![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaismassan muutokselle tarvitaan valmistajan (tai sen edustajan) lupa. Akselit ja vetopää tietysti tulee olla mitoitettu sen mukaan. Renkaiden kantavuuteen saa kärrykäytössä +10% lisää, eli ne ovat harvemmin ongelma.
Tietysti jos sitä kovin paljoa muutellaan (runkoa paloitellaan jne.), kärryn voisi tietysti ristiä jo sitten omavalmisteeksi. Silloin vastaat itse rungon kestävyydestä. Tällöin toki pitää ottaa huomioon tiukemmat valomääräykset sekä jarrujen ja vetopään vastaavuustodistus on myös löydyttävä. Oltava lisäksi E-hyväksytyt. Eli tulee siis kyseeseen lähinnä silloin kun akselitkin menevät uusiksi. Kärrystä tulisi siis papereissa uusi. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Peräkärryn kierrejouset | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.10.2007 12:51 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |
Peräkärryn talvirengastus | hector | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.11.2006 23:46 |
OT:Peräkärryn rengaskoko ? | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.07.2005 21:44 |
OT: peräkärryn vääntösauvajousituksesta | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.05.2005 18:42 |