Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.05.2014, 20:01
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Onko tuota 2 koppasen bensa pajeron v6 3,5litrasta konetta käytetty missään muissa autoissa? Eli lähinnä uskaltaako tuommosta hankkia, että saako koneeseen mistään osia...?

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2014, 08:34
Mika28:n Avatar
Mika28 Mika28 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 220
Talking

Tuli vaihdettua 2,5td -92 Pajeroon ristikot.
Alkoi olemaan tärinä sitä luokkaa.
Noista äänistä sen verran että pahasti kun on löysää niin ujeltaa ja ääntää jonkin verran ja voi luulla askista tulevan näiden äänien.

Ihan omana havaintona. Molemmat etu ja takaristikot meni vaihtoon että pysyvät hetken kunnossa.

Nyt on ihan erimeno
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen
Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen)
Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen)
Suzuki Sj410 -83 (entinen)
Landrover Freelander -98 (Entinen)
Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2014, 18:19
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Onko tuota 2 koppasen bensa pajeron v6 3,5litrasta konetta käytetty missään muissa autoissa? Eli lähinnä uskaltaako tuommosta hankkia, että saako koneeseen mistään osia...?
Moottorikoodi on 6G74. Osia saa ainakin ulkomailta edullisesti. Suomesta tuskin löytyy muista kuin Pajeroista tuota moottoria.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2014, 19:02
köröttelijä köröttelijä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.14
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 10
Perusasetus

Pitkän pajeron takapuskuri


No nii nyt on taas päivä hitsailtu runkoa. Leimakin olis ihan näinä päivinä ja täytyisi uusi takapuskuri tehdä. Muuta ei käsissä ole kuin nuo pääty kappaleet. Koitin haulla löytää kuvia tai ohjeita, mutta en löytänyt "mallia" minkälaisen tekisi. Kuinkahan leimalla käy jos takapuskuria ei ole ollenkaan? Neuvoja ja kuvia kaipailisin. Niin ja vuosimalli on 1990.

Viimeksi muokannut köröttelijä : 29.05.2014 19:11
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2014, 20:37
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Mitä kylmäainetta pajeron gen2, -92 ilmastoinnissa on? R134a vai?

En löydä autosta tarraa, eikä käyttöohjekirjassakaan ole mainintaa..
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2014, 21:40
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mitä kylmäainetta pajeron gen2, -92 ilmastoinnissa on? R134a vai?

En löydä autosta tarraa, eikä käyttöohjekirjassakaan ole mainintaa..
Alunperin pitäis olla R12, mutta on kai niitä muutettu myös R134a:lle.

Ainakin tuossa omassa Pajerossa on vaihdettu huoltoliitin R134a malliseen, joten sellaiset siellä lienee ollut sisälläkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.05.2014, 18:20
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Alunperin pitäis olla R12, mutta on kai niitä muutettu myös R134a:lle.

Ainakin tuossa omassa Pajerossa on vaihdettu huoltoliitin R134a malliseen, joten sellaiset siellä lienee ollut sisälläkin.
Hmm, eli suurin ero vissiin noissa liittimissä... liittimien googlaus tuotti tuloksen eli vanhat r12 liittimet tossa on. Pitää pyytää töissä kylmämiehiä lisämään ainetta.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.06.2014, 09:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Hmm, eli suurin ero vissiin noissa liittimissä... liittimien googlaus tuotti tuloksen eli vanhat r12 liittimet tossa on. Pitää pyytää töissä kylmämiehiä lisämään ainetta.
Ei voi laittaa r12 tilalle r134a:ta, se on paljon hienompi molekyylisempää ja tulee noista vanhoista letkuista läpi. Kannattaa soittaa jollekkin huoltofirmalle jotka täyttelee jääkaappeja jne, niillä on monesti vermeet jolla saa laitettua jotain "korvaavaa" kylmäainetta tonne järjestelmään.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.05.2014, 12:17
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja köröttelijä Näytä viesti
No nii nyt on taas päivä hitsailtu runkoa. Leimakin olis ihan näinä päivinä ja täytyisi uusi takapuskuri tehdä. Muuta ei käsissä ole kuin nuo pääty kappaleet. Koitin haulla löytää kuvia tai ohjeita, mutta en löytänyt "mallia" minkälaisen tekisi. Kuinkahan leimalla käy jos takapuskuria ei ole ollenkaan? Neuvoja ja kuvia kaipailisin. Niin ja vuosimalli on 1990.
Itellä ei ollut 2katsastuksessa takapuskuria ollenkaan ja aina kelpasi,toki rungon päät oli leikattu kokonaan pois eli perässä ei ollut ulokkeita.
Tolleesti http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsub....jpg/_full.jpg
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2014, 00:10
Joonastorm Joonastorm ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.05.14
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 2
Perusasetus

Pajero jakopää hajoaa...


Eli ketju alkoi ronklottamaan komeasti, 2.6 bensa kone, vm 90, mistähän sais jakopään korjaussarjan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.05.2014, 06:47
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja köröttelijä Näytä viesti
No nii nyt on taas päivä hitsailtu runkoa. Leimakin olis ihan näinä päivinä ja täytyisi uusi takapuskuri tehdä. Muuta ei käsissä ole kuin nuo pääty kappaleet. Koitin haulla löytää kuvia tai ohjeita, mutta en löytänyt "mallia" minkälaisen tekisi. Kuinkahan leimalla käy jos takapuskuria ei ole ollenkaan? Neuvoja ja kuvia kaipailisin. Niin ja vuosimalli on 1990.
Alkuperäinen on tän näköinen LINKKI Se on semmonen peltihärpäke mikä on vain monesta kohtaa kiinni, voi olla mielenkiintoinen työstää.
Mutta mielestäni ei takapuskuri ole lain mukaan pakollinen näin vanhassa, korjatkoon joku jos olen väärässä.
Helpointa on varmaan tehdä palkkipuskuri tai putkesta jonkuinnäköinen.
esim. LINKKI tai sitten jos haluaa nähdä vaivaa niin TÄLLÄINEN

__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.06.2014, 08:09
köröttelijä köröttelijä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.14
Sijainti: Sahalahti
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Alkuperäinen on tän näköinen LINKKI Se on semmonen peltihärpäke mikä on vain monesta kohtaa kiinni, voi olla mielenkiintoinen työstää.
Mutta mielestäni ei takapuskuri ole lain mukaan pakollinen näin vanhassa, korjatkoon joku jos olen väärässä.
Helpointa on varmaan tehdä palkkipuskuri tai putkesta jonkuinnäköinen.
esim. LINKKI tai sitten jos haluaa nähdä vaivaa niin TÄLLÄINEN

Onkohan tuon puskurin oltava irroitettava? Olis vaan helppo hitsata noihin rungon päihin palkki/putki. Kiitos selventävistä kuvista,katotaa mitä leimamies huomenna sanoo,nyt ei ole mitään puskuria ja rungon päät on paikallaan.

Viimeksi muokannut köröttelijä : 01.06.2014 08:16
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).