Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2014, 10:08
JoonasL JoonasL ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.13
Sijainti: Turun läheltä
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Ite oon korjaillut runkoa 3mm pellillä, niitähän saa rautakaupoista. Ei muuta kuin rälläköit niin kauas korjattavasta kohdasta että löydät tervettä peltiä. Helpoiten saat tehtyä lokasuojan kaaren niin että otat terveeltä puolelta mallin.

Laita se peltiarkki sinne lokarin sisäpuolelle ja piirrä liidulla kaaren muoto siihen. Sitten menet ruostepuolelle ja kun olet rälläköinyt sen terveeseen peltiin saakka, laitat taas peltiarkin lokarin sisäpuolelle ja piirrät liidulla sapluunan suoraan peltiin. Sitten liitukohdista peltileikkurilla tai rälläkällä uusi kaari irti peltiarkista ja hitsailet kiinni. Ja ei tosiaan tarvitte olla mitään kolmemillistä siihen lokarin kaareen. Voin laittaa omasta projektista illan päälle sulle kuvan jos auttaa, sama homma tuli tehtyä muutama viikko sitten.

EDIT: Tuossa esimerkiksi peltiarkkia. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...tiarkki-79600/
Mulla on siis koko kylkipala olemassa tuohon uutena, rälläköin vanhan kaaren irti ja uusi tilalle. Se pellin kappale missä tankin luukku on kiinni, ja mihin täyttöputki kiinnitetään on hapertunut pahasti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2014, 20:55
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JoonasL Näytä viesti
Mulla on siis koko kylkipala olemassa tuohon uutena, rälläköin vanhan kaaren irti ja uusi tilalle. Se pellin kappale missä tankin luukku on kiinni, ja mihin täyttöputki kiinnitetään on hapertunut pahasti.
OHO! Huomasin tuon sun kuvan vasta nyt. Niihän tuo näyttää jotenkin haperolta. Jotkut ihmiset voi suorastaan kuvitella näkevänsä läpi tuosta haperosta kohdasta

Tankinpidikkeenhän voi pellistä väännellä ja hitsata mieleisekseen Otat vaikka apuja ehjän pidikkeen kuvasta?

Aiheesta toiseen: Onko olemassa joku helppo ja yksinkertainen tapa rasvata käsijarruvaijeri? Ja millä sitä kannattais rasvailla? Meinaan, tahtoo vähän jumia ja katsurit arvostaa kuulemma jos käsijarru toimii?
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2014, 16:15
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
OHO! Huomasin tuon sun kuvan vasta nyt. Niihän tuo näyttää jotenkin haperolta. Jotkut ihmiset voi suorastaan kuvitella näkevänsä läpi tuosta haperosta kohdasta

Tankinpidikkeenhän voi pellistä väännellä ja hitsata mieleisekseen Otat vaikka apuja ehjän pidikkeen kuvasta?

Aiheesta toiseen: Onko olemassa joku helppo ja yksinkertainen tapa rasvata käsijarruvaijeri? Ja millä sitä kannattais rasvailla? Meinaan, tahtoo vähän jumia ja katsurit arvostaa kuulemma jos käsijarru toimii?
Onko vaijeri varma kohde, joka jumii?

Näissä tuppaa se vipu kilvenläpi jumia, ja sit se rummun sisällä oleva keinu, johon tulee kaks vaijerinpätkää kii. Itse omaan nuo molemmat auoin vuosi sitten ja vähän herkistin... Edelleen pelaa, ja ei jää päälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2014, 21:15
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Onko laakeri väljä vai miksi napalukko irrotettuna navan läpi tuleva vetoakseli hölkkäsee navassa ylös alas jonku millin?... Ei liiku pitkittäis suunnassa.. Pitäskö olla ns. timmi sovite?

Rengasta heiluttamalla ei tunnu välystä missään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.05.2014, 09:39
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Onko vaijeri varma kohde, joka jumii?

Näissä tuppaa se vipu kilvenläpi jumia, ja sit se rummun sisällä oleva keinu, johon tulee kaks vaijerinpätkää kii. Itse omaan nuo molemmat auoin vuosi sitten ja vähän herkistin... Edelleen pelaa, ja ei jää päälle.
Joo, vaijerin rasvailin aika vekkulilla konstilla.. Kävin hakemassa apteekista peräruiskepussin ja laitoin sisään sopivaa öljyä ja käsijarrukahvan päältä annoin tippasta sisään. Siinä hytin takana sitten kiristimen kohdalta sama homma. Ensimmäistä kertaa annoin autolle peräruiskeen Samalla ostelin niitä ruiskuja että on helpompi laitella vaikeisiin paikkoihin öljyjä, ja niihin sopivan piikin. Sitä vaan ihmettelin että miten siviilille myydään ruiskuja ja neuloja

Aukaisin vänkärin puolelta jo jarrun ja purin atomeiksi. Se keinuvipu ilmeisesti on tavallaan tosiaan tyyppivika kun kuulin muilta samasta asiasta. Katotaan nyt että mitä tapahtuu kun ostin Motonetistä uudet satulat ja asennussarjat että josko paranis kun kaikki on rasvailtu ja vaihdetaan uudet jouset ja härpäkkeet sisälle. Onneksi netistä löytyy se D21 huoltamon käsikirja mistä löysin kans räjäytyskuvat niin vois toivoa saavansa joskus tuon kasaankin!
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 03:41 (GMT +2).