Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2014, 18:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ok.. no toisaalta ihan järkeenkäypää, koska onhan noissa isommissa Defeissä kuitenkin varsin reilu kantavuus taka-akselilla. Toisinsanoen vetareita lukuunottamatta tuon pitäisi olla kohtuu kestävä akseli

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.06.2014, 20:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Kuinka suoraan tollanen salisbury menis rangen alle? Tukivarsien kiinnikkeet/mitat, ja pinjonin pituus (-> kardaanin pituus) ja kardaanin laippa jne.?

Jarrut pitäis tietty vaihtaa, onko tuohon jotain helppoa levykonversiota?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2014, 05:09
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Kuinka suoraan tollanen salisbury menis rangen alle? Tukivarsien kiinnikkeet/mitat, ja pinjonin pituus (-> kardaanin pituus) ja kardaanin laippa jne.?

Jarrut pitäis tietty vaihtaa, onko tuohon jotain helppoa levykonversiota?

Verrattuna "Rover" perään (RRC/Disco1/Defe90)

Tukivarsien kiinnikkeet/mitat samat,leveys sama
Kardaanin laippa sama,pinioni hieman pidempi -> kardaani lyhempi

Saa suoraan myös levyjarrullisena (90-luvun alusta eteenpäin levyjarrullisia)

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 03.06.2014 05:12
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2014, 07:12
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Jarrut pitäis tietty vaihtaa, onko tuohon jotain helppoa levykonversiota?
Mulla on -87 rangen jarrut salisburyssä. Jarrusatulan korvake ei ole ihan bolt-on, mutta offroadpajalta saa suoraan sopivan. Koskaan en saanut rumpujarruja toimimaan hyvin, ei ehkä sovi rangen pääsylinterin kanssa yhteen? Tietty kilvelliseen rangeen on pakkokin vaihtaa levyt taakse.
Kardaani tosiaan on pakko lyhentää.
Jousilautanen ehkä eri, mutta aika pieni murhe?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2014, 15:46
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Kysytäänpä nyt tässä samalla kun liippaa likeltä asiaa. Onko noissa erimallisissa keskipalloissa eroa liikevaroissa tms. merkittävästi kun on säädettävää ja ei-säädettävää mallia? Muita nivelvaihtoehtoja? Pitäis Toisenmerkkiset akselit sovitella roveriin ja samallahan nuitakin juttuja hollais kohdalleen niin ei tarvi moneen kertaan tehdä samaa paikkaa. Yhden toteutuksen olen nähnyt että keskelle oli laitettu uniball nivel mutta tässä tapauksessa kyseessä ei ollut tieliikenteessä oleva auto.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2014, 15:49
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Säädettävien ja ei säädettävien liikeradoista ei ole tietoa mutta tarvikkeena(Suomessa?)
Muudään niveltä jossa on rajoittunut liikerata. Saattaa vakiorangessa toimia, mutta jos meinaa oikeesti joustatella niin liikerata ei riitä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2014, 15:54
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Tuollaiseen törmäsin netissä,on vaan pirun hinnakas (noin 400€ + rahti)

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2014, 16:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eikös nyt tuollaisen käikäleen äkkiä leikkele rälläkällä jostain riittävän paksusta latasta (mitä tuo nyt sitten onkaan, 20 milliä tjsp., vai onko niinkään paljoa?), siihen pylväsporakoneella kiinnitysreiät, ja jollain laadukkaalla uniballilla sitten tuo kiertyvä hässäkkä? Tuuppaa vaikka merivaseliinia uniballin ympäriltä täyteen ja tiukahko kumisukka ympärille pitämään pahimmat mähnät pois?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty JYTKY LR Defender 110 salisbury(ehkä dana 60) murikan panssari. Kuvat lisätty. ranke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 17.10.2012 14:05
Myyty Salisbury 4HA taka-akseli + Powr-Lok, Volvo Valp kany O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 30.07.2011 20:11
Ostettu Salisbury taka-akseli Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2011 21:13
LR S3 -1975 jakolaatikon takavedon puoleinen akselin tiiviste? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 5 28.07.2009 22:16
Ostetaan O:LR series takakardaani 109 salisbury hietsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.01.2009 15:52


Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).