitty rojektissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2014, 10:22
janiy janiy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.13
Sijainti: h,joki
Viestit: 38
Perusasetus

Kyllä olis tarkoitus leimata tuo ja vieläpä jopa paketti autoksi niin ei olis verot niin suuret.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2014, 11:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiy Näytä viesti
Kyllä olis tarkoitus leimata tuo ja vieläpä jopa paketti autoksi niin ei olis verot niin suuret.
Sittenpä sitä vasta saisit veroja maksellakin, autoveroa uuden auton hinnasta. Nuo kun ollu joko kokonaan (->31.10.1983) tai osittain verovapaita (1.11.1983->) eikä 3 kuution tavaratilavaatimus täyty eikä huoltoautoks saa ku on nii keponen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2014, 11:30
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Onko joku koittanu et miten dieseli volvon kytkin koppa sopii 1.6td volkkarin koneseen
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki SJ410 Suikka1985 O/M/V Ajoneuvot 2 20.07.2012 10:44
Ostetaan suzuki sj410 helka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.07.2012 20:47
Myydään Suzuki SJ410 jiimän O/M/V Ajoneuvot 4 28.03.2011 16:40
Myyty Suzuki SJ410 kivinen O/M/V Ajoneuvot 1 29.08.2008 09:50
M: Suzuki SJ410 O/M/V Muut 5 11.09.2004 13:55


Sivu luotu: 04:53 (GMT +2).