Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2014, 12:00
tööhö tööhö ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.01.14
Sijainti: Vieremä
Viestit: 5
Perusasetus

Mistä kannattas alkaa ehtiä vikaa,kun kaikki häiriövalot alko palamaan?Vuosimalli on 2004.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2014, 12:03
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tööhö Näytä viesti
Mistä kannattas alkaa ehtiä vikaa,kun kaikki häiriövalot alko palamaan?Vuosimalli on 2004.
Laturista. Haulla löytyy vaikka mitä, esim http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110298
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2014, 23:16
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Muutamakin kysymys koskien ln65 mallia.
Etuperän pinionin yoke vuotaa öljyä reippaasti. Stefa vaihtoon, ei siinä ihmeellistä, mutta mites tuo pinionin yoken mutteri pitäs kiristää?? Tähän mennessä pelannu aina shimmi perien kanssa.
Mistäs kannattaa kysellä O renkaita syötön ajotuksen kannen alle (vai marmori tiskiltä). Tippasee melko reippaasti ajotuksen säädön kannen ja pumpun välistä.
Mites tuommosesta Hilusta 'nollataan' nokkahihnan vaihtovalo?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2014, 03:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Alkaen, etuperä on krymppimallia tietääkseni eli stefa ja holkki uusiksi jos hyvän haluu.... Momenttia en muista mutta kiinni se on. Nuo mainitut O-renkaat kantsii hommata orkkisosana koska mitoitus osuu sitten kohdalleen suhteellisen ikävässä hommassa. 65 muistutin muistaakseni nollattiin mittariston napista, se meisselillä tms. sorkittava.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2014, 08:15
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Millasia nuo "uudemmat", D4D koneiset hiluxit on?
Uskaltaako sekaantua 2006-2009 mallisiin, noin satatuhatta ajettuihin? Onko jotain kalliita vikoja tiedossa noin niinkuin yleisesti?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2014, 11:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Kaverilla on 07 vuosimallinen hilux ollu kohta vuoden ja jonkun yli 20 000km, nykyään vähän yli 100tkm mittarissa ja lastu asennettuna. Ei oo ainakaan vielä mitään särkynyt, mikä on sen käytöllä jo omanlaisensa saavutus. Ko. henkilö käyttää mm. nelivetoa märällä asfaltilla kaupungissa risteyksistä kiihdyttelyyn, viime talvena lähti nastat takarenkaista eikä muutenkaan sääli autoa. Peilinlämppärit ei sillä toimi. Jos itellä olis koskaan tommoseen varaa, niin poistaisin sen moottorin EGR venttiilin käytöstä. Se tykkää kerätä semmosta nokimujua imusarjaan kaikissa D4D koneissa, kuulemma.

Sitten oma kysymys: Onko kukaan tehnyt noita 80-luvun hiluxin lavan kiinnitystappeja itse? Maksaa marmorilla varmaan vähän liikaa, kun ehjänä irroittelusta säilyi 2kpl. En varmaan jaksa kuitenkaan soveltaa Pelkkää tavallista pulttia sinne pikku rakoseen. Vai ootteko saanu väkerrettyä jonkun kiintoavaimen pitämään pulttia paikallaan, että saa puslat kireelle?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2014, 23:26
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Kaverilla on 07 vuosimallinen hilux ollu kohta vuoden ja jonkun yli 20 000km, nykyään vähän yli 100tkm mittarissa ja lastu asennettuna. Ei oo ainakaan vielä mitään särkynyt, mikä on sen käytöllä jo omanlaisensa saavutus. Ko. henkilö käyttää mm. nelivetoa märällä asfaltilla kaupungissa risteyksistä kiihdyttelyyn, viime talvena lähti nastat takarenkaista eikä muutenkaan sääli autoa. Peilinlämppärit ei sillä toimi. Jos itellä olis koskaan tommoseen varaa, niin poistaisin sen moottorin EGR venttiilin käytöstä. Se tykkää kerätä semmosta nokimujua imusarjaan kaikissa D4D koneissa, kuulemma.

