![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ainakin mulla oli lambda särki ku kävi epämääräsesti ja söi normaalia enemmän pensaa
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyselin työpaikan autonasentajalta asiasta, niin hän sanoi että jos virranjakajan kannesta on ne nastat pahasti kuluneet niin saattaa tehdä outoja valokaaria ja kipinä hyppää liian aikaisin seuraavaan. Katson asiaa uudelleen kunhan saan jakajan osat, sitten pitää keskittyä lambdaan jota itse epäilen ehjäksi kun ei ainakaan päästöissä ollut mitään sanomista. Vai vaikuttaako se edes niihin? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun autolla ajelee melko isoilla kierroksilla ja polkaisee kaasun pohjaan niin auto nyökkää ja ottaa vasta sitten kunnolla kierroksia. Liekö vikaa jossain polttoaineen syöttö puolela? Edelleen vinkkejä otetaan vastaan, virranjakajan osat saan nähtävästi huomenna. Mutta tuskin niillä osilla on mitään vaikutusta tuohon "katkokseen". |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vitarassani on sellaista tyhjäkäynti ominaisuutta että "kylmänä" käyttää kierroksia yli kahen tonnin mutta kun se sitten siittä lämpiää niin hyvä kun käynnissä pysyy, olen säätänyt tyhjäkäyntiä lämpimänä sillai että se on hyvä mutta tuntuu että se siltikin vaihtuu välillä.
Onko tuohon kylmäkäynnistys tyhjäkäynnin alentamiseen mitään konstia?
__________________
◄ L E X U X ► |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on vaihdettu jakajankansi ja pyörijä, ei muutosta kummemmaksi. Mistä johtuu että ajoituslampulla katsottaessa se ennakko merkki seilaa oikeastaan kokoajan, 10-6 asteen välillä ja kone hytkyttää samoin.
Voiko olla venttiilivika kun paperia pidin pakoputken päässä niin tupsahdukse kohdilla imaisi paperin putkeen, itse en ole näissä asioissa ammattilainen joten apua kaivataan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Väliaikatietoja.
Työkaverin vinkkien perusteella kävin jakopään kimppuun ja sieltä löytyi vähän sanomista, ensinnäkin hihna oli niin löysällä että melkein olisi vääntänyt ympäri asti ja toisekseen kiristinrullan laakeri veteli jo viimeisiään. Liekö tuola todella löysällä jakohihnalla osuutta asiaan? No ensiviikolla saan uudet osat ja pääsee taas rassaamaan ja testaamaan. Onkos kenelläkään tietoa miten tuo jakopään ajoitus merkit on kyseisessä ajokissa kohdillaan??? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tarkista nyt venttiilien välykset kohdilleen.
http://www.suzuki4x4.net/manual/ tuolta löytyy koko opus pdffänä, josta saat oikeat välysmitat koneeseen. Pakoventtiili jos kantaa niin se osaa imasta lappua pakoputkeen päin, mutta jos jakohihna on löysällä sekin osaa tehdä omat jipponsa siihen. Jakopään merkit löytyvät kanssa tuolta. Alemmassa hihnapyörässä kiila ylöspäin siinä on kyllä pieni merkki, ylemmässä hihnapyörässä on sitten useampi merkki, mutta riippuu siitä onko 8 vai 16 venttilinen. Kasivenasessa on reikä joka on ns merkkinä ja tulee ylöspäin, 16 venasessa hihnapyörässä on lovi joka tulee ylöspäin... just vaihdoin tuon oman jakopään. Edittiä:Niin siinä pyörässä on E merkkinä yläpuolella ja sen kanssa kun loven täsmää nii pitäs osua. Tuossa on muutakin sepostusta mutta kohtuu hyvä kuva. http://www.fixkick.com/bbs2/Suzuki-b...ead.php?tid=90 Viimeksi muokannut miksi : 16.11.2014 09:26 Perustelu: Lisätty osumia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
'96 Suzuki Vitara 1,6 16valve, tyhjäkäynti 3200 rpm | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 06.09.2012 14:55 |
jeepin tyhjäkäynti | mad mopar | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 06.02.2009 12:25 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |
TYHJÄKÄYNTI | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 18.06.2003 05:33 | |
Tyhjäkäynti | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 06.05.2003 15:04 |