Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2014, 12:08
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Ei varsinaisia napalukkoja,mut ainakin tuos omassa -07 hilussa on etuperän kupeessa servomoottori joka irrottaa toisen vetoakselin yhteyhen etuperään.
Eli takaveto päällä ajettaessa pyörii etuvetarit ja tasauspyörästön pikkurattaat,mut tasauspyörästön kotelo,etuvälitys ja etukardaani on paikoillaan.
Samanlaista systeemiä käytti GM chevyn ja Gempsun lavamaastureissa,paitsi että servon tilalla oli tuskallisen hitaasti toimiva sähkölämmitteinen vahapatruuna.
Puuttuukohan minulta koko servo tuosta vai lieneekö sökönä. Pitääkö tuo kytkeä jostain erillisestä katkaisimisesta vai toimiiko servo ihan itsestään? Missä kohtaa etuperää tuo kyseinen kapistus on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2014, 12:43
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Puuttuukohan minulta koko servo tuosta vai lieneekö sökönä. Pitääkö tuo kytkeä jostain erillisestä katkaisimisesta vai toimiiko servo ihan itsestään? Missä kohtaa etuperää tuo kyseinen kapistus on?
Näitä on kait tuolla irroitussysteemillä sekä ilman. Ohjekirja ainakin tarjoaa kahta eri öljytilavuutta etuperään. Toinen 1,5L ja toinen A.D.D. järjestelmällä 1,7L
Miten lienee uutena määräytyny onko irroitussysteemi vai ei? Onko ollu kenties lisävaruste?

Pitäis toimia itsestään,samalla kun kytkee tai irroittaa nelikon kepistä.
Servo löytyy etuperän kyljestä,vetoakselin vierestä. Mötikän kyljessä olevassa tarrassa lukee A.D.D. jos tarra tallella.

A.D.D Automatic Disconnecting Differential
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.05.2014, 13:03
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Mikä on tossa ln 110:ssa se musta valoihin liittyvä poksi siinä tuhkiksen alla sen muovin takana? Vieressä on valojen summeri mutta mikä sen mustan tarkoitus on?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2014, 14:24
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

hilux ln65 478tkm ajettu 2L kone, vuosmallia -87.

Rupes ajon jälkeen pitämään erikoista kolinaa/pauketta(?),
kuuluu tyhjäkäynnillä, ja kaasua painaessa. Ääni ''seuraa'' kierroksia, eli kaasua painaessa tihenee ja kierroksien laskiessa harvenee.

Pellin alla normaalista poikkeava haju, muistuttaa vähän palanutta(?)
Ääni kuuluu aika perältä, missä on mm. lohkolämppäri.

Lauantaina safari, vaan ei taideta ajella. Kertokaas fiksummat missä vois olla vika ja minkälaisia vikoja teillä ollut?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2014, 21:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
hilux ln65 478tkm ajettu 2L kone, vuosmallia -87.

Rupes ajon jälkeen pitämään erikoista kolinaa/pauketta(?),
kuuluu tyhjäkäynnillä, ja kaasua painaessa. Ääni ''seuraa'' kierroksia, eli kaasua painaessa tihenee ja kierroksien laskiessa harvenee.

Pellin alla normaalista poikkeava haju, muistuttaa vähän palanutta(?)
Ääni kuuluu aika perältä, missä on mm. lohkolämppäri.

Lauantaina safari, vaan ei taideta ajella. Kertokaas fiksummat missä vois olla vika ja minkälaisia vikoja teillä ollut?
Jee 2-1
Alotetaan vaikka kiertokangen laakerit, kampuran laakerit, venttiilivälys...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2014, 21:07
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Hilux LN170 korotus


Terve

Tästä asiasta on juttua jo paljon mutta vielä lisää.
Auto on LN170 jossa on edessä 1,5" ja takana 2" korotuspalikat pallonivelten päällä ja jousipakkojen alla ja 31" kumit ja kaikki nämä rekisteriotteessa.

Saakohan tuohon vielä 2" korinkorotuksen?
33" kumeja ei varmasti saa?
Ja jos lisää korinkorotuksen niin kannattaako olla alkuperäset renkaat alla kun menee muutoskatsastamaan että kokonaiskorkeus pysyy pienempänä?
Toimiiko 33"/12,5 kumeille parhaiten 10" leveä vanne?
Vai 8" vanne -20 offsetillä?

Viimeksi muokannut Nikso : 27.05.2014 22:28
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2014, 21:59
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Terve

Tästä asiasta on juttua jo paljon mutta vielä lisää.
Auto on LN170 jossa on edessä 1,5" ja takana 2" korotuspalikat pallonivelten päällä ja jousipakkojen alla ja 31" kumit ja kaikki nämä rekisteriotteessa.

