Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2014, 15:12
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Jep, pultattava.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2014, 18:45
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Mikäs virka tuolla kehikolla on?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2014, 19:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Mikäs virka tuolla kehikolla on?
Tukee ja vahvistaa kuin k..pä wanhaa ihmistä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2014, 18:59
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Joo, tukee ja vahvistaa koria, kiinnityspisteitä tulee useita. Ekana teen pääkehikon loppuun ja sitten korivahvistukset/kiinnitykset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.08.2014, 22:04
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lomalla nukuttiin ja mentiin eteenpäin.



Sinnepäin hahmollaan

Takapenkin tilat:

Iskareiden paikka:


Tuohon jäi. Takapuskuri hahmotelma näyttää hirveälle vielä, mutta sitä vielä vähän leikkaillaan ja taivutellaan.

Mm. Muutama kolmiotuki puuttuu vielä. Seuraavaksi koriinkiinnitykset, kotelot iskareille, katon läpiviennit, pultattava kattoteline ja tarakka varapyörälle +2xjerrylle.

Tänään tilasin longarmit eteen, päädyin pitkän pähkäilyn jälkeen kokeilemaan radius arm tyyppistä settiä ihan sen takia että aika ei ehkä riitä nelilinkki short-/midarmien kunnolliseen modifioimiseen.Chromo varret ja Currien johnny joint/polyuretaani nivelillä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2014, 10:37
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 121
Perusasetus

Siistiä työtä on ja tukeva tulee kyl. Kuinka paljon tulee lisää painoa ?
Oletko ajatellut, miten kevennät autoa. Tai lisäät tehoa ?
Omana kokemuksena se, että kun poistin hj tojotasta n. 150 kg, niin auton ominaisuudet paranivat.

Viimeksi muokannut jukkan : 05.08.2014 10:49
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2014, 13:21
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Painonlisäyksestä olen miettinyt seuraavaa: Pelkät reissukamat painaa paljon, kehikon kanssa kori tulee kuitenkin kestämään nipussa paljon paremmin.

Eli painoa tulee vakioon verrattuna aivan väkisin lisää. Katto ja takahäkkyrät tulee irrotettavat että ei tarvi aina raahata.

Lasken metirit putkista kuhan valmis niin sit saa sen painon.

Pakoputki, suutin, imuilma muutoksilla toivottavasti 10-20 muulia lisää.
Tiheämmät välitykset tullee auttamaan.

Karkee veikkaus että ainakin 300kg on vakioo painavampi näillä renkailla, vinssillä, panssareilla, tuplaakuilla ja putkihäkkyrällä.

Painoa voisi tiputtaa kuitusella konepellillä, aluvanteilla, vinssinarulla...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2014, 11:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Hienoa työtä!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkan Näytä viesti
Siistiä työtä on ja tukeva tulee kyl. Kuinka paljon tulee lisää painoa ?
Oletko ajatellut, miten kevennät autoa. Tai lisäät tehoa ?
Omana kokemuksena se, että kun poistin hj tojotasta n. 150 kg, niin auton ominaisuudet paranivat.
Jeepissä on se hyvä puoli että auto on kevyt, ja koneessa on jo valmiiksi tehoa ja vääntöä toisin kuin tojotassa Ei vaan, aina se painonsäästö muuten on ihan paikallaan, mutta toisaalta lähtöpaino tosiaan on aika alhainen - vakiokuntoinen 4.0 koneella oleva XJ automaattilaatikolla painaa vain n.1500kg +/-50kg.

Koneessa on vajaa parisataa heppaa ja kolmisensataa vääntöä. Tiheillä perillä ja isommilla renkailla se jaksaa ihan oikeasti mennä vielä pari tonnia painavana aika hyvin kiitos alhaalta vääntävän koneen (80% väännöistä käytettävissä n.1200rpm kohdilla). Lisäteho ei sinäsnä koskaan ole haitaksi, mutta normaalit ajot tuolal pärjää jo vakiokoneellakin oikein mukavasti. Ei ainakaan itsellä tullut tunne, että olisi puutunut 35" renkailla ja 4.88 perillä oikeastaan ikinä (auto punnittuna ajokunnossa oli 1900kg). Ei tuo toki mikään kasikone ole että hiekka tai muta lentää urakalla kun vähän polkaisee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.08.2014 12:00
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).