Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2014, 17:39
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

24V auto sähköistä


Paljonko on 24V autosähkö järjestelmässä
latausjännite ?
Onko se n.28,8V ?

__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2014, 17:43
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Yli 28 lataa patrolli ainakin.. en nyt just ihan tarkkaa muista mut tais olla melko lähellä tuota 28,8.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2014, 20:33
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

suunnilleen tuota hojokin työntää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2014, 14:35
kasaluu kasaluu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.12
Sijainti: Lappeenranta, Suomi
Viestit: 21
Perusasetus

Tulikin tuosta mieleen.

Patukassa laturi näyttää antavan 28-32 V.

Eikä siinä mitään, mutta ensimmäistä akkua saa vaihtaa vuoden kahden välein.

Kurkkasin nyt huvikseni että ensimmäiselle akulle tulee tyhjäkäynnillä noin 18 volttia jännitettä ja toiselle 13.2 volttia. Jälkimmäinen kuulostaa järkevältä, mutta mites tuo 18 volttia, voipiko se olla niin että se rikkoo akun ajan kanssa?
Voiko se "kuivattaa" akun?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2014, 16:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Aika raju jännite-ero. Eli ekat vakio kysymykset eli onko akut edes suunnilleen samanlaiset, ja mistä radion virta on otettu?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2014, 18:51
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kasaluu Näytä viesti
Kurkkasin nyt huvikseni että ensimmäiselle akulle tulee tyhjäkäynnillä noin 18 volttia jännitettä ja toiselle 13.2 volttia. Jälkimmäinen kuulostaa järkevältä, mutta mites tuo 18 volttia, voipiko se olla niin että se rikkoo akun ajan kanssa?
Voiko se "kuivattaa" akun?
Kumpikaan ei kuulosta oikealta. Riisu kaikki vain toiseen akkuun kytketyt 12V kytkennät lopullisesti pois (ei väliä kumpaan on kytketty) ja lataa kumpikin akku erikseen 12V laturilla täyteen. Jos ei tule kuntoon, laita uudet akut kaksi samanlaista. Jos on 24V järjestelmässä yhteen akkuun kytkettyjä 12V virityksiä, niin näin käy.

Jos ei ole vain toisesta akusta otettuja 12V kytkentöjä, niin akut on muuten finaalissa ja pyytää pääsyä vaihtoon. Pelkän toisen akun vaihto ei kannata, koska se vaihtamatta jäänyt alkaa heti syödä sitä uudempaa pilalle. Siksi pitää olla mahdollisimman samanlaiset akut, olipa ne sarjassa 24V tai rinnan 12V kytkettynä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2014, 18:58
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Monesti mainittu mutta mainitaan nyt vielä kerran... Vaihtakaa 24V järjestelmän akkujen paikkoja keskenään vaikka kerran-kaksi vuodessa.
Ne ei lataudu sarjaankytkettynä tasaisesti niin tällä paikkojen vaihdolla akkujen elinikä pitenee.

29V latausjännite alkaa olla yläkantissa. 14.5V/akku ja sen yli mennessä alkaa akut turhaa "kiehua" kuivaksi.

Viimeksi muokannut Mika_T : 03.07.2014 19:03
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.07.2014, 16:43
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Kuorma-autoissa näyttää mittarit aina luokkaa 27,8-28,0V jännitteeksi. Mulla näyttää hoojiissa startille menevän akun navan ja moottorin rungon välille aika lailla tasan 28V koneen käydessä. Harvemmin taitaa mennä niin, että se olis se laskennallinen 14,4V x 2, Mulla on yleensä ollut toi akkujen lepojännite hoojiissa jotain luokkaa 12,6V ja 12 volttisessa hiluxissa taas sen 12,8V per akku.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 04.07.2014 16:45
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
24v sähköistä juhis75 Tekniikka & Jutustelu 1 04.01.2013 20:15
Myyty Auto vahvistin 24v simppa O/M/V Muut 1 11.12.2012 20:41
Myyty Kawazaki ZX-9R Vaihto:Auto?. Patrol ARB/24V-vinssi/... MehtäSika O/M/V Ajoneuvot 21 11.09.2009 11:56
Hiluxin sähköistä.. Russel Tekniikka & Jutustelu 5 21.10.2007 11:08
Rangen sähköistä? Watti Tekniikka & Jutustelu 6 08.09.2006 21:07


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).