![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä mieltä porukka on jos turbottais bensakoneellisen kingcapin? Saako turbon papereita? Mitä joutuu tekemää/muuttamaan? jarrut?? Kestääkö kone kuinka isoja paineita? Vuoden -88 2.4z-moottorilla ja kilometrejä kertyny rielu 170tuhatta, eli aika vähän. Kuvia laittelen autosta heti ko käyn ottmassa! ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En muista et minkä verran on paineita annettu, mutta mikäli kestävää haluaa ni vaihtaa takoset vakioiden tilalle. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mistä mahtaa semmosia löytyä netistä? En ainakaan ole vielä törmännyt yhteenkään... Mistä vois kysellä paremmin näistä vapareitten turbotuksista kun tältä topicilta ei oikeen vastauksia irtoa...
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hola. Tuli sorruttua jenkki mallin king cabiin, kun tyttöyställe tarvitsi saada työmatkoja varten kulkine. Auto on siis -93 D21 pickup VG30E 4x4 ja automaatti.
Laatikko tulossa alta pois uudelleen rakennukseen ja aloin ihmettelemään miten tuon jakolaatikon kepin tulisi irrota? Keppi systeemistä kaikki muu irti paitsi alapään liitos mistä se liittyy akseliin joka menee jlaatikkoon sisään. Alapään kiinnitys ei ole tuohon akseliin booreilla(?), joten tulisiko koko akselin tulla vetämällä ulos laatikosta? Vai katkeaako tuo keppi jommasta kummasta nivelestään? En viitsinyt kepin nivelien kumeja alkaa särkemään, kun tässä vaiheessa ei millään jaksaisi tehdä lisävaurioita. Ihmetytti kun rekisteriotetta katselin, että autossa yllättävän pienet vetomassat painoonsa nähden. Jarrullisena vain 1000kg. Onko kaikki kc:t näinkin huonoksi vetojuhdaksi leimattuja? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Aluevaihtajan keppi...
Katoppa et oliko tässäkin siin noin puolessa välin alaniveltä ja sitä liikkeenrajotinta sellanen rauta kahdella pultilla kii?
Jos on, niin nuo kaks pulttia irti, niin lähtee se rauta irti (siin tappi) ja saat sen kepin sitten jakikseen mukana pois päävaihteistosta. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nooh eipä sen kanssa jaksa alkaa tappelemaan. Rautasahalla keppi juuresta poikki ja rojut tonttiin. Ehtiihän sitä sitten pöydällä katselemaan miten se tulisi oikeasti purkaa. ![]()
__________________
Nissan 300ZX Z31 Turbo, Nissan Pickup 3.0 V6, Ford Mondeo ST220 |
#7
|
|||
|
|||
![]() etualatukivarren tapit?
Elikkäs em. tukivarsien taka kumiheloja meinasin vaihtaa ja narahtikin poikki tukivarteen pultattu tappi (Joo, en tiedä millä nimellä noita pitäisi kutsua..)! Tämä tappi pultattu 2 läpi pultilla ja tapin päässä kierteet..
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vissiin riippuen hieman kokoonpanosta + koukusta on näissä vetomassoja tuonne 3000++kg luokkaan asti.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaapa joku, millä keinolla saa puslan ja pultin irti kinkapin takapään lehtijousesta ja siitä rungossa olevasta kiinnikkeestä?
![]() Mistäs löytyis uudet? ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Vetarin suojakumin vaihto
Kuskin puolelle pitäs alkaa sisenpi ja ulompi kumi vaihtaan ja en tuota ennen tehny nii miten tuo homma tehdään?mitä pitää ottaa huomioon jos joku osais kertoo vähä niinku askel askeleelta homman kulusta!
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
onko jollain kokemusta takapään iskareiden yläpään kiinnikkeiden siirrosta?
Onnistuu varmaan poraamalla esim. 5cm taaksepäin palkkiin reikä, ja pultti läpi? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nuavaan se valmistui pientä näpräystä ja leimalle. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mikähän lienee vikana kun hitusen jarruttaa niin auto ns.hyökkää jaa nyökkää hieman etuvasemmalle. Mitä vahvemmin jarruttaa sitä vahvemmin vetää..?
Käsijarru sisänsä toimii hyvin. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
olisko oikea etusatulan tapit jumissa? tai tappi? omassa oli vasemmalla liukutappi juntturassa ja pala otti vain puoliksi kiinni niin toiminta oli sama mutta veto oli vaan oikealle.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Nissania purkaessa polttoaineputket olivat todella huonossa kunnossa ja menivät käytännössä poikki. Tänään olisi tarkoitus ruveta laittamaan tankkia takaisin paikalleen. Koneelta tankille näyttää tulevan kolme putkea. Kaksi näistä on helposti ajateltuna meno ja paluu putket, mutta mikä tämä kolmas on ?
Enkä tarkoita nyt korvausilmaputkea, mikä tulee täyttökorkin kanssa samasta suunnasta tankille, vaan koneelta päin kolme putkea. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
missäs mahtaa olla vika kun nyt lyhyen ajan sisään menny pari kertaa kardaanin tukikumi/laakeri sydeemi rikki?se kumi ratkeaa irti siittä laakerin ulkokoolista.ristikot on ehjiä auto on nissan king cap vm87 4x4
tarkennetaan vielä että se ratkeaa sieltä laakerin alapuolelta ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voisiko perä vääntyä liikkeellelähdöissä niin rajusti, että käy tuon kannatinkumin päälle? Pitäis vissiin alkaa virittelemään traction baria... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |