![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
edittinä viellä tuossa kuvan kanssa. tuossa tosin laskevat vaan alaspäin mutta idea sama http://www.toyotanation.com/forum/80-89-95-toyota-pickup-hilux/151518-how-torsion-bar-suspension-lowering.html
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b Viimeksi muokannut Kettu_ : 25.07.2014 18:26 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ok kiitos, se tuli viel mielee et täytyykö kiristysvaiheessa olla renkaat ilmassa vai voiko olla omalla painollaan ?
on se kevyempi pyörittää jos tunkkaa keulan ilimaan |
|
#4
|
||||
|
||||
|
kyllä mielellään ilmaan kannattaisi nostaa kun kiristelee. joskus omasta king cabista kiristi silleen että auto oli maassa niin muutaman kierroksen sain kirrattua niin ampu pultin lattian kautta takaraivoon ja voin sanoa että ei ihan hiljaa irronnut ja auton runko lepäili siinä 10cm päässä naamasta, ja rasitustahan siellä on huomattavasti enempi kun auto on maassa, muistutukseksi viellä että jos kovasti nostaa niin pyörän kulmat muuttuvat joten rupeaa toden näkösesti hakemaan ajaessa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Hiluxin täräytin tulille, ja laturin merkkivalo, t-belt ja filter jäi palamaan?
Vielä en oo kerenny mittailla akusta tuleeko sähöä, onko jollain jotain nohevia vinkkejä? Miten ja mistä mittailla jne... Säädinhän tälläsessä taitaa olla erilläään? Missä? Miten rajaa vikaa säätimeen ja/tai laturiin
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 01.08.2014 20:22 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jännitteensäädin - jos siis erillinen - on jotakuinkin tällänen: ![]() Jos päädyt tollasen ostamaan niin älä ota sitä sellasta elektronista jota tyrkytetään, ei toimi. Sen sijaan se (todennäköisimmin New Era merkkinen) peltikuorinen mekaaninen kyllä toimii. Jos päädyt laturin vaihtamiseen niin kehottaisin välttämään ainakin nimettömiä ja silverjotainmerkkisiä mitä eräässä joka alan tavarataloketjuissa myydään. Esimerkiksi Elstockin tai Lucasin paketissa tulevat ovat sitten jo varmempia valintoja. Eikä tuo ainakaan Läjään maksa merkkiliikkeesäkään mansikoita. Ja nämä neuvot 4 (vai 5?) vuoden Läjäharrastuksen ja 17 vuoden varaosamyyntikokemukseen pohjautuen.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kiitos näistä, ootellaan josko jollain ois jotain vinkkiä vian paikallistamiseen.
Voiko laturin perästä koittaa mitata, mitä sieltä pitäis tulla? Tuo säädinhän se varmaan ekaks kannattaa ostaa sentään halvempi.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 01.08.2014 21:53 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laturin hiilet luultavasti loppu, nuo kyseiset valot on tuossa tapauksessa ruukanneet syttyä. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kyllä minä sauvoista kääntäisin, on sen verran helppo prokkis ettei tarvii mitää raketti tiedettä, veikkaan että enemmän menee aikaa laitella jotain limppuja sinne kun kirrata, laittelet vaa sauvan pultteihin jotain lubrikanttia että ei kaikki ruoste ja paska mene jenkoihin ja sitten vaan 17 lenkki ja 17 räikkä ja kirraamaa (vai oliko 19) jengat on sitten aika tihiät että saa pyöritellä hetken että saa jotain hyötyä, mutta jos auton keula lepää maassa niin itse tiukkaisin tappiin asti ja katsoisin miltä näyttää ja millanen on ajaa, jos ei nouse vielläkään niin seuraava vaihtoehto on että löysytät sauvat ja laitat toiseen asentoon alatukivarsiin ne niin rupeaa nousemaan mutta tässä on se efekti sitten kun tiukataan sauvoja niin keulan toiminta häiriintyy ja menee jäykäksi eli joustoista on aika turha haaveilla, tosin riippuu siitä paljonko nousee ja paljonko sauvaa on kiristetty, vakio sauvoista ei ole hirveästi kokemusta kun ollut aina calminin sauvat mutta viisammaat ovat kertoneet että tuomoinen auto kun on keulasta tippunut niin sauva on väsynyt sen verran ja kun kirrataan niin VOI mennä poikki, itsellä ei näin ole käynyt. en tiiä oliko tarpeeksi selvästi kerrottu mutta jokainen tekee omalla vastuulla
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Maastoajon kannalta korokepalat paremmat eivät tee jousituksesta niin jäykkää.
Hiluksikin lataa taas, oli hiilet loppu ja uudetkin jo paikallaaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#12
|
|||
|
|||
taas neuvoja vailla
Kyse ois 87 ln 65 hiluksista. Mitäs on hajonnu ku tiputtaa öljyä tuolta taka-akselilta. Siitä kohtaa mihin u-pultit tulee kiinni. Oisko joku stefa ja millanen homma on vaihtaa? Ja kiitos taas jo etukäteen vastauksesta.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Akseliputki lahonnut.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Paloilla saa lisää joustomatkaa, miinuksena tietenkin pyöränkulmat menee pieleen ja vaatii säätöä sekä muutoskatsastuksen tarve jos haluaa tehdä oikein...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#15
|
|||
|
|||
akseliputki
Onnistuuko sen akseliputken paikkaus hitsaamalla? Ja onko se ihan irtonainen osa se mihin u-pultit kiristetään sinne akselin alle?
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Se akselin alla oleva levy mihin myös iskari kiinnittyy on ihan irtonainen pala mikä irtoaa U pultit irrottamalla, kaippa noita akseleita voi hitsata kun niihin panssareita yms raktioonipaarejakin poltetaan kiinnni.
Tietysti ihan tiivisteen kohdalta ei kannata polttaa ennenkun tiiviste on irti.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#17
|
||||
|
||||
Etuperän välys
Vaihtelin tuossa vetoakselin kumeja 2000vm hiluksiin ja huomasin etuperässä oikean puoleisessa laipassa, johon vetoakseli tulee kiinni, niin välystä joka suuntaan noin 3mm. Onko normaalia ja jos ei niin mitä olisi menossa rikki, mitään ääntä perä ei pidä?
|
|
#18
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kyseistä laakeria ei edes löytynyt sieltä ![]() Välys pienenee / jää pois kun on 4-veto päällä. |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Kyllä onnistuu normi hitsaus kamoilla paikkaus. Mulle hilux järkkäs vastaavan yllätyksen kun se oli kaks viikkoo seissy tallissa.
|
|
#20
|
|||
|
|||
|
Tuota kulmaa saa säädettyä, itsellä taitaa olla 2cm palat, sauvoja pikkuisen kirrattu ja kulmat tuli suht liki ohjearvoja kun ne säädätin.
|
|
#21
|
||||
|
||||
|
Jooo kovin yleisesti niis risukeulan perissä tuntuy klappia olevan juurikin ulostulossa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#22
|
|||
|
|||
Hilux Jurbo 2LT
Eilen ku tulin mettäreittiä kotia nii huomasin peilistä että miten perässä tullee musta öljyvana mut edessä ei näkyny mittään. Auto seis ja sammuksiin. Konttasin auton alle ja katoin että onko mittään menny rikki nii ei. Jokapaikka oli yhtä öljyssä ja hiekassa ku ennenki. Auton oltua parkissa nii vilkasin öljytikkua nii oli öljy vajonu ylärajasta pikkusen alarajan yläpuolelle
Vähän aikaa ku mietin nii ainoa paikka mistä ne on voinu tulla pihalle nii on huohotinletkusta???Kone kylläkin huohottaa aikalailla ja ulkona lämmintä 32. Ku ei ole ennen ollu tämmöstä ongelmaa. Auto kuitenki pellaan vallanmainiosti....Voiko näillä olla tohon sit jonkulainen vaikutus?? |
|
#23
|
||||
|
||||
|
Kyllä hiluksil ajetaa kuumemmassaki kun +32c että tuskin sen takia öljyä hukkaa.. Kannattaa täyttää ja seurata joka ajon jälkeen et kuin paljon sitä häviää.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#24
|
|||
|
|||
|
Kato nyt ainaki alkuu, ettei ole esim. öljynsuodatin löystynyt. Tuskin huohottimesta työntää yli kahta litraa öljyä pihalle lyhyessä ajassa, ainakaan pelkän helteen takia. Helppo toikin teoria tarkistaa, kone tyhjäkäynnille ja öljyn täyttökorkki auki, optimitilanteessa ei puhalla sieltä mitään, pahimmassa painajaisessa lentää hattu päästä. En oo kyl tohon 2LT koneeseen perehtynyt, mutta 2L:ssä huohotin menee imusarjaan, eikä näin ollen pitäisi syntyä tollasta öljyvanaa, jos sieltä alkais tulvia öljyä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#25
|
|||
|
|||
|
Siinäpä se onki ku ei syö normiajon aikana öljyä yhtään. Ja tämänki olikin sentakia hieman eriskummallinen juttu..ja matka jonka aikana öljyä tuli pihalle oli 30m. Suodatin oli kiinni ja kaikki muukin normikunnossa. Vedot on tallessa, mitä tässä nyt niitä onkaan. Nyt normiajossa ei ole minkäänlaista öljyvuotoa ym. samalaista ongelmaa. Tästä mallista on riisuttu kaikki pakokaasukierätys jutut pois, koska kone on vanhemman mallin korissa missä ei ole "matalapäästöä" vai mikäseon. Mut tosta huohotuksesta päätellen kone vissiin alkaa vejellä viimesiä?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |