![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Pee vastasikin jo kyssäriin, kaasuläppähän siinä. Samppas pisti hyvän ohjeen napalukkojen kasaukseen, tuohan ois tuollainen koko porukan lauantai illan pulmapeli illanistujaisiin parhaasta päästä!
![]() Pistetääs porukan pää pyörälle kuin vaikealla tavalla voi yrittää tehdä caster kulman säätöä! Hommahan siis juontaa siihen ettei minulla ole varsinaista toista käyttöautoa, ja bj:n pitäisi siis suht sukkelasti olla jälleen tienpäällä teen sille mitä hyvänsä.. Paska yhtälö, tiedän kyllä.. Siksi syksyllä tulee todennäköisesti joku halppis käyttis lisukkeeksi.. Mutta siitä ei siis apua tähän! Tuon akselin laittelu on ikäänkuin tehdään kun keretään ja pystytään ja kun on valmis survotaan alle, No hätä siis! Mutta kun tuon aksulan laittelu ois ollut tietyllä tapaa kulmien säädön kannalta kohtuu kova sana ollut käyttää auton alla.. Silloin isäukko tuli talliin ihmettelemään ja sanoi pitääkö poijankelekkuraa opastaa kuin ne kulmat saadaan varmasti kohdalleen eikä tartte akseleita koesovitella! Olin jo itsekkin pohtinut mittailevani ja pohtivani uskaltaisko tuloksiin luottaa.. Isäukkohan on pitkän linjan metallimies tavallaan ja rakentanut rekan peräkärryjäkin nuoruudessaan yms. joten on apu otettiin vastaan. Ensimmäisenä usealla tarkastasmittauksella tuo pitkä vatupassi melloitettiin täsmälleen samaan kulmaan kuin akselin jousipeti, ei siis tuo jousipakka tai sen kiristyslevy!! Siksi tuo kulmamitta näkyy välissä shimminä siellä.. ![]() Tämä kulmatulkki (nuo kaksi kevytrakenteista profiilia) oli periaatteessa turha mutta tein sen omaksi mielenrauhaksi ja nopeaa kulmien tarkastelua varten. Sitten kulma siirrettiin tuohon akselipukkiin alasimen päälle, (mittaamalla, tulos vaan vielä tsekattiin tuolla kulmatulkilla) se on siis täsmälleen samassa kulmassa kuin autoni jousipedit, sitten se heppailtii vielä varmistukseksi kiinni alasimeen sekä tallipyödän kanteen ja jalkoihin parista kohtaa. Tuli muuten tukeva! Akselikin tuli heppailtua siihen kiinni, kehikko oli suorassa kulmassa sivusuunnassa ja sen ristimittakin oli kohdillaan.. ![]() Tässä vaiheessa aikaa oli mennyt varmaan tunti ja jos siinä ajassa olisi pitänyt käyttä tuota akselia auton alla kulmien saamiseksi kohdalleen niin.. Joo, varmasti epäilyttää monia onko kohdillaan mutta kun itse sai mitata joka paikan niin olen aika luottavainen siihen.. ![]() Tuossa näkyy hyvin miten paljon 4 astettakin on pitkällä viisarilla katsottuna! Joo, nää tuli 4 asteen kulmaan! Uskon vakaasti että se riittää ja kyllähän tuolla ih8mud palstalla tuota aika yleisesti käytetään kuten 3, 4 ja 6 sekä jopa 7 astettakin.. Ja pitää muistaa että tää nyt ei mikään hardcore offikikotin ole, ainakaan ihan lähiaikoina vielä.. Mulla muutes on ennestään caster varmaan n.6 astetta, (On vaan negatiivista..) joten pittäähän tällä nyt edes jotain muutosta saada aikaiseksi.. Kuva muuten herkästi liioittelee tuota kulmaa kun perä on vastakkaiseen suuntaan kääntyneenä, pitää verrata seinään, perän kulmaakin muutin muutes samalla aavistuksen verran.. ![]() Noita tuli mittailla ihan perinteiselläkin tavalla, mutta mielestäni tuo suoraputki tai profiili vedettynä puristimella tiukasti kääntölaakeriin kooliin oli tavallaan helpon oloinen eikä ainakaan heilunut mihinkään suuntaan! Huomatkaa tuosta kuvasta tuo toisen puolen mittauskepin kulma verrattaen etupuolella olevaan, otin tarkoituksella kuvan hieman vinkkelistä niin näkyy kumpikin puoli.. Tähän mittaustapaan tarvitaan kyllä mielellään kaksi, toinen pitää vatupassia kääntölaakerin koolilla täsmälleen suorassa kulmassa ja toinen voi keskittyä tihrustamaan. Tään kuvan ihan tään kikkailun demonstroimiseksi nappasin yksin ja meinaspa kädet loppua kesken! Heh! Tässä vaiheessa oikea hitech kulmamitta jolla kulmat voi helposti tarkistaa oli tulossa kaverin kyydillä vasta n. tunnin päässä, mutta joutiphan nuo lekomaan kohdilleen jo valmiiksi kun ukkosti eikä hitsiäkään uskaltanut käytellä.. Tuossa illan tulos, näyttää äkikseltään jotenkin jämyltä nuo vahvistetut jousipedit.. Kaippa nuo kestää! ![]() Pistetääs vielä tälläinen pohjan fiilistely kuva kun tuli napattua auton alta! Pohjapanssariahan tuo tuonne huutaa.. Että tälläistä tänään, huomenna ei varmaan tapahdu ihmeitä (hmm. vai kerkeiskö viskata sen spartalaisen tuonne etupersieen.. ![]() Viimeksi muokannut Bj 40 : 18.07.2014 11:41 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |