Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2014, 20:54
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Vaihellaanko VM koneiseen ? Sullahan ois sitten mistä valita
Kyl 1 VM koneinen riittää talos, siitkii syyläri halki :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2014, 20:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Thumbs up

Laitetaanpa tähänkin, kun liittyy yhtä lailla ZJ:hin kuin WJ:hin


Lainaus:
ARB RD226
Lähettäjä:
Scott Frary <sfrary@arbusa.com>
Vastaanottaja:
timo.lampi@kolumbus.fi
Päiväys:
4.8.2014 18:36:56
Aihe:
ARB RD226
Liitteet:

Mr. Lampi-
We appreciate your interest in our products.
The RD226 Air Locker for the D44a axle is now in stock. It has just arrived
so few dealers will know much about it. I expect a press release to be sent
out in the next few days.


Scott Frary
Regional Sales Manager
ARB USA
720 SW 34th Street
Renton, WA 98057-4814
Phone 425-264-1391 ext. 1286
Fax 425-264-1392
www.arbusa.com
sfrary@arbusa.com


-----Original Message-----
From: Timo Lampi [mailto:timo.lampi@kolumbus.fi]
Sent: Sunday, August 03, 2014 1:01 AM
To: sales@arbusa.com
Subject: ARB RD226

Hi,

I've been hearing rumours about you having finished up with the development
of an ARB Airlocker for the D44a rear axles on Jeep ZJ/WJ/WK.
I'm looking at a rear axle rebuild in the near future, and I have been
thinking of buying an open carrier + lunchbox locker since that has been the
only option so far for the D44a.
However, if you guys really have the RD226 available, that will change
the game plan. Selectable over an auto locker is in most cases better in my
opinion. Are these rumours still rumours, or are you going to have it up for
sale soon?

Thanks for the info if you can provide me with that,
Timo Lampi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2014, 17:17
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Kysellään välillä muistakin asioista kun vioista, eli miten olette wj:tä korotelleet?. Käsittääkseni helpointa olisi hommata ne 2" palikat sinne jousien alle tai päälle mutta meneekö sitten myös iskarit vaihtoon?. Mielestäni kohtuullisen löysä alusta jo muutenkin miten vaikuttaa ne koropalat, eli huononeeko ajettavuus esim kaarteissa?. Toinen vaihtoehto vois tietenkin olla kokonaan pidemmät jouset mutta tarvitseeko sitten jo hyväksyntöjä yms papereita leimalle?. Ajatus vähän parantaa maastoajo ominaisuuksia metsästyskäyttöön ja tehdä tilaa renkaille ei rakentaa offiautoksi. Ja jos nyt jollain lojuu sitten vaikka niitä korokepaloja joutilaana niin saa tarjota mulle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2014, 19:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei se alusta korottamisesta ainakaan löysty.. iskarithan määrittelee aika paljon millainen alusta on. 2" (tai 1.75") korokepalat ei vielä muuta tukivarsien kulmia kovin radikaalisti, joten siltä osin alusta ei huonone. Jos maltillinen korotus riittää (40-50mm), niin noilla korotuspaloilla ja iskareilla pärjää oikein hyvin - olettaen että auton alla nyt olevat jouset ei ole jo elämänsä ehtoopuolella.

Iskarit kannattaa vaihtaa - osta sitten kerralla kunnolliset. Muuten ostat ensin halvat, ja sitten hyvät Bilsteinit on kalliita, mutta on myös hyviä kunhan ostaa esim. 5000- tai 7000- sarjalaisia. Niitä saa käytännössä aina kahta eri jäykkyyttä, pehmeää ja tiukempaa. Pehmeä on yleensä kohtuulähellä alkuperäistä. OME:n Nitrochargerit oli ihan ok iskareita, jotain orkkiksen ja tiukahkon väliltä, mutta niiden valmistus on ainakin jenkkipalstojen mukaan loppunut, ja uudet versiot (Sport- sarja) on kuulemma nimensä veroisia, eli melkoinen kivireki tulee autosta.

Itsellä on vanhemmat Rough Countryn 1.75" korotussarjan mukana tulleet öljyiskarit (ZJ:ssä, mutta WJ:n oli vastaavat), ja ne on aivan kamalat. Toimii hyvin ainoastaan isoissa routaheitoissa maantienopeudella.. uudemmat versiot on vissiin jo sitten paremmat, mutta en tiedä kuinka hyviä ne on. Yleensä kannattaa välttää twin- tube iskareita, ja katsoa jos löytyy monotubet. Ne yleisesti ottaen on parempia merkistä riippumatta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2014, 20:06
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Kysellään välillä muistakin asioista kun vioista, eli miten olette wj:tä korotelleet?. Käsittääkseni helpointa olisi hommata ne 2" palikat sinne jousien alle tai päälle mutta meneekö sitten myös iskarit vaihtoon?. Mielestäni kohtuullisen löysä alusta jo muutenkin miten vaikuttaa ne koropalat, eli huononeeko ajettavuus esim kaarteissa?. Toinen vaihtoehto vois tietenkin olla kokonaan pidemmät jouset mutta tarvitseeko sitten jo hyväksyntöjä yms papereita leimalle?. Ajatus vähän parantaa maastoajo ominaisuuksia metsästyskäyttöön ja tehdä tilaa renkaille ei rakentaa offiautoksi. Ja jos nyt jollain lojuu sitten vaikka niitä korokepaloja joutilaana niin saa tarjota mulle.
Itellä vm koneises 2" korottavat jouset ja on melko pehmiä alusta, ite ehkä ostasin ennemmin ne palat ja pitemmät iskarit.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2014, 20:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Mulla 2" palikat ja oon tykänny, korottuu hyvillä alkup jousilla nätisti, eikä aiheuta muitakaan murheita, tilaa tulee pyörän kaareen kivasti

265/75 16 karkeana melkein mahtuu pyörimään vakioaluilla, hiukan pitää kattella ääriasennoissa, 265/70 vois olla just passeli, tai joku miedompi kuvio.
Lisäks tuo traction track renGas taitaa olla vähän ylikokoinen mittaansakin





Eikä huononna ajo omituisuuksia, ennenkuin disabloi vakaajan
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 12.08.2014 20:55
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2014, 13:58
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Jäähdytin


Ajelin aamupäivällä koululle ja kattonäyttö rupes huutaan yllättäen LOW COOLANT.. Auto seisoi muutaman tunnin ja nokan alla oli lätäkkö vihreetä. Näyttäs tulevan suht edestä, kun kerääntyy puskurin alareunan päälle ja valuu sieltä maahan... prkl...

Illalla tarttis keula purkaa ja tutkia mistä kohtaa tulee, hyvällä tuurilla letkuliitoksesta. Mutta, jos syylärin joudun uusimaan, niin onko tuohon montaakin eri variaatiota tai mallia? Tai muuta huomioitavaa? Irtooko syyläri ilman ilmastoinnin tyhjennystä?

Rockautosta näytti saavan syyläriä kohtuurahaan..

Autohan siis on vm. 2000 4.7 Limited..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2014, 18:25
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Ostin 1999 vuosimalliseen WJ:hin syylärin jonka soveltuvuudeksi oli lupailtu Grand Cherokee 4.7L V8 1998-2005, jota hieman epäilin vertaillessani osanumeroita eri lähteistä.
Hinta oli mielestäni sellainen että kannatti ottaa pieni riski.

Syyläri kävi kiinnityksiltään, putkituksiltaan ja letkutuksiltaan. Ilmastoinnin kennon kiinnitykset syylärissä oikeissa paikoissa.

Ostamani jäähdytin on tuuman matalampi. Alkuperäinen kenno nousee ylävesiletkun tasoon, kun tässä tarvikkeessa se on kuten kuvassa puolessavälissä ylävesiletkua
-Tuulitunnelia joutuu tilkitsemään flekti vetää muuten ilmaan syylärin ohi!
Tuulitunnelin neljästä kiinnitysruuvista sopi kaksi ylintä. Alimpien heittäessä noin 10mm ylöspäin.
-Helpompi porata uudet reijät ennen asennusta

Ilmeisesti ostamani jäähdyttin on tarkoitettu 2001-2004 vuosimalleihin.
http://www.ebay.co.uk/itm/Jeep-Grand...item43c82c06ed

Part Manufacturer: Koyo
Reference OE/OEM Number: 61023, 735051, 52079883AB, 52079883AC, 52079883AD, PL3



Ilmastoinnin kennoa ei tarvitse tyyhjentää tai irroittaa autosta
Linkissä ohjetta hommaan:
https://www.youtube.com/watch?v=7Kd23mz5Pqk

Ainakaan -99 vuosimallissa grilli ei irtoa puskurista! kuten videon 2004:ssa
Lisävalojen kiinnitysraudat ja webasto ynnä muut jälkiasennus krumeluurit voivat haitata jäähdyttimen vaihtoa.

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 04.09.2014 07:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 23:43 (GMT +2).