![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tai teflonia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hieno Mog! Ite tein kompuran tuloilmalle kierukan kupariputkesta ja siitä eteenpäin kumiletkulla. Toimii.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas nyt sadepäivän ratoks vähän tarinaa kompuran asennuksesta.
Kompressorin purin irti romukassa olleesta kuorma-auton moottorista, en kyllä osaa sano minkä merkkinen mutta kuulema joku foordi. Osaisko joku sanoa, 6 mukinen ja jakopää 3 rivisellä ketjulla. Tuntomerkit on ainakin hyvät ![]() Kompura on Clayton Dewandre merkkinen. Alunperin jakopää vetoinen mutta sovitin hihnapyörän akselin päähän. Ja tuossahan se nyt on sovituksessa. Tässä suurinpiirtien saman tilanne ylhäältäpäin, kuvasta ei kyllä oikeestaan saa mitään tolkkua. Tein hihnan kiristimeen pikalukituksen niin että saan kiilahihnan irti ilman työkaluja ja muuta ähellystä, ei tuota kuitenkaan tarvitse maantiellä huristellessa. Kuvaa ei nyt pikalukosta ole. Ohjaamon takana olevan kaapin viereen tein telineen säiliölle ja alumiinista kairasin muutamat jakotukit. Ja koska mittarit on kivoja niin pitihän semmonen laittaa komentosillan puolelle. Muuten toimii paineilmat hienosti mutta kevennyksen kanssa on vähän mystiikkaa. Tyhjäkäynnillä ei lähde keventämään kovinkaan herkästi vaan paine keikkuu sinne 9 barin tuntumaan eikä oikeastaan mitään tapahdu. Kevennyksen ohjausventtiili vuotaa tarkotuksella painetta ulos tuossa kohtaa ja ilmeisesti vuotaa niin paljon ettei pienellä tuotolla lähde keventämään. Kierroksia kun antaa koneelle niin kevennys vähän yli 7 barissa. Mistähän moinen vois johtua? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jospa pientä päivitystä. Ei tälle oo kesän aikana oikeestaan mitään tapahtunu, ei oo ees ajettu. Nyt viikonloppuna kuitenkin nikkaroin vinssin kytkimeen paineilmasylinterin. Venttiili viel tarvis jostain löytää.
Sit kysymys tuosta vinssin jarrusta. Miten sen saa pitämään? Sorvasin päädyn suoraks, hioin jarrupalaa hiomapaperilla ja laitoin vielä tommosen kumipuskimen minkä kautta paineilmasylinteri painaa jarrupalaa tiukemmin rummun kylkeen. Silti kela pyörii melkein itestään. ![]() Varmaan pitäis se jarrupala vaihtaa mutta mikäs siihen ois hyvä? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hiabbia pukkaa. Siirsin nosturin toisesta autosta tohon nyt ainakii toistaseks. Koko hässäkkä on työnnetty lavapalkkien sisään vähä niiku tuppisovite oikeis kuormureis.
Tukitöppöset saa käännettyä ylös. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Söpöä !!
Millä töppösten pituussäätö ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Töppösissä trapetsiruuvit ja päässä paikka käsiveiville.
Kokeilin veivata takapyörät ilmaan ja aika kevyesti nousi. 24x5 ruuvit. |
![]() |
Luokat |
unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään unimog 411 osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2010 18:20 |
Myyty unimog 411 | VesaN | O/M/V Ajoneuvot | 24 | 16.08.2009 13:12 |
o: unimog 411 osia... | VesaN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.12.2006 15:04 |
M: MB Unimog 411 | simppa | O/M/V Muut | 12 | 09.01.2005 00:34 |
O:Unimog 411 osia | Racingrabbit | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2004 09:03 |