Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.05.2014, 18:17
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Perusasetus

Moi, just hitsasin omasta nuo putket koppaan kiinni. Mig ja ihan perus musta lanka esim. Esab OK 12.51, mulla seoskaasu. Tai puikko OK48.00. Pinnat niin puhtaaks ku mahdollista, öljyt pois sieltä välistä, jos saat. Hitsaus reilulla energialla, saa käydä kuumana. Ite hitsasin neljässä pätkässä vastakkaisilta puolilta, mut mulla oli jigi kiinni. Ei vääntyny mihinkää. Ja antaa jäähtyä hitaasti ja vapaasti. Hyvä tulee.

Vastaa lainaten
Vanha 21.05.2014, 20:22
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Perusasetus

Isossa maailmassa kovasti jäähdyttelevät villan sisällä, mutta niitä oikeita tapoja varmaan on tässä(kin) asiassa paljon. Mulla on hiukan semmoinen pelko että pikkuinen hallittu vetely voi olla tässä akselissa vaan hyväksi, tuskinpa on enää putket linjassa jos saan jollain ilveellä väännettyä irronneen putken oikeaan asentoon
Vastaa lainaten
Vanha 21.05.2014, 20:44
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Perusasetus

Ei niistä villoista mitään haittaakaan ole, (mutta tuskin paljon hyötyykään, imho).Putsaat vaan hyvin ja tommonen lisäaine kuten yllä, tai vastaava muilta valmistajilta.
Vastaa lainaten
Vanha 22.05.2014, 05:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

esilämmitys vois tehdä hyvää, jossei muuta niin saapahan rasvat paistettua sieltä välistä pois. Ja ehkä vähentää jännityksiä. Mä oon esilämmittäny toholla omat kötöstykset ja saa sillä vähän mielenrauhaa ainakin.

ja heti hitsauksen jälkeen annoin viel tohoa saumaan ettö jäähtyis hitaammin + sauman koputtelut vasaralla asiantuntevan ilmeen kera.
Vastaa lainaten
Vanha 22.05.2014, 08:10
Veteraani+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
esilämmitys vois tehdä hyvää, jossei muuta niin saapahan rasvat paistettua sieltä välistä pois. Ja ehkä vähentää jännityksiä. Mä oon esilämmittäny toholla omat kötöstykset ja saa sillä vähän mielenrauhaa ainakin.

ja heti hitsauksen jälkeen annoin viel tohoa saumaan ettö jäähtyis hitaammin + sauman koputtelut vasaralla asiantuntevan ilmeen kera.
Toi asiantunteva ilme on tärkein onnistumiseen vaikuttava asia, työstettävä kappale vaistoaa heti asentajan epävarmuuden ja laittaa muuten heti hanttiin
Vastaa lainaten
Vanha 22.05.2014, 09:22
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Toi asiantunteva ilme on tärkein onnistumiseen vaikuttava asia, työstettävä kappale vaistoaa heti asentajan epävarmuuden ja laittaa muuten heti hanttiin
uskottavuutta lisää kaikenlaiset mittalaitteet esim. tönäri ,heittokello ja laserlinjari jutskista saa lisä pisteitä

oikeasti noi hitsataa ulkona sateessa migillä santakasassa ja homma viimeistellään lekalla pöllikasan päällä
Vanha 22.05.2014, 18:55
Veteraani+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
uskottavuutta lisää kaikenlaiset mittalaitteet esim. tönäri ,heittokello ja laserlinjari jutskista saa lisä pisteitä

oikeasti noi hitsataa ulkona sateessa migillä santakasassa ja homma viimeistellään lekalla pöllikasan päällä
No siksi täällä kyselenkin kaikkia hienoja asioita, että tulee professionaali vaikutelma

Tossa nurtsilla kuitenkin ryömin auton alle heppaamaan sen, turha sitä on purkaa, hyvät öljyt menee vaan hukkaan! 30 metriä 1,5 neliöistä jatkojohtoa ja valovirta muuntaja sen päähän, kyllä märät neljäkutoset aina yhden perän kasassa pitää! Heittokellot, laserit, mikrometrit ja muut transistorit tökin tohon hiekkakasaan pystyyn että ainaskin näyttää "ai nou vat ai äm dooin" meiningiltä

No joo, alustava suunnitelma vois siis olla "puhdistus"lämmittää kosanilla öljyt saumasta pois ja heti mikkiä perään jonka jälkeen villaa ympärille että saa käsivarret syyhyämään!
Sen jälkeen vahvike rautaa banjon kylkeen harkitusti heppaillen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Range Rover "pepe de mule" imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 21.01.2003 08:33

Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).