http://www.e-ville.com/fi/101-autotu...n-ovivalo.html tuossa on linkki jos joku muukin haluaa tuollaisia blingbling osia peliinsä
Onko palstalla muuten öljy spesialistia? Tuossa olen meinannut öljyjä ostella. Yleensä olen Teboilin öljyjä käytellyt ja tälläiset olisi Teboilin suositukset:
Super HPD 5W-40
Super HPD 10W-30
Super XLD-2 5W-30
Power Plus 10W-30
Power D 10W-30
10w-30 ois varmaan kohtuu ok litkua, mutta aattelin että 5w-40 ois parempaa kun talvikin on tulossa. Mistään en vaan löydä mitään Super HPD öljyä. Mutta miten eroaa Gold-S (tuota olen melkein aina tunkenut autoihin), Diamond DSL ja Diamond toisistaan? Sen kattelin että öljy pitää olla API öljyä. No noitakin tuntuu olevan melkoinen määrä eri API luokituksia. Diamond DSL öljyä saisi sopivasti 10l kannuissa. Koneeseen menee 8.2 litraa suodattimen kera. Jäis vähän varalle jos öljyä kuluu. Tosin eipä se nytkään ole öljyä syönyt.
Lainaus:
Diamond DSL on multisynteettinen 5W40 moottoriöljy dieselmoottoreille ympärivuotiseen käyttöön. Suunniteltu erityisesti turboahdettuihin ja pumppusuutinmoottoreihin sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.
|
Minullahan ei ole mitään pumppusuutinkonetta vaan yhteispaineruisku. Onhan tuolla jo yli 300tkm ajettu, joten varmaan aika sama mitä sinne koneeseen tunkee?
Tuohon kun vaihtaa etuperään, takaperään, automaattiin, jakolaatikkoon ja koneeseen öljyt niin se tekee jo melkein 300e. Ihanan kallista. Ei hajuakaan milloin periin tai jakolaatikkoon on vaihdettu öljyt niin sen takia meinasin ne vaihtaa.