Sitten oma kysymys: Onko kukaan tehnyt noita 80-luvun hiluxin lavan kiinnitystappeja itse? Maksaa marmorilla varmaan vähän liikaa, kun ehjänä irroittelusta säilyi 2kpl. En varmaan jaksa kuitenkaan soveltaa Pelkkää tavallista pulttia sinne pikku rakoseen. Vai ootteko saanu väkerrettyä jonkun kiintoavaimen pitämään pulttia paikallaan, että saa puslat kireelle?
kele vuos sitten tehin lavan uusiksi ja heitin kaikki orkkistapit romuihin.
pari tommosta korottanu niin kyllä sinne saa tiheä kierteisen pultti mutteri liitoksen laitettua ainaki koro palojen kanssa
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.05.2014, 18:34
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinosaurus Näytä viesti
Millasia nuo "uudemmat", D4D koneiset hiluxit on?
Uskaltaako sekaantua 2006-2009 mallisiin, noin satatuhatta ajettuihin? Onko jotain kalliita vikoja tiedossa noin niinkuin yleisesti?
Turbon kunto kannattaa tutkia. Näissä oli "jäänsyöntiongelmaa" eli imuputkeen,huohotinputken kohdalle saattaa muodostua sopivalla kelillä jäätä.
Jos tuo jää irtoaa,se menee turboon ja vaurioittaa turbon siipiä.

Laturit ei ole myöskään kovin pitkäikäisiä,kiitos sijoittelun. Laturi näissä on varsin alhaalla,eli alttiina vedelle,kuralle,yms.suolamössölle. Kestää noin 100tkm/laturi.

Suuttimissa oli ainakin -07 paikkeilla jotain valmistusongelmaa. Todennäköisesti nää on jo aikanaan vaihdettu takuuseen,jos ongelmia on esiintyny.

Egr-järjestelmä saattaa olla 100tkm paikkeilla melko tukkeessa. Riippuen tietysti käytöstä,onko ajettu paljon kaupunkiajoa vai päästelty pitempää matkaa menemään.

Noihin kannattaa ainakin kiinnittää huomiota.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.05.2014, 19:15
Rälli:n Avatar
Rälli Rälli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Tuli hommattua -88 LN65L Hiluksi. Laitosta on jonkun verran korotettu, mutta tarkkaa tietoa määrästä ei ole.

Viitsisikö joku ko. kapineen omistaja mitata esim. pohjaanlyöntikumin ja palkin välisen matkan edestä metrimitalla eli sisäänjoustovarat akselin kohdalta että saisin vähän vertailulukemia? Vielä jos saisi tiedon minkä merkkinen mahdollinen korotussarja ja paljonko korotus on vai onko kyseessä vakioalusta.

Itsellä on oikealla puolella 2 senttiä vähemmän väliä kuin vasemmalla, onkos teilläkin mitat epäsymmetriset?

Kiitokset vaivannäöstä!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.05.2014, 19:52
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rälli Näytä viesti
Tuli hommattua -88 LN65L Hiluksi. Laitosta on jonkun verran korotettu, mutta tarkkaa tietoa määrästä ei ole.

Viitsisikö joku ko. kapineen omistaja mitata esim. pohjaanlyöntikumin ja palkin välisen matkan edestä metrimitalla eli sisäänjoustovarat akselin kohdalta että saisin vähän vertailulukemia? Vielä jos saisi tiedon minkä merkkinen mahdollinen korotussarja ja paljonko korotus on vai onko kyseessä vakioalusta.

Itsellä on oikealla puolella 2 senttiä vähemmän väliä kuin vasemmalla, onkos teilläkin mitat epäsymmetriset?

Kiitokset vaivannäöstä!
'

Mul oli takana 130 mm ja 135 mm varat ja edessä 90 mm ja 80 mm. Eessä vähän kuoleentunu ei kuitenkaa iha vaakassa vielä. Takana jotkut kuormapakat. Riipukkeita on pidennetty en tiedä paljonko mutta enmmän on kuin vakiossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.05.2014, 14:57
Rälli:n Avatar
Rälli Rälli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
'

Mul oli takana 130 mm ja 135 mm varat ja edessä 90 mm ja 80 mm. Eessä vähän kuoleentunu ei kuitenkaa iha vaakassa vielä. Takana jotkut kuormapakat. Riipukkeita on pidennetty en tiedä paljonko mutta enmmän on kuin vakiossa.
Kiitokset mittailuista!

Itsellä on 130 mm vasen etu, 110 oikea etu, 135 vasen taka ja 125 oikea taka. Eli vähän rönöttää oikealle poskelle tuo, mutta ei niin silmiinpistävästi kuin mitoista voisi kuvitella.

Eli sinulla on vakiojouset pitemmillä riipukkeilla edessä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2014, 20:07
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Hiluxissa erikoinen vika. Auto ln110+2lt. Lämpimällä moottorilla tai sitten näillä helteillä ei starttaa, startin solenoidi naksuu vain ja ohjausjännite on vain reilut 10volttia, eli muutama voltti häviää jonnekin?? Useamman naksuttelun jälkeen lähtee terävästi käymään. Ei tee aina,välillä vain. Ei ole vaikutusta onko hehkutus tai jälkihehku päällä.

startin vaihto ei auttanut, eikä releen jonka kautta hehku ja startin virta menee. Virtalukon pohja ok. Startilla uusi madoituspiuha. Lataa ja akuissa paukkua.

Jännä homma. viimekesänä teki samaa. Koko talven pelasi ongelmitta ja nyt alkoi taas kun ilmat lämpesi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.05.2014, 21:16
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

No noijen tarteissahan on ne sellaset kosketinkärjet (jotka on ihan tuntematon asia Eurojen/Boschien/muiden kanssa räplänneille) mitkä ikääntyessään rupee tekemään just tuota. En osa perustella miten se säähän liittyy mutta ei ole monenkaan euron kokeilu.

Ihan 'tarvikevaraosamyyjä' osannee auttaa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.05.2014, 21:40
wokkipannu wokkipannu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.09.12
Sijainti: Kuala Lumpur
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Hiluxissa erikoinen vika. Auto ln110+2lt. Lämpimällä moottorilla tai sitten näillä helteillä ei starttaa, startin solenoidi naksuu vain ja ohjausjännite on vain reilut 10volttia, eli muutama voltti häviää jonnekin?? Useamman naksuttelun jälkeen lähtee terävästi käymään. Ei tee aina,välillä vain. Ei ole vaikutusta onko hehkutus tai jälkihehku päällä.

startin vaihto ei auttanut, eikä releen jonka kautta hehku ja startin virta menee. Virtalukon pohja ok. Startilla uusi madoituspiuha. Lataa ja akuissa paukkua.

Jännä homma. viimekesänä teki samaa. Koko talven pelasi ongelmitta ja nyt alkoi taas kun ilmat lämpesi.
aikoinaan samanmoista vikaa tuommoisessa ke70 dexi corollassa vika oli startin herätevirrassa ja hapettuneissa liittimissä ympäri autoa... en tiedä mitenkä hiluxissa mutta parissa muussa toijjotassa kanssa ohittanut startin herätteen uusilla johdoilla niin toimimaan lähtenny...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.05.2014, 23:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Hiluxissa erikoinen vika. Auto ln110+2lt. Lämpimällä moottorilla tai sitten näillä helteillä ei starttaa, startin solenoidi naksuu vain ja ohjausjännite on vain reilut 10volttia, eli muutama voltti häviää jonnekin?? Useamman naksuttelun jälkeen lähtee terävästi käymään. Ei tee aina,välillä vain. Ei ole vaikutusta onko hehkutus tai jälkihehku päällä.

startin vaihto ei auttanut, eikä releen jonka kautta hehku ja startin virta menee. Virtalukon pohja ok. Startilla uusi madoituspiuha. Lataa ja akuissa paukkua.

Jännä homma. viimekesänä teki samaa. Koko talven pelasi ongelmitta ja nyt alkoi taas kun ilmat lämpesi.
Olisko hammaskehä ottanut kipeää? Jos ei saa Bendixiä perille, ei tule moottorille virtaa solenoidin läpi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.05.2014, 08:07
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Startti on uusi, vanhalla teki samaa. Hammaskehä ehyt kun kytkimen siihen vaihdoin.
Taidan ohittaa alkuperäisen startin releen, ottaa virtalukolta vain ohjauksen erilliselle starttisolenoidille. Sittenpähän häviää vanhat liitokset.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.05.2014, 21:44
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

oudon matala tuo jännite vaan jos 10V??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).