Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2014, 18:59
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Uus paikallaan. Piru niitä vaijerin kiinnikkeitä. Kaikki meni rikki. Neliö reikään menevät. Millähän ne sais kiinni? Siis kuori osa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2014, 21:35
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?

Viimeksi muokannut Mela-Antero : 15.07.2014 21:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2014, 07:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?
Kat se kumin leveys ratkasee enempi ku halkasija? Itellä on uus raidetangonpään kumi rikki ku vanne menee nii likeltä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2014, 21:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?
Veikkaan että pumppu tai ohjauskaranjousi menettänyt alkuperäistä kuntoaan. Paineentestaus kai varmin tapa löytää syyllinen. Mulla max paineen rajoitinjousenalle n 1mm auttoi inan mutta pääjousen venytys vain vähän, se isompi ns. pääjousi on kokoajan puristuksessa ja väsyy mielestäni enemmän.
Etsin vielä parempaa pääjousta kun toyotalta tuli uusi mutta paljon lyhempi eli väärä.

Se iso jousi määrää koska paine karkaa vapaakiertoon, mielestäni? ja samalla sitä liikaa jäykistämällä vapaakierto ei koskaan laukea ja öljyt kuumenee jatkuvasti paineenrajoittimen kautta kiertämälllä tms?
Ensiks putsaat säiliön ja sihdin irtonaisena huuhtelemalla vastavirtaan vaikka löpöllä.
Hieno sihti tukkeutuu toyotan sorvinlastuista.

Oikesataan unohdin jo tehostustarpeen kun noi tein vaikka lyhyt vieteri muistuttaa asiasta kojelaudalla.
Normitehostuksella paikat kestää isommankin miehen vääntämisen.
Nyt pyörii jo 33" kämmenellä pikiparkkiksella kämmenellä.
38" maastopaineilla pyytää triplatehostusta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2014, 21:01
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kiitokset edellisistä, putsaus ja uudet liemet autto vähän, mutta pitää tutkia vielä jossain kohtaa enempi...

Koitin ehtiä, mutten onnistunu, ku jostain luin ulosoton möykyn poistosta laatikon kupeesta, voiko sen purkaa vaan pois ja tukkia reikä laipalla ? Minun käytössä turha kapine ja helpottas panssarin tekoa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2014, 06:50
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Kiitokset edellisistä, putsaus ja uudet liemet autto vähän, mutta pitää tutkia vielä jossain kohtaa enempi...

Koitin ehtiä, mutten onnistunu, ku jostain luin ulosoton möykyn poistosta laatikon kupeesta, voiko sen purkaa vaan pois ja tukkia reikä laipalla ? Minun käytössä turha kapine ja helpottas panssarin tekoa
Kannattaa kysyä katsastusasemalta, että saako sen laillisesti poistaa vai ei. Voiman ulosotto on ollut aikanaan kuitenkin autoverottomuuden peruste. Käytännössä sen poistaminen on helppo juttu eikä vaadi tosiaan muuta kuin laipan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2014, 08:07
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Ei oo kilpipeli niin sillä ei oo merkitystä, gt:n kaa saa painia ihan tarpeeks kilpien kaa nii tuo pysyy 110% omien pykälien mukasena

Edit, löyty, kiitos ja anteeks !

Viimeksi muokannut Mela-Antero : 13.08.2014 17:43
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2014, 14:26
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

Saakohan tohon koneeseen tehdä tälläsen pikku muutoksen ilman sen ihmeempää..-->
http://i1004.photobucket.com/albums/.../WP_000286.jpg

On noi kääminpäät poikinu ja vuotaa ku seula ne pultit ilmaa niin aattelin jos heittää koko laipan välistä helvettiin ku ei pelaa muutenkaan..
ja jos voipi niin onkohan niillä virtapiuhoilla merkitystä vaikka laittelee kutistesukat ympärille ja pakettiin..?
Toinen ongelma koettiin ku ihmeteltiin alipaineletku helvettiä, onko jossain kunnollinen opus minne mikäkin letku on menossa?? iteltä on monta laitettu tukkoon ja muutenkin menee jotenki epämäärääsesti, ihmetelly ku laittaa käyntiin niin käy niinku 5 sylinterillä ku polkasoo kaasua niin "ilmaa" ittensä ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa..ja sama homma melkein joka käynnistyksessä jos ei ole ihan lämmin...jos joku letku laitettu meneen päin helv..
autohan on siis 61
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:25 (GMT +2).