![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Siis kestää kyllä se tinaus. Mutta kyllä se tinattu kohta vaan näkyy sieltä maalin alta kun oikeesta kohdasta kattoo.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Mikä idea siinä on, että happomaalia vedetään vaan harso eikä edes yhtä tasaisesti peittävää kerrosta? Jotenkin tuntuu järjen vastaiselta, että se harso peittää vaan osan puhtaasta pellistä...
|
#28
|
|||
|
|||
![]()
Mikäli joutuu hitsaamaan migillä kohtaa johon on joskus laitettu koritinaa niin millä tinan saa parhaiten pois?
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitääpä kysäistä teknoksen mieheltä kun teen maalitilauksen pajalle. En oo varsinaisesti specialisti näissä hommissa vaikka meillä maalausta onkin =) heh onneks toi teollisuuspuoli on vähän eri maailmaa ja osittain sen taikia Jeeppiin siltäpuolelta pohja ja pinnat nyt tulee toinen on se kustannus kun ei maksa maalit mulle mitään firma saa tukea sen varran mun harrastusta... |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Tina on pehmeetä, joten paikasta riippuen soveltuvia poistovälineitä on esim. lamellilaikka, hiekkapuhallus, kuumailmapuhallin, toho, viila jne.
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Eipä sais hioa!Lainaus:
Ainoat turvalliset poistamistavat on tinaviila (raspi) tai sulattamalla se pois niin ei leijju pölynä ilmassa eikä mene henkeen. Vaan kaikkihan sitä hioo millä vaan jos eteen tulee. Jos hiot niin KÄYTÄ hengitysuojainta ja aja katsojat pois tallista. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.05.2014 22:36 |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tinaamisessa ja tinan poistossa hyvä ilmanvaihto ja "tissiliivi" naamaan. ![]() Joskus kauan sitten tuli vahingossa(lue humalassa)hengitettyä tinahöyryjä. Joitakin päiviä tinaamisen jälkeen huomasin osassa kynsiä sellaisen viivan, jotka lähtivät pois sitä mukaa kun kynnet kasvoivat. En ole varma johtuiko se tinaamisesta, mutta sellainen mielikuva minulle on jäänyt ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Kai tänne pitää omakin mielipide laittaa kun näkemyksiä tuntuu olevan.
Kun hain viimeksi maalit automaalikaupasta huom! automaalikaupasta ei maalikaupasta tahi muusta sellaisesta niin kysyin heiltä kyseisen maalin käyttötavat. Kuinka ja miten mihinkin väliin kitti tulee. Noudatan tässä valmistajan edustajan ohjetta, en omaa kokemusta kun ne palkalliset autovärjäykset on jo 80-luvulta. Aineet ei ole enää samoja kuin silloin ja luotan, että se mitä valmistaja suosittelee tänään toimii enkä sekoittele oman pääni mukaan sekaan tärpättiä enkä tervaa enkä kittiä jos ei valmistajan ohjeissa niin kerrota. Pohja-, täyttö- ja pintamaali oli saman valmistajan ja niin oli kittikin. Tässä järjestelmässä kittaus tulee pohjamaalin päälle. Voi olla, että jollain muulla maaleilla tulisi alle. Yleensä aineet toimii parhaiten kuten valmistaja suosittelee, eikä niin kuin vuosikymmeniä sitten on opetettu (varmasti toimii niinkin jos ei ole mikään siitä asti muuttunut). Eilen maalattu maali on jo maalattu ja huomisen maalille on eri ohjeet kuin tänään. Muutoksia tulee pikkuhiljaa ja maalaajien kannattaa muuttua mukana. Kitti siis siihen väliin mihin se parhaiten sopii ei välttämättä sinne minne sen itsepintaisesti haluaa. Pölynpoistovarustus on kätevä keksintö kulmahiomakoneella hiottaessa mutta ei sekään kaikkea lyijypölyä ime joten kannatta suojautua ja minimoida sen koritinan hionta ainakin pölyävästi.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Kävin tänään automaalikaupassa, jossa myyjä on kokenut automaalari. Kertoili, että esim. SEM:n järjestelmässä kitti tulee alle, sitten happomaalia peittävä ohut kerros ja lopuks hiontaväri ja pintamaali. K2:n maaleissa happo tulee peltiä vasten ja sen päälle kitti, hiontaväri, pintaväri.
Kertoili, että jos haluaa tosi hyvän, niin vetää (aineiden yhteensopivuus ja valmistajan suositukset huomioiden) hapon pohjalle, sitten epoksiväri, kitti, hiontaväri ja pintaväri. Jonkun rahamiehen työkoneen olivat tälleen maalanneet, kun piti saada kestämään vähintään kymmenen vuotta ruosteettomana. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#36
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama homma vähän alumiinin kanssa siinäkin pohja harsotetaan ensin jotta saisi paremman tartunnunan sitten väli ja pintamaalille.... Tai kun maalataan sinkittyä siinä kanssa sama homma tosin kuumasinkittyähän pitäisi päästä maalaamaan muutaman päivän päästä sinkityksestä ja kosteutta ei saa olla sitten yhtään... Sinkistä nousee kosteus toooosi helposti kuplina pintaan... Mutta joo pikkasen kiireitä pajalla uusien hommien kanssa niin ei ole kerennyt tekemään jeeppiä yhtään mutta ens viikolla vois olla taas mahiksia... |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Sitten jos ja kun kittiä joutuu käyttämään, mitä laatua kannattaa hankkia. Omat kokemukset yli kymmenen vuoden takaa. Silloinkin biltemalainen taisi olla aika kuraa... Jos seuraavaksi vaikka jotain hyvää.
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Joo en oo kanssa tän kanssa kerennyt painimaan kun muka kiireitä töissä.
Pikkusen saanut tinailtua toista kylkee ja metrin verran helmaa tinailematta. Mutta juu tuo kitti laatu kiinnostaa itseäkin. Saan helpoiten itse wurtin kautta heidän tavaraa mutta ei ole kokemusta käytöstä tai kestävyydestä. Olisko noista ns elastisista kiteistä mihkään? |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Jos suoraa pintaa haluaa niin pitää olla hyvä hiontatuki ja hioa ristiin viistoon. |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllä mulla on useampi hiontatuki, pisin metrinen kahdella kahvalla ja ristiin viistoon juurikin hionut kasikymppisellä. Sen kyllä vaan huomaa, kun vaihtaa kittimerkkiä paskasta parempaan, että mikä ero siinä levityksessä ja hionnassa on. Ite oon tykästynyt nyt siihen, että kasikymppisellä oikasen ja sitten naarmut kitillä tasaseks ja hionta 240->360. Tollasella kakkakitillä ei tuppaa saamaan noita naarmuja millään pinnan tasoon, vaan kittiä tulee väkisin paksumpi kerros ja sitten ei meinaa millään 240 enää toimia.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 15.05.2014 21:15 |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Ne kitit, joita on tullut kokeiltua on aika hyvin hioutunut kun olen laittanut helpis sähköllä toimivaan epäkeskohiomakoneeseen karkean hiomapaperin tai rälläkällä ja jollain sopivalla laikalla muotoillut muotoja.
Yksi kikka, josta ei ole vielä pitkältä aikaa kokemusta, että olenkin laittanut joihinkin kohtiin Wurthin polymeerimassaa. Oliko nyt joku oven kulma, jossa tavalliset kitit ei meinannu pysyy kiinni ja vaati kuitenkin pientä tasoittamista ja tuntui, että minun tarkoituksessa polymeerimassa on kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto... |
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
80 oikeestaan vaan suurimmat rosot pois, jos vetää 80 suoraan pinnan tasalle niin jää monttu kitin kohdalle. Aina pitää jättää työstövaraa kitissä seuraavalle eli hionommalle paperille ja 360/400 sitten loppu suoristus ja reunojen tasoitus. Ei ole mitään järkeä kitata ja kitata, ja sen jälkeen hioa kitti pölynä lattialle. Ja paljon pystyy estämään turhaa työtä kun käyttää hyvää lastaa kun kittaa, eikä vedä turhaa kakkua siihen kitattavaan kohtaan. |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Mä ajattelin tehdä nyt näin hdj korin kanssa.
1. hiekkapuhallus koko koriin 2. maalaus teknodur primer 5 3. Rustekorjaukset ja mahdolliset tinaukset. 4. pohjamaalaus korjattuihin kohtiin. 5. kittaus ja hionta. 6. pohja uusiksi tarvittaviin paikkoihin 7 pintamaali teknodur 0150 Tiedä sit kuinka vituiks menee ![]() Viimeksi muokannut Mikko_L : 16.05.2014 10:19 |
#45
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla on mun mielestä hyvin kerrottu pohjatöistä ja maalauksesta ja tuolta olen koittanut apinoida asioita: http://www.torinoproject.com/tech/to...aintwork_4.htm Oikeasta reunasta Paintingin alta aukeaa vaikka mitä lisäsivuja asiaan. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Yritetään varovasti
![]() ![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]()
saattaa mennä sellaseks perunasäkiks ettei sitä usko ittekkää
![]() mihkä käyttöön tollanen aseton ohenne on? |
#49
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta kyllä pitäis onnistua paineet niin alas kun mahd. ja todella viistosta puhaltaa pieniä aloja kerrallaan. Kyllä määkin vedin tosta kitit pois ja teräsrakeella vielä. Tosin ei kyllä ihan ovia ja nokkapeltejä vedelty kokonaan vain reunoilta ne oli vieä hyvässä kuosissa ja selvis hiomalla. |
#50
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mä olen pitänyt hiekkapuhallusta fiksuna siellä missä on ruostetta tai muuten jotain epämääräistä, joka on irtoamassa. Jos ruostetta ei ole, riittäs varmaan hionta vaikka vesihiomapaperilla ja siihen sitten päälle Teknodur pintamaali. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Mokin pohjatyöt ja pystytys. | H_Nietu | O/M/V Muut | 3 | 13.03.2010 09:58 |
Tarjotaan osaavalle Hiluxin maalaus ja pohjatyöt | dragonfly | O/M/V Muut | 6 | 08.06.2008 21:15 |
Korin korkeapainepesusta??? | taksu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.08.2005 18:50 |
korin korotusta | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.07.2005 08:17 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |