Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2014, 21:21
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

ei ole ahtoputkea vielä, kun on varmaan postissa niin ei pysty tutkimaan käykö siihen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2014, 23:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis Toyotan turbossa on glygoli jäähdytys.


Siis onko nuo mysteeri letkut kiinni turbossa?

Siis turbossa/siis siinä valurautakipaleessa mihin on laakeroitu akseli ja noiden jäähdytys järjestelmän letkujen lisäksi tulee paine öljy ja öljyn paluu öljypohjaan.

Ja jos puhutaan alle 30mm halkaisijaisista letkuista, niin turboon tulee em. letkujen lisäksi n. 4 mm letku, mikä avaa hukkaportin paineella....

Ja yhtään alipaineletkua en muista, noista -80 luvun turboista....

Ja jos kyseessä turbon ahtimen jälkeisistä letkuista, niin niissä on ahtopaine.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2014, 00:32
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

niin yleensähän turbo toimii paineella ei vacuumilla.... eli ei tule letkut turboon vaan turbolle tulevan öljyn banjoliittimen yläpuolella lohkossa on pienen pienen letkun paikka, jossa on letku kiinni mikä kiertää koneen toiselle puolelle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2014, 01:59
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Haiskahtaa nestelähdölle, mut en vaan osaa sanoa miksi uudemmassakaan sellainen olisi... Jos se on siinä alulätkässä niin veikkaan että öljynpainemittari...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2014, 12:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Haiskahtaa nestelähdölle, mut en vaan osaa sanoa miksi uudemmassakaan sellainen olisi... Jos se on siinä alulätkässä niin veikkaan että öljynpainemittari...
Turbon laakeripesää/runkoa jäähdytetään jäähdytysnesteellä, siis ainakin 2l-t 12h-t ja 1hd-t koneisissa Land Cruisereissa.

Toinen tapa toteuttaa riittävä jäähdytys, on se että lisätä öljyvirtausta niin suureksi, että öljy ei ehdi palamaan/kerkeää jäähdyttää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2014, 13:11
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...ol-engine-fuel
Tuolta saa varmaan selviteltyä mihin letkut kuuluu, kun katselee eri osioista mm. jäähdytys, imusarja, vakuumiletkut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2014, 19:51
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

ihan oli öljy lähtö , jonnekkin? olettaisin, että syöttöpumpun kalvolle pitäisi ottaa ilma ahtoputkelta ?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ohjaustehostimen letkut 469 Tekniikka & Jutustelu 6 04.01.2013 22:05
Ostetaan 2L-T tai 2l nokka ja keinut ARSKA77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 26.07.2011 22:16
Ostetaan O:2L/2L-T Kansi tai pelkät pyörrekammiot Jappi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.11.2008 18:09
Turbon letkut -P- Tekniikka & Jutustelu 14 01.04.2006 21:42
2L -> 2L-T. / Hilu/Cressi kone VAIHDETTU+kuvat SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 5 18.03.2006 09:41


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).