|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#252
|
|||
|
|||
Ajokäytös verrattuna omaan saman ikäseen mitsuun oli aika paljon erillainen, mutta tietysti näin olettaa sopiikin.
Öljyjä minäkin mietin, ja sitä myyjältä kysyinkin muttei myyjä ollut öljyjä ite vaihtanu joten ei tienny mitkä öljyt on sisällä. Ei vain tiiä arvaako tuota mennä ostamaan jos sieltä onkin vari-lokit hajalla. |
#253
|
||||
|
||||
Kaikki ulinat on niin suhteellisia, tuo meidän 380 tkm ajettu dieselkin tuntu hiukan jollottavan peristä ja raksuttavan koneesta KUNNES laitoin nuo special trackit alle, jo hävis em. äänet mielestä kun renGasäänet tuli esiin
Muutama päivä ajoa niin ei häirinnyt enää nekään Ja ahistaahan nää tiukkaa käännöstä vääntäessä kaikki, kun keskeltä alkaa ahistaa niin jostain sortaa, vaan kyl se molempiin suuntiin suht samalta pitäis tuntua
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#254
|
|||
|
|||
Niin vaan tuli yksi ulisija meidänkin pihaan, eli koeajolla jäi mukaan vm 2000 wj jeeppi bensa kutosella. Auto kun ei ole entuudestaan tuttu ja pikku vikojakin löytyi jo kotimatkalla nii kysellään neuvoja heti alkuun. näkyy olevan quatra drive neliveto eli olikos tämä nyt se heikompi malli ilman lukkoja vai lukko edes jossain?(kärsiikö tällä siis mennä kokeilemaan nelivetoa metsään vai pysynkö tiellä). sitten se varsinainen ensimmäinen huoli eli auto ei puhalla lämmintä vaikka säätimen ruuvaa punaiselle ja ilmastoiti on pois päältä, tästä löytyi jo paljon juttua hajoavista läpistä mutta tekeekö kukaan liike tälle mitään keskisuomi-itäsuomi alueella? auto vaihdettiin liikkeestä ja tarkoitus olisi saada heidät mukaan korjaustalkoisiin.
ps. itse autoon olen alkuun oikein tyytyväinen, kutonen oli pirteämpi kun uskalsin ennakolta odottaa ja erittäin vakaa ajettava huonollakin alustalla. |
#255
|
||||
|
||||
Se on varmaan Quadra-Drive, ja tarkoittaa että on Vari-Lokit edessä ja takana, tai ainakin uutena on ollut (yksi auto on tullut vastaan, jossa edessä ei ollut lukkoa, oli siis akseli vaihdettu joskus).
Läppäakselit siis poikki, kaksi tapaa korjata, joko pilkkomalla lämppäri purkamatta kojetaulua (en suosittele) tai purkamalla koko kojetaulu ja lämppäri pois ja korjaa uusilla osilla ja kasaus, menee about 18h kun näin tekee (tämä on ainoa tapa miten minä teen, en suostu silpomaan asiakkaan autoa)... Osat löytyy hyllystä, tosin pihalla on yksi auto joka odottaa ko toimenpidettä...
__________________
Killing time is not murder |
#256
|
|||
|
|||
Mikäs tossa lämppärin pilkkomisessa on ongelmana, siis jos ite tekee, tuskin sitä mikään korjaamo sillein tekee 18 h korjaamo velotusta on ainakin meikäläiselle iso raha ku joutuu ite tekemään melkein 18 pv töitä että saa maksettua, ja tiiän, kannattas ajaa polkupyörällä jos ei rahat riitä :-) Paljon lie menee koneen laskuun että saa 4 ja 5 suuttimen korjattua, aukon tekee tunnissa ja aukon umpeen kunnolla 3:ssa.
|
#257
|
|||
|
|||
Moottori purettu esille ja toimii normaalisti läpät tutkittu aukeaa ja sulkeutuu kuten pitää, soitto jamantille ja varmuus että tässä yhdellä nupilla säädettävässä mallissa ei näitä läppien vikoja ole ollutkaan. Lämppärin kennon letkut irti ja reilu huuhtelu vedellä ruskeaa vettä ja ilmeisesti paikkausaine klönttejä reilusti sitten koko moottorin huuhtelu eikä niin pahoja tukkeumia siellä, osat kiinni vedet koneeseen. Kone lämpiää kohtuullisen nopeasti mutta lämmintä ei vieläkään tule??? reilusti kierroksilla konetta lämmittäessä puhalsi jo hetken edes hiukan lämpimämpää mutta ei vielä ilman kierroksia eikä silleen että tuolla talvella pärjäisi. Ehdotuksia???. ps letkulla huuhdellessa vesi siis kiersi kumpaakin suuntaan lämppärin kennossa kunhan ensin aukesi ja tyhjeni aineista.
|
#258
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#259
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#260
|
|||
|
|||
Kenno ei vuoda tai vuotamisesta ei ainakaan todisteita syyläri vuota kyllä ja uusi tulee huomenna tai keskiviikkona. Huuhtelua on tarkoitus jatkaa kun siihen soveltuva aine selviää,pelkkä vesi ei tuota kaikkea "möhnää" poista kun vedenpaineen kanssa pitää olla varovainen. Ajelin vielä ns puhtailla vesillä tuollasen reippaan 100km pitää huomenissa kurkata miten puhdasta se esim syylärissä on
Ps. Neuvot kuuhteluun ja pesuaineeseen kelpaa edelleen. Pps. Onko bensakoneisten omistajat laitellut näihin etanolisarjota? Mistä kandee kysellä ja mitä maksaa? |
#261
|
||||
|
||||
Mistä aihiota tupla nivel kardaanin tekoon ? Onko hyviä vinkkejä ? Ristikot joka väliin niin lakkaa onkelmat korotuksen suhteen.
|
#262
|
||||
|
||||
Astianpesukoneaine, järkevällä annostuksella ja järkevän ajan, ja perään kunnon huuhtelu. Siis sinne järjestelmään.
Mieluiten sellainen aine, joka ei syö köykämiiniä.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#263
|
|||
|
|||
Onks tommosta konetiskiainetta, joka ei syövytä silumiinia... Viimeksi kun noista on ottanut selvää vm. -99 niin kaikki söi köykämiiniä... Tai ainakin niin varoiteltiin...
|
#264
|
|||
|
|||
Tök tök prkl..
Jeeppi on ruvennut pitään meteliä liikkeellelähtiessä.. Kun pistää vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle niin takaa kuuluu muutaman kerran sellan tök tök tök tök ääni.. Nopeuden kasvaessa ei kuulu mitään ääntä. Eilen kiskoin lavettia ja moottorijarrulla kuulu isommassakin nopeudessa saman moista meteliä.
No ostin uudet ristikot takakardaaniin, kun aattelin et se pitäs meteliä. Etummainen oli ihan timmi ja takimmainen ihan hiukan nahee niin vaihdoin pois. Tökötys ei sillä loppunut Siinä sit rengasta vemputtaessani P silmässä kattelin et akseli pääsee kiertyyn jonku verran rytkytyksessäni... MIllanen tuo nivel perämurikan päällä kolmiotukivarressa on, pusla vai pallonivel? Josko niissä olis syy tökötykselle, kun pinioni ja jakolaatikon akselit kääntyy hiukan eri linjan niin kardaani saa väljät liikkeelle??? Ideoita?
__________________
-MMC- |
#265
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#266
|
|||
|
|||
Tänään annettiin hieman ensiapua Jeepille Lavanelikon kanssa kun oli ilmestynyt uima-allas repsikan jalkatilaan. Ilmeisesti on vuotanut vedet sisään repsikan puolen kattotelineen etummaisesta kiinnityskohdasta, uitti sitä muuten kuskin puolellekkin katon välissä. Se on nyt valiaikaisratkasulla tukittu.
Jahka tossa puolenkuun tienoilla kerkee niin täytyy räjäyttää sisältä kaikki pois ja antaa lattiamattojen yms. kuivaa kunnolla ettei tarvii ruveta lattiaremppaa iha äkkiä tekee. Niin ja paikkoo vuotokohta kunnolla kun näkee mitä siä katossa oikein on.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99 MMC |
#267
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#268
|
||||
|
||||
ONko varma, ettei tule esim. tuulilasin reunasta (liimaus pettänyt), etuoven tiiviste rikki, tai ilmanvaihtosysteemin huohotus tukossa? Nuokin aika yleisiä vuotopaikkoja. Tosin jos kuskinpuolellakin on vettä, niin melkeinhän se täytyy katolta tulla..
Jos telineet lähtee yläkautta irti (pitäisi lähteä), niin eikös ne vain irti, putsaa kaikki vastinpinnat huolella, ja vaikka butyylikumimassalla tiivistää reikien kohdat. Muistaakseni tuota butyylikumimassaa käytetään ainakin asuntoautojen luukuissa yms., on pidempi-ikäistä kuin silikonit tai sikaliima.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#269
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#270
|
||||
|
||||
Eikös se pitäisi tiivistää ulko-, eikä sisäpuolelta? Jos on reiän ympärys ja kierteet tiiviit ulkoa niin eihän sisälle voi vettä päästä
Ainakin vanhemmissa Grandeissä ja Cherokeessa on sen verran kierteen ympärillä ylimääräistä matskua, että voi porata auki ja laittaa pykälää isomman kierteen. En tiedä miten WJ:ssä. Siinä olisi se hyvä puoli, ettei tarttisi purkaa sisäkattoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#271
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#272
|
|||
|
|||
Johan löytyi lämpöä jeeppiin, tyhjään kirkkaaseen lasinpesu pönttöön lämmintä vettä puolilleen ja sinne pullo syylärin pesuainetta ihan perus autotarvikeliikkeestä. Vielä pätkä kirkasta letkua joka sopii kennoston letkuihin sekä porakonepumppuun, onpa helppo katella kirkkaasta pöntöstö ja letkuista mitä sielä tuli ja vaihtaa suuntaa ihan koneen suunnanvaihtimesta(vielä on apparin jalkatilat kuivat joten ilmeisesti kenno ehjä). Samat liemet nyt myös koneessa pelkän veden kanssa ja meinasin antaa ollakkin syylärin vaihtoon asti, viisaammat kertokoon tekeekö siellä jotain hallaan jos pitää näinkin kauan?. Sitten niihin lisäkysymyksiin eli auto menossa öljyjen vaihtoon liikeeseen ensi viikolla, mitä peräöljyä tähän quatra driven periin?. Muistelin että jonpaan kunpaan nelikkoon jamant mainitsi käyvän vain yhden öljyn? ohjekirjan mukaista vielä raskaaseen käyttöön tarkoitettua öljyä kun löytyisi kuulemma heiltä hyllystä(käsitin että piti olla joku erikoisöljy). Toiseksi kyselisin naputuksesta joka kuuluu kiihdyttäessä kojelaudasta? ääni on vähän kuin puhaltimen moottori nakuttaisi mutta puhaltimen sammutus tai täysille kääntö ei ääneen vaikuta? väittäisin että kuuluu myös kevemmassa ajossa mutta hukkuu jo muihin vaihdelaatikon ja perien ulinoiden taakse, tosin näiden äänien toivoin ainakin vähenevän noiden uusien öljyjen myötä(tästä kellään kokemuksia?). Kolmanneksi kyselisin onko kellään tietoa missä alkuperäisen infinityn äänentoiston vahvistin voisi olla? katkaisin joutessani nokian autolineeseen menevät johdot ja pam soitin mykistyi, virrat tulee hakee kanavat yms muttä ääntä ei enää kuulu?. Kovasti taas kiitoksia jos joku jaksaa vastailla ja mulle saa tarjota alkuperäistä soitinta jossa cd soitin jos sellainen sattuu jollain olemaan ylimääräisenä.
|
#273
|
||||
|
||||
Vahvistin...
Takapenkin alla taitaa vahvistin olla.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#274
|
|||
|
|||
Siellä se on joo apparin puolella takapenkin alla/sisässä. Toimiakseen tarvii herätteen radiolta, ulkoa en ny muista että minkä värinen piuha se oli. Voin tarvittaessa tarkistaa.
Radiota vaihtaessa en muistanut aluksi tätä kyseistä piuhaa kiinnittää ja aiheutti kuvaillun kaltaisen oireen. Eli radio toimii mutta mistään ei mitään kuulu koska vahvari ei ole hereillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99 MMC |
#275
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 693 | 24.09.2020 09:37 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |