Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2014, 16:05
nismoismo nismoismo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Mitä mieltä porukka on jos turbottais bensakoneellisen kingcapin?
Saako turbon papereita? Mitä joutuu tekemää/muuttamaan? jarrut??
Kestääkö kone kuinka isoja paineita? Vuoden -88 2.4z-moottorilla ja kilometrejä kertyny rielu 170tuhatta, eli aika vähän. Kuvia laittelen autosta heti ko käyn ottmassa!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2014, 18:21
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nismoismo Näytä viesti
Mitä mieltä porukka on jos turbottais bensakoneellisen kingcapin?
Saako turbon papereita? Mitä joutuu tekemää/muuttamaan? jarrut??
Kestääkö kone kuinka isoja paineita? Vuoden -88 2.4z-moottorilla ja kilometrejä kertyny rielu 170tuhatta, eli aika vähän. Kuvia laittelen autosta heti ko käyn ottmassa!
Saahan sellasen tehdä, kun sellasia on olemassakin jo.

En muista et minkä verran on paineita annettu, mutta mikäli kestävää haluaa ni vaihtaa takoset vakioiden tilalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2014, 21:40
nismoismo nismoismo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Mistä mahtaa semmosia löytyä netistä? En ainakaan ole vielä törmännyt yhteenkään... Mistä vois kysellä paremmin näistä vapareitten turbotuksista kun tältä topicilta ei oikeen vastauksia irtoa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2014, 17:01
Kinke Kinke ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 2
Perusasetus

Hola. Tuli sorruttua jenkki mallin king cabiin, kun tyttöyställe tarvitsi saada työmatkoja varten kulkine. Auto on siis -93 D21 pickup VG30E 4x4 ja automaatti.

Laatikko tulossa alta pois uudelleen rakennukseen ja aloin ihmettelemään miten tuon jakolaatikon kepin tulisi irrota?
Keppi systeemistä kaikki muu irti paitsi alapään liitos mistä se liittyy akseliin joka menee jlaatikkoon sisään. Alapään kiinnitys ei ole tuohon akseliin booreilla(?), joten tulisiko koko akselin tulla vetämällä ulos laatikosta? Vai katkeaako tuo keppi jommasta kummasta nivelestään? En viitsinyt kepin nivelien kumeja alkaa särkemään, kun tässä vaiheessa ei millään jaksaisi tehdä lisävaurioita.

Ihmetytti kun rekisteriotetta katselin, että autossa yllättävän pienet vetomassat painoonsa nähden. Jarrullisena vain 1000kg. Onko kaikki kc:t näinkin huonoksi vetojuhdaksi leimattuja?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2014, 19:26
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Aluevaihtajan keppi...


Katoppa et oliko tässäkin siin noin puolessa välin alaniveltä ja sitä liikkeenrajotinta sellanen rauta kahdella pultilla kii?
Jos on, niin nuo kaks pulttia irti, niin lähtee se rauta irti (siin tappi) ja saat sen kepin sitten jakikseen mukana pois päävaihteistosta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2014, 12:11
Kinke Kinke ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Katoppa et oliko tässäkin siin noin puolessa välin alaniveltä ja sitä liikkeenrajotinta sellanen rauta kahdella pultilla kii?
Jos on, niin nuo kaks pulttia irti, niin lähtee se rauta irti (siin tappi) ja saat sen kepin sitten jakikseen mukana pois päävaihteistosta.
Tukirauta on, mutta se on molempien nivelten yläpuolella ja tosiaan kahdella pultilla kiinnittyy jakolaatikkoon. Se sieltä on jo irti. Jenkkifoorumilta vakoilin, että alempi nivel olisi purkaantuva, mutta turhaan sen suojakumia ei viitsisi rikkoa. Sinällään en olisi yhtään yllättynyt, että koko keppihärdelli pitäisi nykiä laatikon mukana pois. Se kun olisi kovin nissan maista huoltoystävällistä suunnittelua. Tuon pidempi aikaisen harraste datsunin kanssa oppinut, että nissani puretaan rälläkällä ja kasataan mikillä.
Nooh eipä sen kanssa jaksa alkaa tappelemaan. Rautasahalla keppi juuresta poikki ja rojut tonttiin. Ehtiihän sitä sitten pöydällä katselemaan miten se tulisi oikeasti purkaa.
__________________
Nissan 300ZX Z31 Turbo,
Nissan Pickup 3.0 V6,
Ford Mondeo ST220
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2014, 09:47
JARPPI_EASTSIDE JARPPI_EASTSIDE ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.02.12
Sijainti: Lappeenranta, Finland
Viestit: 6
Perusasetus

etualatukivarren tapit?


Elikkäs em. tukivarsien taka kumiheloja meinasin vaihtaa ja narahtikin poikki tukivarteen pultattu tappi (Joo, en tiedä millä nimellä noita pitäisi kutsua..)! Tämä tappi pultattu 2 läpi pultilla ja tapin päässä kierteet..
Saako näitä mistään ehjiä, uusi tai käytettyjä? Vai pitääkö ruveta vedetystä akselista itse nakertamaan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.07.2014, 09:08
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kinke Näytä viesti
Ihmetytti kun rekisteriotetta katselin, että autossa yllättävän pienet vetomassat painoonsa nähden. Jarrullisena vain 1000kg. Onko kaikki kc:t näinkin huonoksi vetojuhdaksi leimattuja?
Vissiin riippuen hieman kokoonpanosta + koukusta on näissä vetomassoja tuonne 3000++kg luokkaan asti.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.07.2014, 13:14
nismoismo nismoismo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Kertokaapa joku, millä keinolla saa puslan ja pultin irti kinkapin takapään lehtijousesta ja siitä rungossa olevasta kiinnikkeestä?
Mistäs löytyis uudet?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.07.2014, 11:34
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nismoismo Näytä viesti
Kertokaapa joku, millä keinolla saa puslan ja pultin irti kinkapin takapään lehtijousesta ja siitä rungossa olevasta kiinnikkeestä?
Mistäs löytyis uudet?
Lämpöä ja voimaa. Jollakin palstalaisella tais olla semmonen allekirjoitus että "ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, mikä ei ratkeaisi tietämättömyydellä ja liiallisella voimankäytöllä".
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.07.2014, 08:27
walle81 walle81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.10
Sijainti: kalajoki
Viestit: 49
Perusasetus

Vetarin suojakumin vaihto


Kuskin puolelle pitäs alkaa sisenpi ja ulompi kumi vaihtaan ja en tuota ennen tehny nii miten tuo homma tehdään?mitä pitää ottaa huomioon jos joku osais kertoo vähä niinku askel askeleelta homman kulusta!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.07.2014, 19:36
nismoismo nismoismo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 18
Perusasetus

onko jollain kokemusta takapään iskareiden yläpään kiinnikkeiden siirrosta?
Onnistuu varmaan poraamalla esim. 5cm taaksepäin palkkiin reikä, ja pultti läpi?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.08.2014, 12:32
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus





Nuavaan se valmistui pientä näpräystä ja leimalle.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.08.2014, 13:07
Keinanti Keinanti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.07.14
Sijainti: Siilinjärvi (suomi, pohjois savo)
Viestit: 17
Perusasetus

Mikähän lienee vikana kun hitusen jarruttaa niin auto ns.hyökkää jaa nyökkää hieman etuvasemmalle. Mitä vahvemmin jarruttaa sitä vahvemmin vetää..?
Käsijarru sisänsä toimii hyvin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.08.2014, 18:19
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Keinanti Näytä viesti
Mikähän lienee vikana kun hitusen jarruttaa niin auto ns.hyökkää jaa nyökkää hieman etuvasemmalle. Mitä vahvemmin jarruttaa sitä vahvemmin vetää..?
Käsijarru sisänsä toimii hyvin.
olisko oikea etusatulan tapit jumissa? tai tappi? omassa oli vasemmalla liukutappi juntturassa ja pala otti vain puoliksi kiinni niin toiminta oli sama mutta veto oli vaan oikealle.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.08.2014, 10:36
JoonasL JoonasL ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.13
Sijainti: Turun läheltä
Viestit: 18
Perusasetus

Nissania purkaessa polttoaineputket olivat todella huonossa kunnossa ja menivät käytännössä poikki. Tänään olisi tarkoitus ruveta laittamaan tankkia takaisin paikalleen. Koneelta tankille näyttää tulevan kolme putkea. Kaksi näistä on helposti ajateltuna meno ja paluu putket, mutta mikä tämä kolmas on ?

Enkä tarkoita nyt korvausilmaputkea, mikä tulee täyttökorkin kanssa samasta suunnasta tankille, vaan koneelta päin kolme putkea.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.08.2014, 15:41
walle81 walle81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.10
Sijainti: kalajoki
Viestit: 49
Perusasetus

missäs mahtaa olla vika kun nyt lyhyen ajan sisään menny pari kertaa kardaanin tukikumi/laakeri sydeemi rikki?se kumi ratkeaa irti siittä laakerin ulkokoolista.ristikot on ehjiä auto on nissan king cap vm87 4x4
tarkennetaan vielä että se ratkeaa sieltä laakerin alapuolelta
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.08.2014, 07:39
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja walle81 Näytä viesti
missäs mahtaa olla vika kun nyt lyhyen ajan sisään menny pari kertaa kardaanin tukikumi/laakeri sydeemi rikki?se kumi ratkeaa irti siittä laakerin ulkokoolista.ristikot on ehjiä auto on nissan king cap vm87 4x4
tarkennetaan vielä että se ratkeaa sieltä laakerin alapuolelta
Tämä itseänikin kiinnostaa, omassa tosin ratkeaa yläpuolelta... Tällä hetkellä menossa kolmas jortaanin kannatinlaakeripaketti (ajoakin kuitenkin tullut kahdella edeltävällä muutama tkm/kpl).

Voisiko perä vääntyä liikkeellelähdöissä niin rajusti, että käy tuon kannatinkumin päälle? Pitäis vissiin alkaa virittelemään traction baria...
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 06:51 (GMT +2).