![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tässä vaiheessa alkoi auton laitto leimalle täydellä teholla! Kaikki jarrut tuli syynätä ensimmäiseksi, männät ulos ja sylinterit hiontaan sekä uutta tiivistettä. Ja hyvät tuli! Uudet öljyt joka reikään ja tottakai hitsiä vähän joka paikkaan, viime jännitys tuli kun runkonumeroa ei meinannut löytyä sitten millään.. Mutta onneksi paikannus ohjeiden mukaan sekin lopulta löytyi, vanhoissa bertoissa sehän on apukuskin runkoaisassa eturiipukkeen ja puskurin välissä. Tuli haeskeltua vähän taaempaa.. ![]() Myös jarrujen alipainesäiliö tuli tehtyä uusi, vanha oli horo ja vuoti. Sitten tulikin se suuri välietappi näille projekteille, rekisteröintikatsastus.. Ja läpihän se meni heittämällä! ![]() Mutta lopputulos oli tämä! Pihassa komia juuri leimattu bj! Ajatella että nuo pakurenkaat jotka alle tuli hankittua oli tarkoitus silloin jopa pitää alla.. ![]() ![]() Sitä ajatteli että nyt on oikein neliveto ja tollahan pääsee vaikka ja minne ja ehkäpä vielä poiskin vaikka renkaat oiskin vähän sileämmät! ![]() Nyt siis alkoi prokkiksen toinen iso sysäys, autossa oli leima ja uutta maalipintaa se tuntui kaipaavan! Siis purkuun ja hitsaamaan jälleen, tällä kertaa niitä asioita jotka ei leimalla paljon kiinnosta. Konepeltiä yms.. Ja pirusti hiontaa! Vanha konemaali piti saada pois kun ei tiennyt miten se tulisi suhteutumaan uuteen kaksikomponenttiseen normandur konemaaliin. Ja tuosta ei pitkä matka ollutkaan enää tähän. Pari päivää edellisestä tilanne näytti tältä!! Ja ajatella, tähän piti tämän tojon jalostus lakata.. Siinä oli metsälläkäynti autoa ja sillähän pääsee.. ![]() Joka tapauksessa tähän tilanteeseen pääsy suorastaan vaati pieniä pirskeitä joissa toitsua ihailtiin ja potkittiin renkaita, ja kaverit toi asian eteen mitäpä muutakaan kun dieseliä berttaan. (upposi lopulta kyllä omistajaan) ![]() To be continued..
Viimeksi muokannut Bj 40 : 24.06.2014 21:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
On muuten viimesenpäälle siisti BJ
![]() ![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa! Voi kunpa mullakin ois säilyny tuulilasinkehys ja lokarit noin hyvänä
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
komee bertta tykkää nappia painetaan
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Isot kiitokset kehuista! No arvaattekos jäikös nuo gummit sitten alle ja näin päästiin elämään vain rauhaisaa yhteiseloa autovanhuksen kanssa..? No ei ihan!
Nuo sirkkelit oli alla kokonaisen viikon, ainakin melkein.. ![]() ![]() ![]() Vaihdeltiin sitten mustia ja pyöreitä ristiin rastiin kavereiden kanssa ja minulle päätyi ensimmäiset MMAAAstokumit! Mahottoman muhkean näköiset allterrainit mangelseilla, 255 jottain oli koko.. ![]() ![]() Pari kuvaa todisteeksi moisista maastogummien aatelisista! Huomatkaa mahtava rekan takapönttö (vaimennin), ei muuten ahistanut! Noilla eväillä mentiin kesä ja mittarivirhekkin pienentyi vähän mutta jäi sitä vielä ihan omiksi tarpeiksi.. ![]() Syksyllä piti saada sitten talvinakkia alle, olihan bj minulla aivan käyttöautona eikä harrastepelinä. Metsästysharrastuksen yhteydessä kun sai vielä harrastaa motorsporttia niin mikäs sen mukavampaa! ![]() Mutta mitäs sitten tapahtui, autoon piti ruveta ihme viivoja koristeeksi vaikka muodot oli ennestään kun madonnalla!! ![]() No joku päähänpisto oli iskenyt ja kylki tuli rälläköidä auki!! ![]() Ja kun siitä oli selvitty niin vielä isompi järkytys oli kun siihen ilmestyi joku tuollainen helvetin ruma räystäskouru! Poikakin tuumi että hyi helvetti kun on ruma! Pakko sitäkin oli rälläköidä!! Vähän siedettävämpi, mutta ei näytä vaan hyvältä.. Miksi ihmeessä siis moiset piti saada?? No joulupukki tuli etuajassa (kuten miehet yleensä) ja toi tuollaset gummit talveksi. Extreme avalanche 265/75r16. Ja taas kiireellä konttorille merkkaamaan koko ylös kun on kerran kauheat monsterigummit saatu hankittua! Eikä isommat edes alle mahtuisi, näkeehän sen tuosta kuvastakin! ![]() Tällä setillä talvi tuntui menevän kivasti ja jänis safareilla etenemiskyky oli ihan kelvollinen. ![]() Sitten taas rakentelu hammasta alkoi kolottaa, tallin pyödälle ilmestyi outo kasa hi-tech metallikikkareita mustalla kumilla maustettuna.. Minnes nuo menee!? No sinne akseleitten kaveriksihan ne meni! Sivuprofiilia!! Tulihan renkaalle taas kivasti tilaa pyöriä! Ei ahdistele enää rengas pyöränkaaria.. ![]() Mutta samalla tuli huomata että hieman kovahan siitä tuli ajella, no jouset herkistelyn alle ja ylimääräiset lehdet mäkeen!! Käytös parantui huomattavasti! Loppui töyssyissä tuntuva joustamattomuus ja jousituksen pintaherkkyys oli paaaaljon parempi kuin originelli kokoonpanossa. Kierrevieterihän on pintaherkempi ja nyt auto oli yläasennossaan pelkästään niiden varassa, ja mikä parasta tämähän näytti taas avaavan uusia portteja tuleviin rengasvalintoihin! ![]() Tästä on taas hyvä jatkaa.. Viimeksi muokannut Bj 40 : 25.06.2014 17:23 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ne ovat vain tarua tahi fotoshoppia!
Tuosta kyllä ihqu Bertta kuoriutuu. Sfarttiröörille ehkä kyllä kannattaisi miettiä päätyä uudestaan jos metsätieltä ajatus poistua... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tyylikäs Toyota! Mielenkiinnolla seurataan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei ois tuulilasin kehykset tai lokarit säilyneet tänne asti noin preameana ilman peltitöitä..
![]() ![]() ![]() Tuo autohan on ollut luultavammin myös kohtalaisen paljon kiertänyt aikoinaan, auton ikkunoissa oli kaikkia mahdollisia kengurumaan tarroja ja katolla oli isolle vesisäiliölle jonkun kaltainen "safariteline". Auto oli toiminut asuntovaunun veturina, siitä minun mielestä kertoo myös noissa kuvissakin näkyvät valtavat peilinvarret, asuntovaunupeilit?? En ole muissa nähnyt tuollaisia. Mutta kuten kuvista näki niin ei nyt noin paljon lunta enää ole! Kevään tullessa autoon piti taas harkita uutta kesärengastusta kun nuo allterrainit näytti vähän jo aneemisilta.. ![]() Tulipa sitten keväällä pyöriteltyä käytetty satsi 285/75 R16 mutiaisia auton viereen. Ja Kuten kuvasta näkyy nehän mahtui allekkin ihan hienosti! ![]() Auton sisätiloja tuli päivittää tuollaisilla matalilla säilytyslaatikoilla joihin mahtui liinoja, kirves ja muuta pientä tarvittavaa sälää. Äänieristykseksi tuli hätäpäissään liimailtua telttapatjaa, no eipähän äänet kumise ihan niin pitkään. Tuossa tuli olla varovainen ettei sitä survonut paikkaan jossa se voisi kostua ja aiheuttaa muhiessaan lisää korjattavaa pitkässä juoksussa. Tässä vaiheessa tuli lupailtua lähteä autolla ensimmäiselle tutun järjestämälle "makkaranpaistosafarille" joka on aika kiitettävästi kerännyt porukkaakin! ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No nyt kun tarkasti katsoo niin tuulilasinkarmista puuttuu pokkaus alareunasta
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |