|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Onkohan rakennusteknisesti mitään haittaa siitä jos hitsaisi koko rungon umpeen? Tietysti hitsauksen pitäisi olla ilma- ja vesitiivis mutta loppuisipahan pelleily.
BJ:nkin runko kun on niittaamalla kasattu niin siinä on sisemmässä pystyseinässä jokaisen niitin kohdalla sellainen nyrkinmentävä reikä, ja tuon 42:ni rungossa on varmaan kymmeniä kiloja maa-ainesta... Jahka alan rakentaa autoa uuden rungon päälle, täytyy pohtia eri vaihtoehtoja, nimittäin kivempi olisi tietysti jos ei tarvitsisi huolehtia pesusta ja tukkoon menevästä kotelorakenteesta. Tietysti kiva olisi päästä käsiksi sinne välillä, ehkä pitäisi vain sikaflexillä ja peltiä reikien päälle ruuvaamalla tehdä ns. huoltoluukkuja. Näkeepähän sitten. |
#27
|
|||
|
|||
Moi,
Lainaus:
-Paavo PS. JF, luuletko että rungosta oikeasti sais riittävän tiiviin? Kun siinä on läpivientejäkin useita, tai ainakin rangen palkeissa on, niin mahtaako olla millainen riski sille etä se on vaan lähes tiivis, eli kosteus menee sisään mutta ei pääse ikinä pois? |
#28
|
|||
|
|||
Kannattaa miettiä kaks kertaa ennenkuin tekee mistään epäjalommasta kuin
haponkestävästä/ruostumattomasta tiiviin ja umpinaisen rakenteen. Vrt. esim mustasta tehdyt umpinaiset rakenteet autotrailereissa, joskus jopa hengenvaarallisia muille tiellä liikkujille. Jos rakenteesta ei löydy huokosia niin ainakin kondensioveden muodostumista on mahdoton estää. Aina umpinaiseen rakenteeseen mudostuu/pääsee jotain sisään muutei ulos. (Tuskin kenelläkään on rakenteen sisällä typpeä) Suosittelen avonaista ja sinkittyä rakennetta, jos haluaa huoletonta/edullista. Kertokaa jos tiedätte paremman ratkaisun. Note! This message was posted anonymously! |
#29
|
|||
|
|||
Voi pihkura, aina ei muista kirjautua.
________________________________________________ Yleisesti nestemäiset aineet lisää "Jutun" luistoa ja vähentää pitoa. |
#30
|
|||
|
|||
Siksi mainitsinkin sen tiiveyden. On muuten kohtuullisen haastavaa hitsata tiiviitä saumoja, tuli huomattua niin yhden rosterikaivohankkeen kuin ARBin asennuksen yhteydessä.
Mutta vasta eilen kävin rälläköimässä yhtä G-mersun runkoa, ja yllätyksekseni huomasin että se on tosiaan tehty umpikoteloperiaatteella, ja nähtävästi varsin onnistuneestikin vielä (sisältä suojaamaton mutta silti ruosteeton). Tiedä sitten onko tehtaalla joku koeponnistus noita varten, niin pienestä raosta se ilmakin pääsee liikkumaan ettei sitä todistettavasti silmällä voi havaita. Kaipa koko sauma pitäisi polttaa yhteen soittoon. Kunhan pohdin mitä tekisi tuolle yhdelle hyvälle rungolle jotta siitä tulisi vieläkin parempi. Näköjään jää fiksu viemäröinti ja suurimpien reikien tulppaus parhaaksi vaihtoehdoksi. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: HJ61:sen perämurikan sisällä oleva lukonOSTETTU | vm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.04.2008 20:29 |
Chevyn 12boltisen sisällä ylimäärästä roipetta? | kares | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.07.2007 00:15 |
O: 33" -34" /10,5"-12,5 renkaat (24h sisällä) | bj75 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 10.04.2006 15:21 |
KUIKA MONI VIHAA MUTAA | TimJus | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 30.03.2005 14:40 |
arvaa mitä rekan sisällä on???? | TimJus | Chit-Chat | 18 | 21.03.2005 23:36 |