Saakohan tuohon vielä 2" korinkorotuksen?
33" kumeja ei varmasti saa?
Ja jos lisää korinkorotuksen niin kannattaako olla alkuperäset renkaat alla kun menee muutoskatsastamaan että kokonaiskorkeus pysyy pienempänä?
Toimiiko 33"/12,5 kumeille parhaiten 10" leveä vanne?
33¨ kumeja et saa laillisesti otteeseen. tuosta kopan nostosta en osaa sanoa, luulisin että saa ja varmaan selviää parhaiten kysymällä konttorista onko mahdollista nostaa koppaa viellä.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.06.2014, 10:51
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Terve

Tästä asiasta on juttua jo paljon mutta vielä lisää.
Auto on LN170 jossa on edessä 1,5" ja takana 2" korotuspalikat pallonivelten päällä ja jousipakkojen alla ja 31" kumit ja kaikki nämä rekisteriotteessa.

Saakohan tuohon vielä 2" korinkorotuksen?
33" kumeja ei varmasti saa?
Ja jos lisää korinkorotuksen niin kannattaako olla alkuperäset renkaat alla kun menee muutoskatsastamaan että kokonaiskorkeus pysyy pienempänä?
Toimiiko 33"/12,5 kumeille parhaiten 10" leveä vanne?
Vai 8" vanne -20 offsetillä?
Itellä on ln satakympissä 3" korin kototus otteessa että uskoisin että saat siihen ln170 kanssa sen 3" otteeseen. ( varmaksi en kyllä osaa sanoa)

Ja itellä kanssa 33/12,5/15 renkaat on kympin leveissä vanteissa ja toimii hyvin, ET mulla on -20 ja mahtuu hyvin kääntymään renkaat joka suuntaan ja pysyy kuvio laillisuuden sallimissa rajoissa kaarilevikkeen sisällä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2014, 01:23
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
hilux ln65 478tkm ajettu 2L kone, vuosmallia -87.

Rupes ajon jälkeen pitämään erikoista kolinaa/pauketta(?),
kuuluu tyhjäkäynnillä, ja kaasua painaessa. Ääni ''seuraa'' kierroksia, eli kaasua painaessa tihenee ja kierroksien laskiessa harvenee.

Pellin alla normaalista poikkeava haju, muistuttaa vähän palanutta(?)
Ääni kuuluu aika perältä, missä on mm. lohkolämppäri.

Lauantaina safari, vaan ei taideta ajella. Kertokaas fiksummat missä vois olla vika ja minkälaisia vikoja teillä ollut?
Nelosen tai kolmosen kangen laakerit...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.05.2014, 05:16
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
hilux ln65 478tkm ajettu 2L kone, vuosmallia -87.

Rupes ajon jälkeen pitämään erikoista kolinaa/pauketta(?),
kuuluu tyhjäkäynnillä, ja kaasua painaessa. Ääni ''seuraa'' kierroksia, eli kaasua painaessa tihenee ja kierroksien laskiessa harvenee.

Pellin alla normaalista poikkeava haju, muistuttaa vähän palanutta(?)
Ääni kuuluu aika perältä, missä on mm. lohkolämppäri.

Lauantaina safari, vaan ei taideta ajella. Kertokaas fiksummat missä vois olla vika ja minkälaisia vikoja teillä ollut?
ei taida hävitä ääni missään vaiheessa? kk-laakereita veikataan myös, aika simppeli homma vaihtaa jos ei ole kiertokanki kovin mennyt urille, muistaakseni tuon öljypohjan saa viellä aika herkästi aukikin, korjatkoon joku jos olen väärässä. liekko ahdettu?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.05.2014, 11:49
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
ei taida hävitä ääni missään vaiheessa? kk-laakereita veikataan myös, aika simppeli homma vaihtaa jos ei ole kiertokanki kovin mennyt urille, muistaakseni tuon öljypohjan saa viellä aika herkästi aukikin, korjatkoon joku jos olen väärässä. liekko ahdettu?

toistaiseksi vielä ahtamaton. Ääni ei häviä missään vaiheessa..
Kävin juttelemassa paikallisen moottorikoneistamoyrittäjän kanssa, ja käypi kotikäynnillä kuuntelemassa tuon. Osasi veikata selitykseni perusteella KK-laakereita, männäntappia(?!), tai kannesta pudonnutta kammiota?

