Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2014, 03:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Alkaen, etuperä on krymppimallia tietääkseni eli stefa ja holkki uusiksi jos hyvän haluu.... Momenttia en muista mutta kiinni se on. Nuo mainitut O-renkaat kantsii hommata orkkisosana koska mitoitus osuu sitten kohdalleen suhteellisen ikävässä hommassa. 65 muistutin muistaakseni nollattiin mittariston napista, se meisselillä tms. sorkittava.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2014, 08:15
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Millasia nuo "uudemmat", D4D koneiset hiluxit on?
Uskaltaako sekaantua 2006-2009 mallisiin, noin satatuhatta ajettuihin? Onko jotain kalliita vikoja tiedossa noin niinkuin yleisesti?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2014, 11:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Kaverilla on 07 vuosimallinen hilux ollu kohta vuoden ja jonkun yli 20 000km, nykyään vähän yli 100tkm mittarissa ja lastu asennettuna. Ei oo ainakaan vielä mitään särkynyt, mikä on sen käytöllä jo omanlaisensa saavutus. Ko. henkilö käyttää mm. nelivetoa märällä asfaltilla kaupungissa risteyksistä kiihdyttelyyn, viime talvena lähti nastat takarenkaista eikä muutenkaan sääli autoa. Peilinlämppärit ei sillä toimi. Jos itellä olis koskaan tommoseen varaa, niin poistaisin sen moottorin EGR venttiilin käytöstä. Se tykkää kerätä semmosta nokimujua imusarjaan kaikissa D4D koneissa, kuulemma.

Sitten oma kysymys: Onko kukaan tehnyt noita 80-luvun hiluxin lavan kiinnitystappeja itse? Maksaa marmorilla varmaan vähän liikaa, kun ehjänä irroittelusta säilyi 2kpl. En varmaan jaksa kuitenkaan soveltaa Pelkkää tavallista pulttia sinne pikku rakoseen. Vai ootteko saanu väkerrettyä jonkun kiintoavaimen pitämään pulttia paikallaan, että saa puslat kireelle?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2014, 23:26
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Kaverilla on 07 vuosimallinen hilux ollu kohta vuoden ja jonkun yli 20 000km, nykyään vähän yli 100tkm mittarissa ja lastu asennettuna. Ei oo ainakaan vielä mitään särkynyt, mikä on sen käytöllä jo omanlaisensa saavutus. Ko. henkilö käyttää mm. nelivetoa märällä asfaltilla kaupungissa risteyksistä kiihdyttelyyn, viime talvena lähti nastat takarenkaista eikä muutenkaan sääli autoa. Peilinlämppärit ei sillä toimi. Jos itellä olis koskaan tommoseen varaa, niin poistaisin sen moottorin EGR venttiilin käytöstä. Se tykkää kerätä semmosta nokimujua imusarjaan kaikissa D4D koneissa, kuulemma.

Sitten oma kysymys: Onko kukaan tehnyt noita 80-luvun hiluxin lavan kiinnitystappeja itse? Maksaa marmorilla varmaan vähän liikaa, kun ehjänä irroittelusta säilyi 2kpl. En varmaan jaksa kuitenkaan soveltaa Pelkkää tavallista pulttia sinne pikku rakoseen. Vai ootteko saanu väkerrettyä jonkun kiintoavaimen pitämään pulttia paikallaan, että saa puslat kireelle?
kele vuos sitten tehin lavan uusiksi ja heitin kaikki orkkistapit romuihin.
pari tommosta korottanu niin kyllä sinne saa tiheä kierteisen pultti mutteri liitoksen laitettua ainaki koro palojen kanssa
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2014, 05:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Miksi sen pultin pitäisi olla tihukierteinen?
Normipulteilla ainakin itse laitoin kiinni, korotuspalojen jälkeen, osa kävi vanhoista kun nostoa oli 2,5cm.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2014, 12:23
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Mul ei tuu korotusta, mutta olis toi irrottelu ollu ihan eri tasosta tuskaa jos ois pitäny toiselta puolelta pitää vielä jollain avaimella vastaan. Yks tappi katkes ja suurin osa vääntyili vähä miten sattuu mutkalle tai kierteet venyi. Yks mitä mietin olis ollu just että hommais 12mm pultteja ja 5mm lattarautaa ja hitsailis, porailis, taivuttelis ja leikkelis jotku tee-se-itse tapit. Sit ku saumat ruostuu lattaraudat irtoo ja niit pultteja ei saa enää ikinä auki
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2014, 21:36
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Ite laittelin ln65 lavan kiinni ihan normi pulteilla/muttereilla ilman korotuksia. Ei mulla siinä ollu mitään ihmeellistä,15min. ku oli vaan reiät kohdallaan.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.05.2014, 18:34
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinosaurus Näytä viesti
Millasia nuo "uudemmat", D4D koneiset hiluxit on?
Uskaltaako sekaantua 2006-2009 mallisiin, noin satatuhatta ajettuihin? Onko jotain kalliita vikoja tiedossa noin niinkuin yleisesti?
Turbon kunto kannattaa tutkia. Näissä oli "jäänsyöntiongelmaa" eli imuputkeen,huohotinputken kohdalle saattaa muodostua sopivalla kelillä jäätä.
Jos tuo jää irtoaa,se menee turboon ja vaurioittaa turbon siipiä.

Laturit ei ole myöskään kovin pitkäikäisiä,kiitos sijoittelun. Laturi näissä on varsin alhaalla,eli alttiina vedelle,kuralle,yms.suolamössölle. Kestää noin 100tkm/laturi.

Suuttimissa oli ainakin -07 paikkeilla jotain valmistusongelmaa. Todennäköisesti nää on jo aikanaan vaihdettu takuuseen,jos ongelmia on esiintyny.

Egr-järjestelmä saattaa olla 100tkm paikkeilla melko tukkeessa. Riippuen tietysti käytöstä,onko ajettu paljon kaupunkiajoa vai päästelty pitempää matkaa menemään.

Noihin kannattaa ainakin kiinnittää huomiota.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 09:36 (GMT +2).