Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2014, 17:37
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Eipä jatkettukaan ihan huomenissa, kiitokset soneran! Netti toimi yhtä hyvin kuin se tältäkin palstalta tuttu venäläinen perseensuristin, eli ei surise eikä liiemmin mahdu prseeseenkään!!

Ja nyt kun päästiin aiheeseen tai ainakin sen viereen niin arvaattekos kenen offipalstan kuningattaren kanssa sain tuossa lähikaupassa käydä ostoksilla..? No tuksuhan se oli tännekkin korpeen eksynyt! Tiesin kyllä että madam on paikkakunnalla kun se oli esiintymässä tuolla sika ja olutjuhlilla mutta enpä lähtenyt moisen houkutuksenkaan uhalla tsiigailemaan esitystä, mutta huoli poies! Ei jäänyt siis arvovieras havaitsematta!

Oisko pitänyt vinkata että käyhän offipalstalla kun täällä on niin paljon sun fanejakin ja sulla on siellä ihan oma topiccikin!

Ihan nyt sen varalta jos joltain jostain kumman syystä on jäänyt tuo havaitsematta, ja saadaanpa naiskauneutta liitettyä edes mutkankautta tähän maasturiprojektiin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...iainen&page=22

AAhhh! Ja nyt päästään siirtymään suorastaan mahdollisimman jouheasti seuraavaan asiaan joka tästä voi vain päähän juolahtaa, eli kumeihin!

Kesäkumit piti siis saada hinnalla millä hyvänsä kun fiilikseen oli kerran päästy! Joten pikku haeskelun jälkeen tuollaiset eksyi tontille.



Ja kuten kuvasta näkyy niin renkaissakin tapahtui vain hiukan päivitystä ja vaihtoa tuoreempaan malliin, ja vanteethan on jo näissä kuvissa saanut hieman huomiota osakseen.



Ja pintaan saivat saman konemaalin mitä on jo autossakin totuttu käyttämään!



Eikä tämäkään renkaanvaihto siis sujunut ihan kuten strömsössä! Vanteiden ET tuli tarkoituksella haeskeltua mahdollisimman niukaksi ettei ajo ominaisuudet (mitkä!?) menisi mahdottomasti huonompaan suuntaan, ja ehkäpä jopa levikkeetkin passaisi entiset..? Tiesin että tuo et -20 pitäisi mahtua juuri ja juuri pyörimään bj:ssä 33/12.5 R15 kumeksilla, eturengas siis testiin ja paikoilleen ja ihailemaan raidetangonpään ja vanteen rakoa.. Ja selvä muutaman millin rakohan siinä oli!! Jee!! Pieni pyöräytys vielä renkaalle ja kummastus oli suuri kun rengas pongahti pyörimään takaisinpäin..? Uusi kokeilu ja sama toistui.. Mitä heleveettiä!! No painon prkule osui raidetangon kumiin ja kimmotti kumeksen siitä taaksepäin.. No niin, painallettiin sitten kumit samalla vanteen reunoilta irti ja maalasin tiivistepinnat sekä poistin edellisen omistajan sinne väliin offaamat kivet ja kannonkappaleet! Nyt vain tasapainotus sisäreunalle liimapainoin, ja lopuksi kun kumit oli balansissa niin maali vielä painojen niskaankin että A: Pysyy paremmin kiinni. B: Jos irtoaa niin näkyy heti mistä ja minkä kokoinen murkula siitä on kadonnut.

Tuossa lopputulos!



Nuo kapoiset levikkeet passaa juuri riittävästi lain määräämällä tavalla



Tässä näkyy samalla minkälaiset roiskeläpät tuli väksträtä tuon monsterihormin poistuttua tuosta takakulmalta, pistin jatkumaan tuonne ylös asti ettei kaikki paska renkaalta päädy takarungon sisään hapattamaan paikkoja. Katotaan kuin pitkään kestävät paikoillaan..?



Mutta tälläistä tällä erää, uudet prokkikset alkaa ensiviikolla ja niistä sitten lisää silloin


Viimeksi muokannut Bj 40 : 10.07.2014 17:40
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2014, 15:59
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Joo, ja nyt kun nuo turhan pienetkin gummit maastokäyttöä ajatellen on saatu alle (ois pitänyt metätellä 35"...) niin suunnataas katse eteenpäin! Tää offipalstahan on sitä mukavata kateltavaa vaikka pikku sihneessä viikonloppu illanratoksi, tuollaisena iltana sitten rupesi ajatukset taas rullailemaan auton maastokelpoisuuden parantamiseksi! Jonkin sortin traumoja kun edellis safarilta jäi tuon oman auton etenemisen suhteen!

Siis tuollahan on jo määritelty revanssin paikka ja aika! Tuossa:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125416

Eli 26.7.2014 Ilomantsin makkaranpaisto safari taas ajankohtainen, ja mikä parasta ajopaikaksi valikoitui (ikävien sattumusten takia kylläkin..) aivan sama paikka ja reitti mitä edelliskerralla yritin edetä!

Nyt siis kaikkien näiden vaikuttajien, ja ehkä jopa aivojen välittäjä aineiden humaltumisen takia.. Kun olin aikani siis seuraillut offipalstalla liikuneen osan myyntiä ja nähdessäni osan siirtymisen huutokauppaan joka sulkeutui kyseisena iltana, jouduin pohtimaan is this madness..? Ja vastaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta NO! This is SPARTAN!!

http://www.youtube.com/watch?v=-qR0Uke2XNI

Ja niinpä offipalsta oli taas sysännyt asiaa eteenpäin autoni maastossa etenemisen edistämiseksi! Huuto jäi minulle, ja kotiini saapui lisää amerikkailaista rautaa spartalaisen lockerin muodossa! Hintakin verrattaen jopa jenkkilästä tilaamisen jäi mielestäni edulliseksi!

Tuollainen kikkare!



Tuostahan sanovat että tuon pitäisi jopa olla lujempi kuin nuo monet muut merkit johtuen paksummista lukon sokkatapeista, saas nähdä!

Tuo siis tulee etuperään ja ei tarvitse varoitella asiaan liittyvistä ongelmista, auto voi puskea ja käyttäytyä kuin pässi jne jne.. Siis perus bertaltahan tuo kuullostaa! Tuolla autolla ei oikeasti pidetä nelikkoa tiellä huvikseen ja varoilta päällä, sitä pidetään kun takavedolla ei etene! Ja kun nelikko kytketään nopeudet jää siis kohtalaisen pieniksi, eikä kyseiset ongelmat todennäköisesti vaivaa. Napalukkojen kiinni pitäminenhän yksinään ei vaikuta mitään jos nelikkoa ei ole kytketty, ihan siis ajaa asiansa minun käytössä..

Nyt en ole viittinyt etuperää roveltaa auki pelkästään tuon sisään ujuttamisen takia vaan samalla tapahtuu muutakin, ensi viikolla alkaa siis pieni ehostusprojekti etuakselin suhteen! Mahdollisesti koko aksula vaihtuu toiseen bertan akseliin niin ei tartte pitää roikottaa tallissa montaa hetkeä..

Jos akseli vaihtuu kokonaan niin tässä on elintenluovuttaja:



Akselissa tulee olemaan kohtalaisen paljon tekemistä, johtuen siitä että tahdon etuakselista lopultakin casteritkin kohdalleen.. Fakta kun vaan on että jos auto nousee tontista tuonkin verran ylöspäin mitä tämä yksilö niin casterithan on ihan päin prsettä! Tuohan on periaatteessa täysin soa korkeudessa ilman että lehdet olisi vaihtaneet paikkaa, casterithan kääntyy näin vielä huomattavasti enemmän kuin soa:lla korotettaessa.. Ei tuo kyllä ole hirveästi vaivannut ja lukuunottamatta talvirenkaita auto etenee suhteellisen vakaastikin vielä.? Mutta pistetään nyt kaikki etuakselin kohdalta kuntoon!!

Akseliin tulee siis kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, pronssiholkit tutkitaan ja päätetään sitten. Jarrut muttuu levyjarruiksi ja tuo casterin säätö, murikkaan hyppää sisään tuo spartalainen ja autonpuolelle vaihtuu levyjarrujen kanssa yhteensopiva pääsylinteri johon on jo ympätty alle paineensäätö venttili takajarruja varten.

Ensi viikolla rupeaa tippumaan kuvia tuosta prokkiksesta!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2014, 21:43
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

No morjens! Ei tarvinnut sitten odotella ensiviikkoon päivitystä, arvelin käydä kaverin houkuttelemana kokeilemassa suopellon laitaa johon hiluxit on viime aikoina jumitelleet ja fiatagrit ovat polannetta tallanneet. Sainpa sitten kuitenkin porttikiellon noihin bileisiin ja hyvästä syystäkin!!

Onkos tää tuttua kovin monelle..?

http://youtu.be/gO3hg-PBlaI

Heinikot oli ajoreitin ympärillä kuivaa ja bj sylki putkesta tulta ja kipunaa minkä kerkisi! Auto oli sammuksissakin kotvan aikaa ja tuo videokin on kuvattu vasta sen jälkeen.. Hyvin kytee näköjään!

Onko tuttu oire kelle? Karstathan siellä varmaan läksi vaimentimessa palamaan kun läpivirtaava pömpelikin joka ainakin pitäisi olla villaa täynnä hehkui hel###tin kuumana! Ja dieseleitä vielä pidetään tuon takia hyvänä ettei maasto syty palamaan.. Heh!

Ei oo vaan itelle kovin tuttu oire dieselissä..? Kommentteja..

Viimeksi muokannut Bj 40 : 13.07.2014 22:46
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2014, 23:14
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

No ei tullut kommentteja! Ja jos tuota viteoo kännystä paskasen linssi läpi kattelloo niin ei toki mahda paljon kipunoita näkyäkkään.. Harmi ettei heti tullut otettua videoo heti kun tuli havaittua, säikäytti vaan että palaako koko kosla niin tuli sammuteltua ja kateltua kuin kuumaksi pönttö oikein menee.. Silloin ois näkynyt helpommin!

Tuossa kaverin luona saunareissua viettämässä tuli auto parkkeerattua hiekkakasan päälle ja tutkailla pitäskö jousitukselle tehdä samalla jotain tuon akseliprokkiksen yhteydessä..? Tuntui vaan että joustot on varmaan mitättömät ja sisäänjoustoa ois varaa olla enemmän muttei tuo kierrejousi sitä anna, ulosjouston rajoittimena toimii toki tuo äärimmilleen venytetty latijousi..

Tää ei siis oo mikään oikee äärimmilleen tehty venytysotos (pitäis jossain vaiheessa tämäkin tarkistaa!) vaan pelkkä tuollainen hiekkakasa ristijoustoparkki systeemi.. Mutta näkymät oikeastaan oli miellyttävämmät mitä alkuun pelkäsin!!



Tuollainen vieno hiekkakakku siis oli takapyörän alla, jotenkin tuntuu että kamera latistaa tuota tai jotain mutta katellaas joustojen tilanne keulilta.

Tuossa on kuva etupyörästä ja raosta loksuun



Ja tässä näkyy jousen ja pohjaanlyöntikumin tilanne samalta puolelta, varaa olisi vielä tulla. Ja kun jousi on huomattavasti akselilla sisempänä verrattaen renkaaseen niin äärimmäisessä ristijoustotilanteessa tuo stoppari voi hyvinkin olla ihan oikealla korkeudella!



Toisen puolen eturenkaan rako loksuun



Ja tuli näköjään se virallinen joustojen ja maavarojen mittavälinekkin kuvaan mukaan suhteuttamaan mittasuhteita! Sitten samalla tilanne tämän puolen pohjaanlyöntikumista ja kierrejousesta.



Siis eihän nää mitään "joustoja" ole! Mutta toimii näköjään jollain tapaa loogisesti tuo jouston ja stopparien tilanne.. Pitäisi vanuttaa kun kerkeää ihan kunnolla ja katsoa miltä näyttää kun pyörä loittonee maasta!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2014, 23:40
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Nyt kun tuo akseliprokkiskin on jo nytkähtänyt liikkeelle niin pistetääs siitäkin pari fotoa kun ne on kuulemma kivoja!

Tuollainen tuli siis pyydustettyä varaosa autosta talliin, tuossa jo käynyt painepesun läpi.



Päivän jälkeen tilanne oli tämä, akseli alkaa olla paloiteltu ja osat pääosin puunailtu. Puutteita tuli toki ilmi lisää, esim. jarrusatulat pitää räjäyttää ja kasata uusilla tiivisteillä jne..



Vetaripuolelta ei paljastunut yllätyksiä, birfieldit oli sisällä. Eli orggiskamaa oletan.. Ei kuitenkaan mitään äkkihajoamiseen liittyviä halkeamia tms. ollut näkyvillä!



Ainut ylläri oikeastaan oli kun napalukosta tipahti tuo "kytkäntäholkki" suoraan lattialle kun kantta vaan raotti, ei siis ollut lainkaan kiinni tuo.. Varmaan toiminut hienosti tuo napalukko! Luultavasti ei ole vapauttanut koskaan vetoa tuolta pyörältä.





Tuota saikin sitten pohtia hetken miten tuo kuuluu kasata tuonne oikea oppisesti! En oo koskaan purkanut tuota.. Toiselta puolen ei meinannut saada huonostikkaan mallia tuon kohdistamisesta ja mihin kohdalle se pitäisi yrittää yrittää tuonne vieteriin pujottaa, sen verran kuitenkin purkamatta toista puolta jo oli selvillä että jousi sen pitää paikoillaan!

Sitten tuli käänettyä kansi napalukossa paikoillaan yhtenä palassa olevasta napiksesta "lock" asentoon ja vedettyä silleen ulos, helpottipa huomattavasti kun napalukko oli pitkänä käsissä! Sama temppu toiselle napikselle ja sitten saikin tuon kytkentäholkin paikoilleen oikeaan asentoon ja pujotettua sen vieterin tuonne sisälle! Enpä älynnyt ottaa fotoa kuinka paljon paremmin tuon kiinnitys ja kilkkeet on näkyvillä kun tuo on lock asennossa, tuossa kuvassa on siis free asento vehkeet on pienenä ja rutussa!

Jatketaan kun saadaan jotain uutta aikaiseksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2014, 09:07
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

karsta siellä palaa ku kipinöitä lentelee..itellä joskus lennelly jos on ollu hukkis tukittuna ja sit laittaa sen toimimaan normaalisti
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2014, 17:51
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuossa ohjetta napalukkoihin:

http://www.youtube.com/watch?v=dxSBcAyt2WA
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. tp Maasturiprojektit 5 27.11.2015 16:12
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. Kala92 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 12.05.2012 23:21
BJ-42 kunnostus? tp Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2011 20:55
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM Anfi O/M/V Ajoneuvot 5 09.12.2010 17:16
Ajo jälkien hoito ja kunnostus Peeveli Tekniikka & Jutustelu 3 23.01.2006 14:33


Sivu luotu: 21:16 (GMT +2).