Osathan ei kalliita ole jne.. Suapihan sen siellä tehtyä, vähän uskalti lupailla että lauantaiksi pääsisi jo safarille..

EDIT; Jyräytettiin hilma tulille, ja kappas, ääntä ei kuulunut! Vasta kun kierräteltiin, niin rupesi ääntä kuulumaan, ja tyhjäkäynnillä hävisi kokonaan. Tuumaili kokeneempi, että alottaisi venttiilinvälyksien säätämisestä.
Vielä mietin tässä miten se ääni on eilen kuulunut tyhjäkäynnilläkin..
Eli joku vois kertoa välykset esim. huolto-oppaasta ?

Viimeksi muokannut Ab3 : 26.05.2014 13:03
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.05.2014, 03:01
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
toistaiseksi vielä ahtamaton. Ääni ei häviä missään vaiheessa..
Kävin juttelemassa paikallisen moottorikoneistamoyrittäjän kanssa, ja käypi kotikäynnillä kuuntelemassa tuon. Osasi veikata selitykseni perusteella KK-laakereita, männäntappia(?!), tai kannesta pudonnutta kammiota?

Osathan ei kalliita ole jne.. Suapihan sen siellä tehtyä, vähän uskalti lupailla että lauantaiksi pääsisi jo safarille..

EDIT; Jyräytettiin hilma tulille, ja kappas, ääntä ei kuulunut! Vasta kun kierräteltiin, niin rupesi ääntä kuulumaan, ja tyhjäkäynnillä hävisi kokonaan. Tuumaili kokeneempi, että alottaisi venttiilinvälyksien säätämisestä.
Vielä mietin tässä miten se ääni on eilen kuulunut tyhjäkäynnilläkin..
Eli joku vois kertoa välykset esim. huolto-oppaasta ?
kk-laakereita vakavasti veikkaan, tosin kaikki on mahdollista ja itsellä bensa autosta mennyt yhdet jos toisetin kk-laakerit, mm vastaavalla tavallakin on käynyt muija ajeli auton pihaa rupes kilisemään ja sammutti, aamulla kattelin sitten ettei kuulu mitään ääntä hento säpätys kuulu, öljypohja irti ja kiertokanget auki niin kahdessa oli laakerit luiskahtanu päällekkäin, tästä syystä itse epäilen että sinullakaan ei tyhjä käynnillä kuulu tuota ääntä, mutta kaikki on mahdollista ja tuskin ne pahitteeksikaan olisi vaihella sinne.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.05.2014, 20:48
Kumpumäen seppä Kumpumäen seppä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.05.14
Sijainti: Hollola
Viestit: 11
Perusasetus

Uutena jäsenenä täällä tarkoitus olis alkaa kohta laitteleen kuntoon muuteman vuoden seissyttä -82 Hiluxia. Auto on jäänyt katsastamatta ja sitä myötä seisontaan lähinnä ruostevaurioiden takia. Sen verran siinä olisi harsittavaa, että tekisi mieli nostaa korikin pois, ja puhaltaa korjata ja maalata runko ensin. Lava tuosta olikin jo pois, mutta millainen työ on hytin irrottaminen. Lähteekö sähköjohdot jostain suht helposti liittimestä irti, vai pitääkö irrotella johdot sovinnolla irti moottorista. No vesiletkut tietysti joutuu irrottelemaan, ja vaijerit, ohjausakselit jne. Onko mitään yllätävän työläitä juttuja edessä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.05.2014, 01:00
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Eipä siinä ihmeitä oo. Penssiini letkut meniköhän osaks korin kautta. Jarrutteluputket ja vastaavat. Kytkimen työsylinteri irti, tai sitte jostain muualta. Syyläriki kannattaa pois ottaa, rikki se kuitenki menee jos paikalleen jättää. Maa ja virtakaapelit...
Suurin osa pistokkeilla varmaan johdoista.
Ei se paha oo. Irrottaa sitä mukaa ku runko vielä roikkuu jonku piuhan varassa ;-)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.05.2014, 15:58
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Onks kukaan ostanu tollaseen ln 170:aan ns sanottuja sileitä umpioita tai pelkkiä laseja? liene kyllä samat umpion kaikissa. Kumpiki on halki ja pitäis uusia...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.05.2014, 16:35
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpumäen seppä Näytä viesti
Onko mitään yllätävän työläitä juttuja edessä.
Ne katkeilevat ruosteiset pikku pultit
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.05.2014, 22:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ne katkeilevat ruosteiset pikku pultit
Ja isot mistä menee kanta pyöreäksi
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 12:43 (GMT +2).