Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lassard
Pakko sanoa, että surkeampaa tilanteenhallintaa saa kyllä hakemalla hakea. Lehden kohderyhmä on melko suppea ja tilaajakunta oli kasvu-uralla. On aina ikävää, kun joutuu vastoinkäymisten kohteeksi, mutta silti. Toimituskunnalla on ollut melko suorat yhteydet tilaajakuntaan ja tieto tilaajille olisi ollut helposti välitettävissä. Vallitseva toimistatapa oli kuitenkin strutsimykkyys ja täydellinen pimento. Miksi ihmeessä, mitä tarkoitusta tuo palveli?
Sohvaoffarit kuten minä lienevät suurin lukumääräinen ostaja/tilaajasegmentti. Sohvaoffarit ovat myös vähemmän sitoutuneita lehteen ja sen tekijöihin eli vähemmän lojaaleja asiakkaita. Eikä tälläinen taktiikka ainakaan paranna sohvajengin intoa kestotilaajiksi.
Joten mitä hyötyä valitusta toimintatavasta oli?
|
Voin kommentoida vain omasta puolestani eli lehden taittajana/yleismiesjantusena... Ei tämä toimintatapa ollut mitenkään tietoinen valinta, kun ihminen sairastuu niin siinä jää monet asiat huonolle hoidolle. Minulle 4x4 Maailma on yksi projekti muiden töiden joukossa ja olen pyrkinyt edistämään lehden jatkumista kaikin tavoin. Ihmeparantajaksi ei ollut minustakaan ja oma henkilökohtainen elämänikin on ollut melkoisessa myrskyssä viimevuonna.
Ymmärrän varsin hyvin, että porukkaa vituttaa kun lehteä ei tule ja sen myötä perutaan tai jätetään tilaus tekemättä. Tosiasia on se että tämä tapa toimia ei aiheuta kuin negaatioita lehden tulevaisuudelle.
Kannattaa muuten oikeasti tilata uusin lehti verkkokaupasta, sen saa edullisemmin ja tekijöillekin jää selvästi enemmän tuloa kulujen kattamiseen.