![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eipä jatkettukaan ihan huomenissa, kiitokset soneran! Netti toimi yhtä hyvin kuin se tältäkin palstalta tuttu venäläinen perseensuristin, eli ei surise eikä liiemmin mahdu prseeseenkään!! ![]() Ja nyt kun päästiin aiheeseen tai ainakin sen viereen niin arvaattekos kenen offipalstan kuningattaren kanssa sain tuossa lähikaupassa käydä ostoksilla..? No tuksuhan se oli tännekkin korpeen eksynyt! ![]() ![]() Oisko pitänyt vinkata että käyhän offipalstalla kun täällä on niin paljon sun fanejakin ja sulla on siellä ihan oma topiccikin! ![]() Ihan nyt sen varalta jos joltain jostain kumman syystä on jäänyt tuo havaitsematta, ja saadaanpa naiskauneutta liitettyä edes mutkankautta tähän maasturiprojektiin: http://forums.offipalsta.com/showthr...iainen&page=22 AAhhh! Ja nyt päästään siirtymään suorastaan mahdollisimman jouheasti seuraavaan asiaan joka tästä voi vain päähän juolahtaa, eli kumeihin! Kesäkumit piti siis saada hinnalla millä hyvänsä kun fiilikseen oli kerran päästy! Joten pikku haeskelun jälkeen tuollaiset eksyi tontille. Ja kuten kuvasta näkyy niin renkaissakin tapahtui vain hiukan päivitystä ja vaihtoa tuoreempaan malliin, ja vanteethan on jo näissä kuvissa saanut hieman huomiota osakseen. Ja pintaan saivat saman konemaalin mitä on jo autossakin totuttu käyttämään! ![]() Eikä tämäkään renkaanvaihto siis sujunut ihan kuten strömsössä! Vanteiden ET tuli tarkoituksella haeskeltua mahdollisimman niukaksi ettei ajo ominaisuudet (mitkä!?) menisi mahdottomasti huonompaan suuntaan, ja ehkäpä jopa levikkeetkin passaisi entiset..? ![]() ![]() ![]() Tuossa lopputulos! Nuo kapoiset levikkeet passaa juuri riittävästi lain määräämällä tavalla Tässä näkyy samalla minkälaiset roiskeläpät tuli väksträtä tuon monsterihormin poistuttua tuosta takakulmalta, pistin jatkumaan tuonne ylös asti ettei kaikki paska renkaalta päädy takarungon sisään hapattamaan paikkoja. Katotaan kuin pitkään kestävät paikoillaan..? Mutta tälläistä tällä erää, uudet prokkikset alkaa ensiviikolla ja niistä sitten lisää silloin ![]()
Viimeksi muokannut Bj 40 : 10.07.2014 17:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ja nyt kun nuo turhan pienetkin gummit maastokäyttöä ajatellen on saatu alle (ois pitänyt metätellä 35"...) niin suunnataas katse eteenpäin! Tää offipalstahan on sitä mukavata kateltavaa vaikka pikku sihneessä viikonloppu illanratoksi, tuollaisena iltana sitten rupesi ajatukset taas rullailemaan auton maastokelpoisuuden parantamiseksi! Jonkin sortin traumoja kun edellis safarilta jäi tuon oman auton etenemisen suhteen!
![]() Siis tuollahan on jo määritelty revanssin paikka ja aika! Tuossa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125416 Eli 26.7.2014 Ilomantsin makkaranpaisto safari taas ajankohtainen, ja mikä parasta ajopaikaksi valikoitui (ikävien sattumusten takia kylläkin..) aivan sama paikka ja reitti mitä edelliskerralla yritin edetä! ![]() Nyt siis kaikkien näiden vaikuttajien, ja ehkä jopa aivojen välittäjä aineiden humaltumisen takia.. Kun olin aikani siis seuraillut offipalstalla liikuneen osan myyntiä ja nähdessäni osan siirtymisen huutokauppaan joka sulkeutui kyseisena iltana, jouduin pohtimaan is this madness..? Ja vastaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta NO! This is SPARTAN!! http://www.youtube.com/watch?v=-qR0Uke2XNI Ja niinpä offipalsta oli taas sysännyt asiaa eteenpäin autoni maastossa etenemisen edistämiseksi! Huuto jäi minulle, ja kotiini saapui lisää amerikkailaista rautaa spartalaisen lockerin muodossa! Hintakin verrattaen jopa jenkkilästä tilaamisen jäi mielestäni edulliseksi! ![]() Tuollainen kikkare! Tuostahan sanovat että tuon pitäisi jopa olla lujempi kuin nuo monet muut merkit johtuen paksummista lukon sokkatapeista, saas nähdä! ![]() Tuo siis tulee etuperään ja ei tarvitse varoitella asiaan liittyvistä ongelmista, auto voi puskea ja käyttäytyä kuin pässi jne jne.. Siis perus bertaltahan tuo kuullostaa! ![]() Nyt en ole viittinyt etuperää roveltaa auki pelkästään tuon sisään ujuttamisen takia vaan samalla tapahtuu muutakin, ensi viikolla alkaa siis pieni ehostusprojekti etuakselin suhteen! Mahdollisesti koko aksula vaihtuu toiseen bertan akseliin niin ei tartte pitää roikottaa tallissa montaa hetkeä.. Jos akseli vaihtuu kokonaan niin tässä on elintenluovuttaja: Akselissa tulee olemaan kohtalaisen paljon tekemistä, johtuen siitä että tahdon etuakselista lopultakin casteritkin kohdalleen.. ![]() Akseliin tulee siis kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, pronssiholkit tutkitaan ja päätetään sitten. Jarrut muttuu levyjarruiksi ja tuo casterin säätö, murikkaan hyppää sisään tuo spartalainen ja autonpuolelle vaihtuu levyjarrujen kanssa yhteensopiva pääsylinteri johon on jo ympätty alle paineensäätö venttili takajarruja varten. ![]() Ensi viikolla rupeaa tippumaan kuvia tuosta prokkiksesta! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No morjens! Ei tarvinnut sitten odotella ensiviikkoon päivitystä, arvelin käydä kaverin houkuttelemana kokeilemassa suopellon laitaa johon hiluxit on viime aikoina jumitelleet ja fiatagrit ovat polannetta tallanneet. Sainpa sitten kuitenkin porttikiellon noihin bileisiin ja hyvästä syystäkin!!
Onkos tää tuttua kovin monelle..? http://youtu.be/gO3hg-PBlaI Heinikot oli ajoreitin ympärillä kuivaa ja bj sylki putkesta tulta ja kipunaa minkä kerkisi! ![]() Onko tuttu oire kelle? Karstathan siellä varmaan läksi vaimentimessa palamaan kun läpivirtaava pömpelikin joka ainakin pitäisi olla villaa täynnä hehkui hel###tin kuumana! Ja dieseleitä vielä pidetään tuon takia hyvänä ettei maasto syty palamaan.. Heh! Ei oo vaan itelle kovin tuttu oire dieselissä..? Kommentteja.. Viimeksi muokannut Bj 40 : 13.07.2014 22:46 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No ei tullut kommentteja! Ja jos tuota viteoo kännystä paskasen linssi läpi kattelloo niin ei toki mahda paljon kipunoita näkyäkkään.. Harmi ettei heti tullut otettua videoo heti kun tuli havaittua, säikäytti vaan että palaako koko kosla niin tuli sammuteltua ja kateltua kuin kuumaksi pönttö oikein menee.. Silloin ois näkynyt helpommin!
