|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Kottikärri??Nyt vinkkiä ja kehuja hyvistä kottikärreistä. Ei mitään panssarivaunun painoisia betonikärrejä vaan hyvät yleis kärryt. Lähetään siitä että pitää olla kunnon laakeri renkaassa. Enkä ole ettimässä halpaa vaan HYVÄÄ!!
|
#2
|
||||
|
||||
Tämä kiinnostaa minuakin. Just toisaalla kauhistelin pari vuotta vanhan kärryn rengasta joka oli jo ihanpahka. Kiinankumi, päälirengas ihan harsoa ja sisuskumi puhki. "Laakeri" sökö.
Aisat ja kuuppa ok mutta luvattoman huono esitys +80e kärryksi. Tämä oli joku S-ryhmän kaupasta ostettu. Parista kaupasta katellut kumeja mutta samaa "china"-rengasta vaan myydään.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
Eikös tuolla pilipaliteemassa ollut niitä "kovia" kottikärryn pyöriä.. jotain polyuretaani pashaa se "kumi" oli.. pienemässä koossa ainaki venetrailerissa kestänyt jo +5vuotta.. keltainen oli väriltään jos sillä merkitystä..
__________________
puukko 2 |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuohon Masain tankki vertaukseen: Alun juuri ensin hommattiin siihen "hitusen" raskaaseen olivinvihreään kärryyn jonka kylkeen tuli joskus tehtyä sapluunalla: PzKpfw. Ja siinä nuo hyväksi todettiin ja kaikkiin vaihdettiin. Mutta jos joku keksii mikä olisi jäykkä ja kohtuullisen kevyt peruskärry, niin vinkkejä täälläkin mieluusti otetaan vastaan. Tuntuu että monet muuten ookoo peruskärryt ovat pilattu älyvapailla liitoksilla, että mahtuisivat pienempään myyntipakkaukseen! |
#5
|
|||
|
|||
muutama vaihtoehtoLainaus:
Ja jos renkaita kaipaa niin; http://www.halvemmalla.com/category/...arryn-renkaat/ https://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Pu...t/#Kottikärryn renkaat Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.05.2014 16:54 |
#6
|
||||
|
||||
Tommonen ~50e puhkeamaton pyörä kuulalaakerilla vois olla ok, vielä kun joku laittaisi tähän että semmoinen on oikeasti hyvä. Eli kestää min 5v, kestää ajaa täydellä soramällillä(vajailla kärryillä ei ajeta). Ulkonahan noi kärryt asuu, talvella ajetaan polttopuuta.
Osa noista ilmakumipyöristä näyttää kuvioinniltaan just samalta pashalta kuin toi ensiasennus "rengas". Voipi kyllä olla kohta niin että pitää sosialisoida tommonen yleisilmailukoneen 5.00x5 pyörä ja rengas niin rupeais kestämään. Haarukkaa pitäis vaan sitten sepittää. Harmi vaan kun noi on niin hyviä että ovat kestäneet jo kohta 40v (vanne) eivätkä näytä nöyrtyvän... ei kehtais toimivaa ottaa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 05.05.2014 17:40 |
#7
|
||||
|
||||
rakliikkellä ollu jonku vuoden tommonen umpikumi rengas, hiekalla ei toimi, kun ei jousta käytännössä yhtään ja kuorma päällä jos jää seisomaan, ni rengas on hetken aikaa kantikas ennen, ku taas pyöristyy.
eli kevyessä käytössä hyvä ja "kovalla" alustalla asfaltti, betoni ja murske pinnoilla ok multa ja hiekka pinnoilla ei kulje. eli lyhyesti sanottuna ilmakumi rengas on parempi, niin kauan ku ei vuoda
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
|||
|
|||
no eikös ne k-raudan ~80€ keltaset kärryt ole suht kestävät...?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Bauhausin tarjouskärrytkin on menetelleet jotenkin 7v. Rengas on huono, taas pitäisi vaihtaa. Lava ei kestä ns. miesten kuormia tai isompia kiviä. Klapien kanssa kuitenkin näppärät, kun mahtuvat paremmin oviaukoista. |
#10
|
|||
|
|||
Jos hyvät kärryt haluaa niin täytyy rakennella ite jostain aihiosta. Vaan sekös meiltä palstalaisilta onnistuu. Mutta joo, täällä kans käytössä K-raudan kärryt. Noin 15-20 vuotta sitten hankitut ja kumikin vielä sama alkuperäinen. Nykylaadusta en osaa sanoa mitään. Luultavasti huonompia kuin aikaisemmat mallit?
|
#11
|
|||
|
|||
Joskus kauan sitten oli "puoma" tai jotain kärrit ja ne oli hyvät. Muistikuvana on että ois ollut hitsattu lava eikä mikään tinasta prässätty. Väri oli punainen. Tuollaiset kun jostain vielä sais.
|
#12
|
|||
|
|||
Haemmerlin
Kotipaikalta löytyy tollaset " hemmeliinit " vakaa työnnellä kun on kaksilla renkailla mutta samalla kevyt kun hyvät laakerit pyörissä ja vaikka on iso kuuppa täynnä multaa niin on kevyt kannatella kun painopiste on aika optimaalinen.
http://www.haemmerlin.co.uk/resource...095-mg--lr.jpg |
#13
|
||||
|
||||
IKH:lla näytti olevan tarjouksessa 49eeroo jotkut kärrit.
Näyttivät vankoilta mutta en oo käyny hypistelemässä. Ainakin oli iso fillari. |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuuppa on ihan hyvä, ja runkoputket riittävän tukevia mutta osat ei ainakaan meidän yksilössä oikein istuneet "bolt on" ja pyörä tosiaan surkea kiinalainen rimpula. Maksoivat joskus enemmän kun ostin... Aiemman kommentin perusteella ei viitti sit mitään umpikumiakaan ostaa kun käyttö on just kohtalaisen raskasta eikä yhtään ajoa kestopäällysteellä. Eli laadukkaan ilmakumipyörän metästys jatkukoon.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#15
|
|||
|
|||
esko
Töissä on tollaset eskot ja on ainakin kestäny, ei notku vaikka ois kukku kuorma tiiliä kyydis http://www.sarjalaite.fi/tuotteet/es...arry-350-120-l
|
#16
|
||||
|
||||
K-raudan kärry nyt 16 vee ja "laakeri" kusahti, kumi edelleen alkuperäinen. Ainakin vanhat Eskot pitää hajottaa tahallaan jos meinaa saada rikki, sen verran kokemusta niistä raksalla vuosikymmenten ajalta.
|