![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() 24V auto sähköistäPaljonko on 24V autosähkö järjestelmässä latausjännite ? Onko se n.28,8V ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Yli 28 lataa patrolli ainakin.. en nyt just ihan tarkkaa muista mut tais olla melko lähellä tuota 28,8.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
suunnilleen tuota hojokin työntää.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tulikin tuosta mieleen.
Patukassa laturi näyttää antavan 28-32 V. Eikä siinä mitään, mutta ensimmäistä akkua saa vaihtaa vuoden kahden välein. Kurkkasin nyt huvikseni että ensimmäiselle akulle tulee tyhjäkäynnillä noin 18 volttia jännitettä ja toiselle 13.2 volttia. Jälkimmäinen kuulostaa järkevältä, mutta mites tuo 18 volttia, voipiko se olla niin että se rikkoo akun ajan kanssa? Voiko se "kuivattaa" akun? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aika raju jännite-ero. Eli ekat vakio kysymykset eli onko akut edes suunnilleen samanlaiset, ja mistä radion virta on otettu?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ei ole vain toisesta akusta otettuja 12V kytkentöjä, niin akut on muuten finaalissa ja pyytää pääsyä vaihtoon. Pelkän toisen akun vaihto ei kannata, koska se vaihtamatta jäänyt alkaa heti syödä sitä uudempaa pilalle. Siksi pitää olla mahdollisimman samanlaiset akut, olipa ne sarjassa 24V tai rinnan 12V kytkettynä.
__________________
Jukka |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Monesti mainittu mutta mainitaan nyt vielä kerran... Vaihtakaa 24V järjestelmän akkujen paikkoja keskenään vaikka kerran-kaksi vuodessa.
Ne ei lataudu sarjaankytkettynä tasaisesti niin tällä paikkojen vaihdolla akkujen elinikä pitenee. 29V latausjännite alkaa olla yläkantissa. 14.5V/akku ja sen yli mennessä alkaa akut turhaa "kiehua" kuivaksi. Viimeksi muokannut Mika_T : 03.07.2014 19:03 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kuorma-autoissa näyttää mittarit aina luokkaa 27,8-28,0V jännitteeksi. Mulla näyttää hoojiissa startille menevän akun navan ja moottorin rungon välille aika lailla tasan 28V koneen käydessä. Harvemmin taitaa mennä niin, että se olis se laskennallinen 14,4V x 2, Mulla on yleensä ollut toi akkujen lepojännite hoojiissa jotain luokkaa 12,6V ja 12 volttisessa hiluxissa taas sen 12,8V per akku.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 04.07.2014 16:45 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
24v sähköistä | juhis75 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.01.2013 20:15 |
Myyty Auto vahvistin 24v | simppa | O/M/V Muut | 1 | 11.12.2012 20:41 |
Myyty Kawazaki ZX-9R Vaihto:Auto?. Patrol ARB/24V-vinssi/... | MehtäSika | O/M/V Ajoneuvot | 21 | 11.09.2009 11:56 |
Hiluxin sähköistä.. | Russel | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2007 11:08 |
Rangen sähköistä? | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.09.2006 21:07 |