![]() Tuossa kaverin luona saunareissua viettämässä tuli auto parkkeerattua hiekkakasan päälle ja tutkailla pitäskö jousitukselle tehdä samalla jotain tuon akseliprokkiksen yhteydessä..? Tuntui vaan että joustot on varmaan mitättömät ja sisäänjoustoa ois varaa olla enemmän muttei tuo kierrejousi sitä anna, ulosjouston rajoittimena toimii toki tuo äärimmilleen venytetty latijousi.. ![]() Tää ei siis oo mikään oikee äärimmilleen tehty venytysotos (pitäis jossain vaiheessa tämäkin tarkistaa!) vaan pelkkä tuollainen hiekkakasa ristijoustoparkki systeemi.. Mutta näkymät oikeastaan oli miellyttävämmät mitä alkuun pelkäsin!! ![]() Tuollainen vieno hiekkakakku siis oli takapyörän alla, jotenkin tuntuu että kamera latistaa tuota tai jotain mutta katellaas joustojen tilanne keulilta. Tuossa on kuva etupyörästä ja raosta loksuun Ja tässä näkyy jousen ja pohjaanlyöntikumin tilanne samalta puolelta, varaa olisi vielä tulla. Ja kun jousi on huomattavasti akselilla sisempänä verrattaen renkaaseen niin äärimmäisessä ristijoustotilanteessa tuo stoppari voi hyvinkin olla ihan oikealla korkeudella! ![]() Toisen puolen eturenkaan rako loksuun Ja tuli näköjään se virallinen joustojen ja maavarojen mittavälinekkin kuvaan mukaan suhteuttamaan mittasuhteita! ![]() Siis eihän nää mitään "joustoja" ole! Mutta toimii näköjään jollain tapaa loogisesti tuo jouston ja stopparien tilanne.. Pitäisi vanuttaa kun kerkeää ihan kunnolla ja katsoa miltä näyttää kun pyörä loittonee maasta! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun tuo akseliprokkiskin on jo nytkähtänyt liikkeelle niin pistetääs siitäkin pari fotoa kun ne on kuulemma kivoja!
![]() Tuollainen tuli siis pyydustettyä varaosa autosta talliin, tuossa jo käynyt painepesun läpi. Päivän jälkeen tilanne oli tämä, akseli alkaa olla paloiteltu ja osat pääosin puunailtu. Puutteita tuli toki ilmi lisää, esim. jarrusatulat pitää räjäyttää ja kasata uusilla tiivisteillä jne.. Vetaripuolelta ei paljastunut yllätyksiä, birfieldit oli sisällä. Eli orggiskamaa oletan.. Ei kuitenkaan mitään äkkihajoamiseen liittyviä halkeamia tms. ollut näkyvillä! ![]() Ainut ylläri oikeastaan oli kun napalukosta tipahti tuo "kytkäntäholkki" suoraan lattialle kun kantta vaan raotti, ei siis ollut lainkaan kiinni tuo.. Varmaan toiminut hienosti tuo napalukko! Luultavasti ei ole vapauttanut koskaan vetoa tuolta pyörältä. Tuota saikin sitten pohtia hetken miten tuo kuuluu kasata tuonne oikea oppisesti! En oo koskaan purkanut tuota.. Toiselta puolen ei meinannut saada huonostikkaan mallia tuon kohdistamisesta ja mihin kohdalle se pitäisi yrittää yrittää tuonne vieteriin pujottaa, sen verran kuitenkin purkamatta toista puolta jo oli selvillä että jousi sen pitää paikoillaan! ![]() Sitten tuli käänettyä kansi napalukossa paikoillaan yhtenä palassa olevasta napiksesta "lock" asentoon ja vedettyä silleen ulos, helpottipa huomattavasti kun napalukko oli pitkänä käsissä! Sama temppu toiselle napikselle ja sitten saikin tuon kytkentäholkin paikoilleen oikeaan asentoon ja pujotettua sen vieterin tuonne sisälle! ![]() ![]() Jatketaan kun saadaan jotain uutta aikaiseksi! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
karsta siellä palaa ku kipinöitä lentelee..itellä joskus lennelly jos on ollu hukkis tukittuna ja sit laittaa sen toimimaan normaalisti
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |